עזרה בהנקה דחוף!

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עזרה בהנקה דחוף!
    שירי
    19/08/2008

    שלום שמי שירי ואני מתגוררת בחול .אני זקוקה לעזרה דחוף ובבקשה.לפני שבועיים וחצי נולדה לי ילדה מקסימה בניתוח קיסרי , בבהח למדתי להניק אך החלב לא הגיע מהר כך שנאלצתי לתת לכול הנקה גם תוספת של בקבוק בהתחלה זה הי 30 וככה לאט לאט העלו לי את כמות התוספת . כשהגעתי הבייתה הפסקתי עם התוספת סימילאק והתחלתי לשאוב ולהניק . בלילה ב3 בערך בעלי נותן לה בקבוק .בעקבות דברי הרופאה בלילה הילדה אוכלת כמות גדולה יותר של חלב.דבר שהחל להקשות עלייה בבוקר לינוק .אציין כי בבהח הכריחו אותי להעיר אותה כל 3 שעות וגם היום אני צריכה להעיר אותה כל 3 שעות לאוכל , מכיון שאיננה בוכה ולא דורשת אוכל . היום עדיין אין לי חלב בכמות גדולה .(לא משפריץ , ובקושי יוצא החלב ) אני ממש מתוסכלת וגם לילדתי קשה מאוד לינוק . אני מאוד רוצה להניק אבל כל חווית ההנקה החל מהשבוע האחרון הפכה להיות ממש מסובכת ולא נעימה לא לי ולא לה ..לכן החלתי להעניק לה בקבוק . שאלתי היא: האם אפשר לחזור ללמוד להניק אותה וגם להרגיל אותה לינוק? והאם אני יכולה להגדיל את כמות החלב. ? בבקשה עזרה בהקדם שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה בהנקה דחוף!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לשירי

    ג'ניס זאוסמר
    19/08/2008

    שלום שירי,
    מזל טוב לך!
    באמצעות האינטרנט לא ברור לי איפה הבעיה כאן.
    האם באמת יאן מספיק חלב או שזו התרשמות שלך.
    האם הקטנה התרגלה לקבלת כמות יותר גדולה מהכמות הנורמאלית שהיא אמורה לקבל - דבר נפוץ מאוד כאשר נותנים תוספות.
    באיזה שבוע היא נולדה ולמה היא לא מבקשת לאכול - האם היא פגית או קטנה לגילה?
    האם היא תופסת היטב כאשר היא יונקת או לא?
    אני מציעה
    1- להשיג מכשיר שאיבה חשמלית מועלה כדי שתכלי לשאוב כל 3 שעות סביב השעון ( אם היא יונקת ואם היא לא). תשאבי כרבע שעה מכל צד אפילו אם לא יוצא.
    2 - לא ידוע לי היכן את בחו"ל אבל כדאי לך ליצור קשר עם יועצת הנקה מוסמכת ולקבוע איתה פגישה.
    3- תודיעי לי היכן את ואני אנסה למצוא לך שם של יועצת.
    4 - אם לא יוצא עדיין מספיק חלב - אן ברירה אלה לתת לה תמ"ל בינתיים.
    בהצלחה,
    ג'ניס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חזרה לג'ניס

    שירי
    19/08/2008

    היי ג'ניס ראשית תודה על המענה המהיר אולי לא הסברתי את עצמי היטב אנסה לפרט ככה : ביתי נולדה בשבוע 37 במשקל 2700 ונאמר לי כי איננה פגית. אומנם היא קטנטונת אבל לא פגית. העינין הוא כזה : מידי ערב תהליך ההנקה הופך להיות קשה ומסובך עד כדי כך שהיא מסרבת לינוק , כעבור שעה של יניקה עצבנית וקשה היא עדיין נשארת רעבה ובוכה אז אני נותנת לה מטרנה . כך יצא שהיא התרגלה לאכול בבקבוק . לכן שאלתי לכמה חזרה מלאה של הנקה . בנוסף מקווה שעכשיו עם חזרתי לשאוב יגדל החלב . אני מעירה אותה כל 3 שעות כך אמרו לי בבהח ורופאת הילדים .הקטנטונת לא מבקשת לאכול גם 5 שעות, היא רוב הזמן רוצה לישון ולכן אני מאמינה שבגלל זה אני צריכה להעיר אותה .. מה לדעתך? שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ג'ניס זאוסמר
    19/08/2008

    שירי,
    נכון - היא לא פגית אבל לא ברור לי למה היא לא מתעוררת. האם היא לבושה חם מדי?האם היא נשקלה מעז הלידה?האם רופא ילדים בדק אותהה מעז השחרור?
    אם היא יונקת יפה משך היום ורק עוה "בעיות " בערב - זה לא מחוסר חלב . הרבה תינוקות בגיל הזה מתנהגים כך - צריכים אורך רוח, סבלנות ולדעת להתאפק ממתן תמ"ל.
    כל עוד היא לא מתעוררת לבד תמשיכי להעיר אותה כל 3 שעות.
    תמשיכי לשאוב וגשי לרופא ילדים !!!!
    אם הכל תקין והיא עולה במשקל תנסי לא לתת לה תוספות ,היא תתרגל שוב להנקה מלאה.
    ג'ניס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שוב שאלה לג'ניס בבקשה

    שירי
    20/08/2008

    היי ג'ניס אשמח להתיעצות איתך בבקשה .. מה לעשות כאשר החל משעה 15:00 בצהריים הקטנה לא נרגעת מההנקה וצורחת ומשתוללת בעצבים ? זה מצב שקרה אתמול ..ועד שעה 17:00 ניסיתי להרגיע אותה עם הנקה ומגע ולא עזר כך שבסוף בשעה :חמש אחהצ התיאשתי והיא אכלה תוספת של מטרנה 60 .נקרע לי הלב משלמוע אותה ככה בוכה . בלילה היא אכלה יפה שעה מהנקה +תוספת של 30 ועד שעה 3 בלילה הייתה רגועה , מכיןן שאתמול היה יום מתיש וקשה נפשית ופיזית ב3 בלילה בעלי נתן לה תוספת שגם לא סיפקה אותה והיא שתתה קרוב ל 130 בבקבוק . היום בבוקר משעה 8 ועד שעה 9:30 היא אכלה יפה מאוד מהנקה והיא מאוד רגועה . לפי הצעתך שאבתי אתמול והיום (מיד שסיימתי להאכיל אותה )ובסהכ כרגע יש לי 50 חלב אם שאוב . אני אמשיך לשאוב לאחר ההנקה הבאה ומקווה לראות שלקראת אחהצ הקטנה תיהיה רגועה , מכיןן שכל יום החל מהשעה 3 או 4 אחהצ היא מתחילה להשתולל ...ואני אבודה ולא יודעת איך לנהוג אשמח לטיפ נוסף ולדעתך ... אפרופו האם זה בכלל בסדר שהיא תקבל גם חלב מציצי ,גם חלב שאוב ,וגם בלילה (עד שיהי לי כמות חלב אם שאובה הרבה )מטרנה .? אשמח לתשובתך תודה רבה רבה רבה שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ג'ניס זאוסמר
    20/08/2008

    המשך,
    לפחות 2 דברים מתרחשים כאן:
    1 - לתינוקת שלך יש קרוב לוודאי משנקרא קוליק. הרבה אנשים קוראים לזה "גזים " אבל התופעה לא נובעת מגזים אלה מהעובדה שתינוקות של בני אדם נולדים לא מפותחים וקשה להם להתמודד בשלושת החודשים הראשונים של חייהם.
    2 - הקיבה של תינוקות מתרחב עם הזמן ובעקבות זאת הם צריכים יותר אוכל. תינוק יונק מרחיב את קיבתו בצורה איטית יותר מאשר תינוק האוכל מבקבוק כי מבקבוקים התינוקות מקבלים כמויות יותר גדולות .זה מרחיב להם את הקיבה בצורה מלאכותית והם רוצים יותר ויותר אוכל.
    התינוקת שלך לא רגועה בשעות אחר הצהריים/ערב והתנהגותה מתאימה בדיוק לקוליק. כאשר תינוק לא שקט אנשים מיד מייחסים את זה לרעב ומוסיפים אוכל לתינוק. איך זה שיש מספיק ביתר שעות היום והיא רגועה?קרוב לוודאי לא מחוסר אוכל אלה מקוליק ואין לה שום דרך אחרת להודיע שקשה לה חוץ מבכי והתפתלויות - יש המון דרכים להרגיע תינוק חוץ ממתן אוכל.
    עדיף שהיא תקבל חלם אם בלד אבל לא מזיק לתת גם וגם.
    התינוקת שלך כבר מקבלת המון תוספות וזה לא כל כך הולך יחד עם ההנקה.
    חשוב ביותר ליצור קשר ולהפגש עם יועצת הנקה מוסמכת .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גם לי זה קרה...

    אני
    22/08/2008

    הי שירי, אני מגיבה לך כי גם התינוקת שלי סבלה מאותה בעיה... תמיד היתה לי את התחושה כי היא רעבה, היא בכתה המון, בעיקר בשעות אחה"צ והערב ותמיד היה נראה לי שאין לי מספיק חלב, היא לא יונקת מספיק, היא צריכה תוספות וכו'... לאחר 3 שקילות בטיפת חלב ו 2 ביקורים אצל הרופא הבנתי שאני מפרשת את הבכי שלה מכאבי הבטן כבכי של רעב ואני "דוחפת" לה ציצי שמרגיע אותה ואז היא שוב יונקת ומעמיסה על עצמה וסובלת עוד יותר מכאבי בטן וחוזר חלילה... ממש כמו מעגל קסמים. הרופאה והאחות הדריכו אותי להתחיל לתזמן לה את הארוחות וגם לנסות להרגיע אותה בדרכים אחרות ולשמור את הציצי לסוף. גם אצלי היו מקרים שהיא ממש נכנסה להיסטריה על הציצי (ממש משתוללת) וגיליתי שזה קורה או כשהיא ממש רעבה ואין לה סבלנות או שהיא ממש סובלת מכאבי בטן, בשני המקרים הפתרון הוא קודם להרגיע אותה ואז להבין (כשהיא רגועה אם היא רעבה היא אוכלת ואם לא, לא) בכל מקרה, אומרים ששילוב של הנקה עם פורמולה מגביר את כאבי הבטן ולפי התנהגות התינוקת שלי זה נכון... גם השאיבות, עם התמדה זה ממש מגביר את החלב, הייתי שואבת כלום לפחות שבוע עד שזה התחיל להתגבר, היום אני שואבת בקבוק ללילה (בעלי מאכיל ואני ישנה) ובקבוק למקפיא (לחזרה לעבודה) ואם אני צריכה אין לי בעיה לשאוב גם יותר. אל תתיאשי! תשקלי את התינוקת שלך ואם היא עולה יפה במשקל, כלומר אוכלת טוב, זה יעלה לך את הביטחון ולא תפחדי להתחיל לסדר לה את הארוחות ולהניק אותה או לשאוב לה בלבד. לי זה לקח חודש והיום היא הרבה יותר רגועה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו