הנקה???!!!

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הנקה???!!!
    יעל א.
    06/04/2008

    בוקר אור
    אני מניקה מזה חודשיים.עליה במשקל תקינה.אך אני עדיין מתלבטת האם יתכן ויש קשר בין אי שקט+שינה מאוד קלה ולא רציפה של ביתי לבין ההנקה..
    אולי היא לא מקבלת מספיק חלב?
    הרי פיפי ניתן לתת גם עם כמה שלוקים לא??
    ואם היא מקבלת רק את החלב האחורי - עדיין היא תהיה שבעה??
    אנא הסבירי לי האם תיתכן כמות שתן ועלייה במשקל ועדיין הנקה לא יעילה...

    לאחי הקטן היה מקרה דומה עם בנו - אשתו ניסתה להניקו מיד לאחר הלידה והוא בכה והיה באי שקט כשעברו להאכלת תמ"ל (על כל חסרונותיו) ראו זה פלא מאז התינוק ישן רצוף והאם יכולה לנוח יחד איתו ולא להתמוטט (לציין איני נחה אפילו דקה ביום ומשך רוב רובו של הלילה התינוקת אינה ישנה אלא נמצאת באי נוחות וחסר שקט - לציין כי אינה בוכה...) אוטוטו חזרה לעבודה - איני יודעת כיצד לנהוג..בכל יום אני קמה עם דיעה כי היום עוברים לתמ"ל ואז אני נזכרת ביתרונות ההנקה..

    האם יתכן מצב ובו ההנקה רק הזיקה שכן היא מותירה את ביתי בעצבנות ואי שקט תמידיים??
    --רופא ילדים לא מצא סיבה רפואית ברוך השם!!

    נא דעתך המקצועית !!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הנקה???!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוסיפה כי..

    יעל א.
    06/04/2008

    אוכלת בהפסקות..מתנתקת וחזרת לשד...
    איני יודעת מתי סיימה לאכול שכן היא יונקת....כאילו נרדמת ואז חוזר חלילה..
    מה גם והיא מצמידה את ידיה לפנים(לאזור העיניים כך שאני מתקשה להכניס את הפטמה) או שמכניסה את היד לפה ואני צריכה להזיז ממש "בכוח" על מנת להכניס הפיטמה במקום..
    מה מעידה התנהגות זו של הפניית הידיים לפנים ולפה.?
    בנוסף,בלילה היא נמתחת וזזה בעצבנות יותר מאשר ביום...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה ליעל

    ג'ניס זאוסמר
    06/04/2008

    שלום לך,,
    תינוקות יונקים ישנם פחות חזק מתינוקות לא יונקים - גם זה יתרון בריאותי, אומרים שזה הגורם שמגן מפני תופעה שנקראת מוות בעריסה.
    עכשיו -צריך להיות קשר בין יתרונות ההנקה לבין חיים ברמת נורמאליות סבירהואם אין רגע של שקט צריכים לחשוב מה קורה כאן.
    אם התינוק עולה במשקל (באמת) עז הוא מקבל מספיק - אין לחשוש מכמות השתן אם הוא עולה במשקל.החלב האחורי הוא זה שנותן שובע - האם היא מקבלת מספיק? האם היא יונקת ללא הגבלה, האם היא יונקת מ-2 הצדדים ללא הגבלה והאם היא תתנהג שונה אם היא תקבל יותר חלב ביום?
    הנקה לא מזיקה - פחות מדי הנקה מזיקה.
    ייתכן ויש לתינוקת שלך"גזים של תינוקות" - מצב שכיח מאוד אך לא ידוע מה הסיבה ואיך בדיוק לעזור.התנוק בריא לחלוטין אך מתנהג כמו שאת מתארת ואף עם תקופות בכי .
    לפעמים עוזר כאשר מניקים יותר אבל רק מצד אחד(אם יש חלב בשפע) עם לחיצה על השד בזמן ההנקה - כל זה מגביר את רמת השומן המשפיע על שובע.
    יתכן וכדאי לך להוסיף לה חלב שאוב כדי שתהיה יותר מרוצה.
    יש טיפות וחליטות שלפעמים עוזרים אבל לא ממש משמעותי.
    משבטוח - עובר סביב ה-3 חודשים.
    ושוב - לא מניקים בכל מחיר,הבריאות והשקט הנפשי שלך שווה יותר מכל דבר.
    ג'ניס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זו השאלה המרכזית שלי..

    יעל א.
    06/04/2008

    האם היא מגיעה לחלב האחורי - איך ניתן לדעת?
    האם גם מהאכלת חלב קידמי ניתן להעלות במשקל ומכאן הבעייתיות??
    אני רוצה לשאוב אך מוצאת עצמי בבעיה כיוון שהאכלה אינה מסודרת כך שאם אשאב היא תקבל ציצי ריק - מה גם ולא ממש יוצא לי בשפע - לעיתים 50-60 מצד אחד ולעיתים פחות..
    מהי המאבה הטובה ביותר לשאיבות תכופות??

    אם אכן חלילה היא נשארת רעבה יתכן נזק עתידי מבחינת טמפרמנט עצבני יותר?

    אני ממש חוששת שמא מתייחסים רק לעליה במשקל כמדד להצלחת הנקה....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ג'ניס זאוסמר
    06/04/2008

    לא ניתן לדעת ולא צריך לדעת מתי היא מגיעה לחלב האחורי.
    גם מחלבהקדמי אפשר לעלות במשקל אבל יש לו פחותקלוריות כי יש לו פחות שומן.החלב הקדמי מכיל יותר סוכרים וחוסר איזון עלול להיות הסיבה לחוסר עליה במשקל, יניקה תכופה מאוד, אי נוחות עקב "גזים"ו....
    תינוק היונק נכון ואפקטיבי מקבל באופן רגיל את כל סוגי החלב ואין שום צורך לעסוק בזה.
    אם היא רעבה זה לא יתבטא בטמפרמנט שלה בכלל.
    הנקה היא מזון לתינוק ולכן המדד הטוב ביותר לקבלת מספיק אוכל הוא עליה במשקל.אם התינוק עולה במשקל יהיו לו גם יציאות וגם שתן בכמות טובה אבל הפרשות ללא עליה במשקל לא משקפים קבלת מספיק אוכל.תינוק ,לא כמו מבוגר, חייב להעלות את משקלו כל הזמן - דבר המאפשר התפתחות תקינה של מוחו וגופו. מבוגר יכול לשמור או אפילו לרדת במשקל כי הוא כבר התפתח.
    שאיבה - ככל שתניקי ו/או תשאבי יותר יהיה לך יותר חלב ושווה הנסיון. תשיגי לעצמך מכשיר חשמלי מאיכות גבוה מיד שרה ותשאבי לאחר כל הנקה.תני לתינוקת את התוספת לאחר ההנקה הבאה וחוזר חלילה.
    ג'ניס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סליחה על חוסר ההבנה

    יעל א.
    07/04/2008

    נניח הנקתי אותה מצד אחד כעת - האם לשאוב מהצד השניי ואח"כ להאכילה מהשד ובסיום לתת לה גם מהבקבוק???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ג'ניס זאוסמר
    08/04/2008

    כדי לתת לה קצת יותר תנופה ולשפר את ההנקה וגם בתקווה את התנהגותה אני ממליצה להניק אותה ולאחר ההנקה לשאוב . את החלב השאוב לתת לה כתוספת לאחר ההנקה. אם היא יונקת רק מצד אחד את נותנת לה את החלב השאוב מהצד השני מההנקה הקודמת.ועז לשאוב מהשד השני שיהיה לך לארוחה הבאה.
    כדאי שיהיה לך חלב שאוב מארוחה קודמת כדי לא למשוך את הארוחה הרבה זמן.
    ג'ניס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו