מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פיטמות כואבותאלונה03/07/2008
שלום, אני מניקה את בני בן השבועיים וחצי, 90% מהזמן זה הנקה או חלב שאוב בבקבוק ולפעמים אם אין גישה לשניהם אני נותנת פורמולה. אני משדלת להניק כל פעם ולאחרונה הפיטמות פשוט מאוד ורודות וכואבות וגם החזה עצמו, אני שמה משחה להרגעה אחרי כל האכלה אבל זה לא עוזר - מה ניתן לעשות גם כדי שלא יחמיר? בנוסף האם זה נורמלי שביממה עוברות 4 שעות בין האכלות? אני מבינה שזה צריך להיות בסביבות השעתיים וחצי. למשל היום בני החל לינוק בסביבות 2:30 עד 3:30 בערך עם הפסקות (החלפת צדדים וחיתול וכו) ועכשיו כבר 6:30 והוא רק עכשיו מתעורר. המון תודה, אלונה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלונה
חיה כהן04/07/2008אלונה שלום,האם הפטמות שלך גם פצועות.בדכ פטמות ורודות וכאבים בשד מראים על פטריה בשד.תבדקי אם לתינוק יש שכבה לבנה על הלשון,אם כן יש צורך לטפל בשניכם,כדאי לפנות לרופא ילדים. ההנקות הם לא לפי זמנים קצובים,יש שעות ביממה שהתינוק יאכל לעיתים קרובות ויש שעות שהוא יפתח מרווחים בין הארוחות.אנחנו רוצים שתינוק יינק לפחות 8 פעמים ביממה לא חשוב במרווח בין הארוחות! שיהיה בהצלחה חיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפטמות כואבות
אלונה08/07/2008ביקרתי אצל הרופא משפחה שלי שבדק את החזה ולקח דגימה עם קיסם אוזניים ארוך ושלח לבדיקה לראות אם יש פיטריה. בבדיקה אצלו הוא טען שהפטמות אינן מבריקות או רטובות אבל ורודות וזה כנראה מהיניקה של התינוק ולא היה שום גודש בשדחחם הם רק הרגישו כבדים כי הייתי צריכה כבר להניק. אני לא רואה לבן על הלשון של התינוק, אבל שמתי לב בימים האחרונים שמייד אחרי שהתינוק משחרר את הפיטמה אחרי שסיים לאכול הפיטמה עצמה לבנה וקשה וזה נרגע אחרי מספר דקות - ממה זה נובע? המון תודה על עזרתכם, אלונה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לאלונה
ג'ניס זאוסמר09/07/2008הי אלונה,
אני ממליצה לבקש מהרופא ,תחילה, משחת דרמקומבין או לערבב בקטרובן עם בטאקורטן ולמרוח 3-4 פעמים ביום לכמה ימים.
יתכן מאוד וזה יפתור את הבעיה.
יתכן וכל זה נובע מתפיסה לא מספיק טובה ועלייך לשפר. .
אפשרות אחרת היא מצב שנקרא Reynaud's syndrome . מצב שבו הפטמה מלבינה לאחר הוצאת הפטמה מהפה, הפטמה יוצאת קשה,לבנה וכואבת. התופעה קיימת אך לא מוכרת כל כך.
ממחקר מאוד רציני שנעשה בנושא פטרייה בפטמה/צינוריות נמצא שעל ידי בדיקה כמו שתיארת בדרך כלל לא ניתן לתרבת את הפטרייה -אם יש.
אימות האבחנה כמעט ואף פעם לא ניתן ולכן כדאי לטפל מבלי לאמת ממש את קיום הפטרייה. הטיפול גם לא קשה ולא מזיק - קרם דקטרין 3-4 פעמים ביום לפטמות ודקטרין ג'ל לפה התינוק 3-4 פעמים ביום לאחר ההנקה.
בהצלחה,
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפיטמות כואבות
לירון08/07/2008היי, ניתן להקל על הכאבים על ידי מריחת החלב שלך על הפיטמה. מניסיון אישי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלירון צודקת- אפשר גם בשיטה הזו
ענת19/07/2008ילדתי לפני 6 שבועות, בשבועיים הראשונים גם חוויתי פטמות פצועות כואבות כשבתי הייתה יונקת הייתי פשוט בוכה מכאבים, מאז אני מורחת שמן זית על הפטמה ומסביב וזה מאוד עזר לי כיום ההנקה היא פשוט תענוג לא לוותר על ההנקה , להניק כמה שאפשר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם שמן זית אינו מזיק לתינוק ?
v123456@walla11/08/2011יש לי כאבים בפיטמות התינוק שלי ניזון רק מיניקה , שמן זית לא יכול להזיק לתינוק ? האם לנגב את שמן הזית לפני שמנקים ?
תטדה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)