מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאיבת חלב לתינוקת בת שבועייםרום קינמון12/04/2009
שלום,
נולדה לי תינוקת מקסימה לפני 12 ימים. ב-11 ימים הראשונים היא אכלה כראוי, היציאות שלה היו בצבע ובכמות הנכונה, והיא נתנה שתן כנדרש. החל מהיום ה-11 היא החלה בפרצי בכי היסטריים, התקשתה מאוד בהנקה, החלה במציצה אך נראה שהיא התקשתה ולא הצליחה לינוק, והיציאות שלה החלו להיות ירוקות ומימיות. אחות בטיפת חלב אמרה לי כי היציאות הירוקות הן בשל הגזים שתוקפים אותה, והמליצה לי לשאוב מצד אחד (הצד שהיא לא הצליחה לינוק ממנו) ולתת לה מהצד השני.
היום התחלתי בשאיבה ונראה שהולך בסדר, שאלותיי הם:
1. האם שאיבת החלב דומה ביניקה מבחינת הגוף? כלומר, האם הגוף ממשיך בייצור החלב כל זמן שאני שואבת ומניקה במקביל?
2. האם יציאות ירוקות הן אכן סימן לגזים? אחות בטיפת חלב אחרת אמרה לי כי זהו סימן להתייבשות, בספר בכלל מדובר על בעיות במעיים.
3. האם החלב יכול "להיגמר" לי פתאום?
4. שמתי לב, כי לאחר השאיבה היה לי דימום די רציני, האם השאיבה מדמה הנקה ולכן הרחם ממשיך להתכווץ?
5. האחות בטיפת חלב אמרה לי לאכול כרגיל כולל מוצרי חלב, ומה שלא עושים לי גזים לא יעשה לה. ראוי לציין כי מאז לידתה נמנעתי ממוצרי גבינה, בצל, כרוב, וכל מה שאומרים לי שעושה גזים, כאמור, זה לא עזר ולמרות זאת נראה כי היא סובלת מגזים. האם אני יכולה לאכול כרגיל או שמא להמשיך באופן האכילה הזה . אין לי ככ תאבון ואני אוכלת רק כדי שיהיה יותר חלב.
6. האם יש מאכלים שמגברים ייצור חלב? כמו פירות יבשים, הרבה מים וכדומה?
7. התינוקת שלי ישנה לילות שלמים על פי רוב, האם להעיר אותה בשביל להאכיל או לאפשר לה לישון ולבקש אוכל בהתאם לצרכים שלה?
אודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לרום קינמון
ג'ניס זאוסמר12/04/2009שלום רב,
מזל טוב על הולדת בתך.
1 - "גזים" - בקרב תינוקות הוא תופעה שעדיין לא יודעים מהי ואיך מתמודדים איתה ולכן שומעים מכלול סיבות ועיצות - למעשה אין דבר אחד שעובד לכולם והתופעה לא נגרמת כנראה מגזים אלה מערכת עיכול לא בוגרת. עובדה - סביב גיל 3 חודשים זה עובר ולא ממשנה מה עושים, לא עושים, אוכלים או לא אוכלים.
2- מידע חסר וחשוב ביותר - משקלה.יציאות ושתן אומנם מצביעים על קבלת אוכל מספקת אבל רק אם קיימת עליה במשקל יחד.
3 - יציאות ירוקות יכולות להיות גם תקינות , גם מחוסר אוכל וגם מסיבה לא ידועה. יציאות ירוקות לא מצביעות על גזים.
4 - אם היא מצליחה לינוק מצד אחד - תני לה עד הסוף מצד אחד ועל תלחמי איתה על הצד השני.
5 - אם הצד השני מלא תשאבי - אבל לבכדי לתת לה אלה לנוחות שלך.אם היא עולה טוב במשקל כך זה בסדר.
6 - שאיבה לא שווה להנקה ישירה. מכשירי השאיבה לא דומים מספיק להנקת תינוק ותפוקת החלב עלולה להנזק.
7 - אני מאוד ממליצה להתייעץ עם רופא נשים לגבי דימום רציני בשלב הזה
8 - החלב לא נגמר בפתאומיות
9 - אם יש לה מספיק שתן היא לא מיובשת
10 - את יכולה לאכול הכול - במידה
11 - אין אפשרות להגביר חלב אלה על ידי הנקה אפקטיבית ותכופה או לקיחת חילבה
12 - אם היא עולה במשקל, בריאה ושמחה אין צורך להעירה בלילה.
בהצלחה - אני כאן אם את צריכה אותי,
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)