הנקה אל מול שאיבה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הנקה אל מול שאיבה
    ורד
    26/05/2008

    שלום,

    ברצוני לדעת אם האכלת תינוק בחלב אם שאוב הנה בעלת אותם יתרונות תזונתיים ובריאותיים לאם ולתינוק ממש כמו הנקה (וזה להבדיל מהיתרונות הנפשיים-רגשיים שברור שקיימים בהנקה ולא בשאיבה), כך שלפחות בשלב זה (הקטנטונת נולדה לפני כשבועיים) אין מניעה להאכיל רק בחלב שאוב?

    תודה על תשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הנקה אל מול שאיבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לורד

    ג'ניס זאוסמר
    26/05/2008

    היי ורד
    מבלי להכנס לנושא הנפשי-רגשי, והוא נושא לא מבוטל , בהחלט יש / עלולים להיות הבדלים.
    אחד קשור ל"אי הנורמאליות" של השאיבה והעובדה שאין מכשיר שאיבה המעתיקה יניקה מבחינה פיזיולוגית. ברוב המקרים רואים ירידות בתפוקות החלב ובמיוחד עם השימוש במכשירים לא מספיק איכותיים.
    השאיבה חייבת להיות איכותית גם מבחינת תדירות ומשך השאיבה - 6-8 פעמים ביממה כ-15-20 דקות מכל צד. יש ורסיות שונות אבל באופן עקרוני זה דורש זמן ומאמץ ובנוסף נקיון וזמן האכלת התינוק .כל האכלה באמעות בקבוק ופטמה עלול להגביר סיכויים לזיהום ,גם עם חלב אם.
    אני לא יכולה להביא לך נתונים ממשיים אבל באחסון החלב בבקבוק/שקית מאבדים חלק מהשומנים ובאחסון בקירור ובמיוחד בהקפאה מאבדים גם חלבונים וויטמינים.הפשרה/חימום גם עלול להוריד מאיכות החלב.
    האמת היא שיותר טוב לתינוק לקבל חלב שאוב מאשר תמ"ל אבל לא הייתי ממליצה שיטה כזאת אלה אם כן אין ברירה.
    ג'ניס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו