כמה שאלות לאחר חודש הנקה...

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כמה שאלות לאחר חודש הנקה...
    ליהי
    21/07/2009

    שלום ג'ניס!
    ילדתי לפני חודש במאיר - וקיבלתי המון עזרה מהצוות בתינוקייה לגבי הנקה .
    את בטח לא זוכרת אותי, כי את פוגשת כל כך הרבה נשים - אבל אני זוכרת אותך, ואת חיה ואת ליאורה וויקי וכמה שעזרתן לי! נשארתי במחלקה שבוע - למזלי יצא לי לפגוש את כולן :-)
    אז קודם כל: תודה תודה תודה! תודה רבה!

    יש לי כמה שאלות...

    1. לקטנטונת יש כנראה משהו נגד שד אחד(שמאלי) בתנוחה רגילה של בטן לבטן היא לרוב לא מוכנה לינוק בכלל, צורחת ובוכה ומסרבת להצמד. בתנוחה של מתחת לבית השחי/ פוטבול היא יונקת בשמחה - *אבל* אני סובלת מאד מהתנוחה הזו שמכאיבה לי מאד ואף פוצעת אותי . לפעמים אני נותנת לה לינוק בתנוחה הזו וכשהיא מתחילה להתנמנם אני מעבירה אותה לתנוחה הרגילה - לפעמים זה עובד... לרוב לא...
    גם בשכיבה היא מוכנה לינוק מהשד הזה - אבל רק אחרי שינקה מהשד השני קודם. ואז אין כאבים בכלל.
    עוד בבית חולים השד הזה היה "מסכן" ופצוע וקיבל יחס פחות מהקטנטונת- לעיתים לנדירות אני מצליחה להניק בצד זה ללא כאבים או מאבק ותחבולות.
    הפטמה נוקשה כל הזמן, בהירה לבנבנה ורגישה מאד למגע - אני משתמשת בפיורלן אבל אני לא ממש רואה שיפור - יש שיפור אחרי שאני נותנת לפטמה "לנשום אויר"
    מה אני יכולה לעשות כדי להקל עלינו?

    2. אני מניחה שזה בגלל יניקה לא אפקטיבית מהשד השמאלי, השד הימני - מפוצץ ועובד שעות נוספות. בהמלצת כירורגית אני שואבת שאריות חלב משני השדיים לאחר הנקה גדולה - כדי להמנע מדלקת. אחרי הנקה ארוכה אני שואבת עוד כ-60-80 מ"ל וגם זה לא עד הסוף, אלא עד לנקודה שכבר נגמרת לי הסבלנות...
    האם יש משהו שניתן לעשות כדי להגיע לכדי איזון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • והמשך להודעה הקודמת...

    ליהי
    21/07/2009

    3. ביומיים האחרונים נאלצתי לצאת מהבית למספר שעות והשארתי את אמא שלי עם הקטנטונת עם בקבוקים של חלב שאוב. אתמול בערב והיום אני מרגישה זרמים וכאב - שורף בשדיים. זו לא התחושה הרגילה של החלב ממלא את השד אלא תחושה מאד לא נעימה - ממה זה נובע? האם מעצם השאיבות?
    קירור עוזרומצד שני גם זרם חם מאד של מים במקלחת עוזר, מישהי אמרה לי היום שלא כדאי לחמם שד כדי שלא יהיה יותר מדי חלב - זו אמונה או שיש אמת בדבר?

    4. בכמה ימים האחרונים הקטנטונת התחילה לפלוט יותר מבדרך כלל. היא פולטת בעיקר אחרי הנקה ארוכה, גם אם וודאנו שהיא הוציאה אויר לאחר ההנקה. היום בלילה היא פלטה גם דרך האף, אם אפשר לקרא לזה ככה - זה מאד מלחיץ ומפחיד אותי, ואני ממש לא אמא הסטרית...
    אחות בטיפת חלב אמרה לי שאולי יש לי יותר מדי חלב או אכילה אותה יותר מדי ושכדאי להגביל אותה בהנקה - זה נשמע לי לא תקין. התינוקת שלי אמנם רק בת חודש - אבל אני מכירה אותה ויכולה לומר שאם היא לא רעבה היא לא אוכלת - כך שהסיכוי להאכיל אותה יותר מדי הוא בעיני אפסי...
    מה דעתך? להקשיב לאחות טיפת חלב? ואם כן - מה בדיוק אני אמורה לעשות עם שד שרגיל שיונקים ממנו כל שעתיים וחצי - שלוש? לשאוב שאריות? והגוף לומד שצריך לייצר הרבה יותר משבאמת צריך? זה יהיה לופ שלא יגמר...

    מצטערת שיצא ארוך!
    תודה רבה!
    ליהי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשל לליהי

    ג'ניס זאוסמר
    21/07/2009

    אם היא עולה במשל אין בעיה שתפלוט.ייתכן ןהשאיבות הנוספות הגדילו לך את החלב יתר על המידה ולכן המלצתי לך בתשובה הקודמת לא לשאוב יותר.הפסקת השאיבות גם עשוי להקל על התחושות הלא נעימות בשד.תני לה לינוק כמה שהיא רוצה מהצד הטוב. נורמאלי שפולטים גם דרך האף - מפחיד אמנם - אבל נורמאלי.היא כנראה מקבלת הרבה חלב וייתכן אף מדי אבל אין צורך להלחץ או להגביל - רק על תשאבי יותר.
    כדאי שרופא ילדים יבדוק אותה אם המצב ממשיך גם לאחר איזון הייצור.
    ג'ניס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לליהי

    ג'ניס זאוסמר
    21/07/2009

    היי ליהי,
    אני לא שוכחת אף פעם את הפנים - אראה אותך אזכור בטוח.
    שמחה מאוד לשמוע שנהנת במחלקתינו - הצוות שלי באמת מתאמץ מאוד להיות גם מקצועי וגם ידידותי והפידבק שלך חשוב ביותר - תודה.
    ברור לי שיש לך הבדל משמעותי בין 2 השדיים והתינוקת שלך מביעה את זה בבירור גם. הצד הבעיתי קשה יותר לתפיסה, משחררת כנראה פחות חלב ובזרם פחות מהיר.הצד השני , מבחינתה עדיף,ולכן היא מצביעה ברגליים.
    יש 2 אפשרויות:
    1 - להמשיך לנסות ולמצוא אף דרכים נוספים/אחרים לשיפור המצב.
    2 - להניק פחות מהצד הבעייתי עד שהוא מפסיק לייצר חלב . בהדרגה תגיעי להנקה רק מצד אחד.צד אחד יכול לייצר מספיק לתינוק - אין בעיה.
    3 - אוורור הפטמה מאוד עוזר. תבקשי מהרופא שירשום לך מרשם לבקטרובן(משחה) ומשחת בטא קורטן. תמרחי כמה פעמים ביום כאשר פעם את הראשון ופעם את השני.אפשר גם להניק לאחר נקיון עדין של הפטמה.
    4 - אם את מניקה לרוב מהצד הטוב אין צורך לשאוב.
    תרגישי טוב ותדווחי לי מה קורה.
    ג'ניס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה המהירה!

    ליהי
    21/07/2009

    מחר אגש לבקש מהרופא את המשחה שהמלצת - לפי מה שקראתי באינטרנט זה לטיפול בפצעים - הפטמה לא פצועה כרגע, רק מאד קשה וכואבת... האם בכל זאת לטפל במשחה?

    מוקדם יותר היום גיליתי שאחרי שהיא מקבלת את הויטמין די היא מאד רוצה לינוק - אולי בגלל הטעם המתוק - ניצלתי את ההזדמנות והנקתי אותה מהשד הבעייתי בלי בעיה בכלל :)
    אני מאד רוצה להניק משני השדיים, מה יכול לעזור לי לשכנע את התינוקת לינוק מהשד "החלש"?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ג'ניס זאוסמר
    23/07/2009

    אם הפטמה כבר לא פצועה יתכן והצורה הקשה נובעת מרקמת צלקת מכל הטראומה שעבר ואין צורך במשחות.
    אם המצב לא עובר בקרוב - גשי לרופא עור בבקשה.
    ויטמין ד - מצת יופי של פתרון - שימשיך לעבוד.
    בהצלחה,
    ג'ניס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנחנו מתקדמות ועולות שאלות חדשות...

    ליהי
    30/07/2009

    אני מרגישה חובת דיווח על ההתקדמות שלנו :-)
    יום אחרי שפניתי אליך פה גיליתי שיש לי דלקת בשד וטופלת באנטיביוטיקה שבוע, לא ברור לי איך - אבל הצלחתי בשבוע הזה להגיע לאיזון כלשהו ולשכנע את הבת שלי ששני השדיים שלי טובים מספיק בשבילה :)
    פעלתי עפ"י עצתך והפסקתי לשאוב לגמרי - סחטתי ידנית מעט מאד כדי לשחרר גודש.

    הויטמין די עזר מאד, כי למדתי איך נוח לה להתחבר לשד שהיא פחות אוהבת - עם כרית קטנה או חיתול בד מקופל תחת הראש והגוף שלה קצת שמוט ולא צמוד אלי - בקיצור, עכשיו הענין סודר והיא יונקת בלי מחאות משני השדיים בלי קשר אם בדיוק נתתי לה ויטמין או לא...
    מדהים איך הכל זה בעצם למידה משותפת :-)

    יש לי שאלה נוספת... עד לפני כמה ימים היינו הפוכות מבחינת היום-לילה ז"א שבבוקר היא היא היתה ישנה 4-5 שעות רצוף, קמה בצהריים, אוכלת שעה וחצי, אחרי זה חוזרת לישון לעוד 3 שעות וככה זה נמשך הם רווחים של שעתיים - שלוש עד 1 בלילה - ואז היה מתחיל סיפור של יניקה כמעט רצופה שבמהלכה הייתי מעבירה אותה משד אחד לשני כל חצי שעה עם הפסקה(בעיקר בשבילי) שבה היא היתה לרוב בוכה בגלל גזים.
    בימים האחרונים נראה שזה התהפך (תודה לאל!!) ואת הנידנוד היא עושה במהלך היום - זה עדיין קשה מאד. היא יונקת תוך כדי שינה(אני שומעת בליעות והיניקות די קצביות ורציפות) היא מתנתקת כשהשינה עמוקה ואז אם אני מעיזה להעביר אותה לעריסה/ עגלה/ ידיים של מישהו אחר - היא מתעוררת בצרחות אימה, בכי ובדרך כלל גם פליטה גדולה - ואז הכל חוזר על עצמו...
    אני חייבת לציין בעצב רב שדי נשברתי מהענין הזה והחלטתי שאני לא אהיה פאנטית כדי לשמור על בריאות הנפש שלי ועל היחסים הנורמלים של כל בני המשפחה ונתתי לה מספר בקבוקי מטרנה. במהלך היום מספיק 60CC כדי להרגיע אותה, בלילה היא היתה צריכה יותר - אולי בגלל שבלילה היתה לי הרבה פחות סבלנות.
    ברור לי שמעצם העובדה שאני נותנת לה מטרנה - הגוף שלי לא לומד שהוא צריך לייצר את המנה הזו בעצמו - אבל החצי שעה נוספת של ההנקה הזו בלתי נסבלת מבחינתי(אני ברגעים אלו ממש מניקה במקום בקבוק שנתתי אתמול בשעה הזו - וכואב לי נורא כאילו אין חלב והיא מוצצת ומוצצת ונראה לי שלא יוצא כלום.)

    אמרו לי שמצב כזה נקרא קפיצת הנקה - אבל השאלה היא כמה זמן קפיצת הנקה נמשכת?? זה התחיל כשהיתה בת שבועים ונמשך מאז... זה כבר 4 שבועות...

    איך אמור להראות סדר יום של תינוק יונק? או יותר נכון - איך אמור להראות סדר יום של אמא מניקה?

    ושאלה נוספת לגבי רגישות בפטמות
    לפני שבוע פטמה אחת היתה לבנה, קשה וכואבת מאד - מאז זה עבר ועכשיו היא "סתם" רגישה מאדמאד ושינתה את הצבע לורדרד, כם החלק מסביב הפך ורדרד, ואם עד עכשיו הפטמה היתה זקורה רוב הזמן - עכשיו היא ההפך הגמור - שטוחה לחלוטין. ונראה לי שפטמה השניה עוברת את אותו תהליך עכשיו... יכול להיות שזה בגלל מבנה של פטמה קצרה יחסית? האם זה ענין שכדאי ללכת איתו לרופא עור?

    המון תודות!
    ליהי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליהי

    חיה כהן
    31/07/2009

    ליהי שלום!
    סדר יום לאמא מניקה -קצת קשה להגדיר. הוא משתנה לפי הדרישות של התינוק.ידוע כן שאם תינוק יונק הרבה במשך היום סביר שיינק פחות בלילה.
    אם את רוצה לתת בקבוק אחד בלילה אין עם זה בעיה,עדיף שזה יהיה חלב שאוב שלך,אם אפשרי.
    קפיצת גדילה לא אורכת כמה שבועות אלא מס ימים,נראה לי שבמקרה זה האבחנה מוטעית!
    בקשר לתופעה שיש לך בפטמות לפי התאור שלך זה נשמע לי פטריה וזה בהחלט מתאים לזה שזה התפשט גם לשד השני,במקרה זה כדאי לפנות לרופא נשים לטיפול גם בשד וגם לתינוק.חשוב לחטא את כל הדברים שבאים במגע עם הפה של התינוק.
    שמחה לשמוע שמסתדרים יותר טוב,בהצלחה
    חיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה הטיפול לפטריה?

    ליהי
    03/08/2009

    הייתי היום אצל הרופאה שלי שלדעתי לא מבינה הרבה בנושא - היא אמרה לי לשאול רוקח באיזה משחה להשתמש...
    מה הטיפול שניתן בדרך כלל?
    יכול להיות שיש קשר בין הפטריה וסתימה בצינוריות? (מה שגרם לדלקת לפני שבועיים, שטופלה באנטיביוטיקה והכל היה בסדר עד היום.. ששוב חזרה...)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לליהי

    ג'ניס זאוסמר
    03/08/2009

    היי ליהי,
    טיפול לפטריה :
    לתינוק - דקטרין ג'ל לפה 3-4 פעמים ביממה לאחר ההנקה
    לאם - דקטרין קרם לפטמות 3-4 פעמים ביום לאחר ההנקה
    הטיפול חייב להיות בו בזמן לאם ולתינוק.
    לזרוק כל מוצץ ופטמה שהיה בשימוש.
    אוורור הפטמות, החלפת פדים לעיתים קרובות - אם יש צורך בהם.
    ג'ניס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דקטרין

    ליהי
    06/08/2009

    התחלתי בטיפול כמו שרשמת.
    אני שוטפת את הקרם מהפטמה לפני הנקה - הרוקחת אמרה שאני לא חייבת - מה דעתך?
    יש לי הרגשה שןהרגישות בפטמה, לאחר השימוש בדקטרין, גבוהה יותר - ה ממש כואב לי כשהיא יונקת - כאילו העור של ההילה עומד להקרע - מאד לא נעים. אם זו תופעה מוכרת? זה נורמלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ג'ניס זאוסמר
    06/08/2009

    ליהי,
    אם יש הרבה משחה על הפטמה כדאי לרחוץ אם לא - אין צורך.
    אם המצב לא משתפר גשי לרופא עור אולי את צריכה משחת אנטיביוטיקה וקצת סטרואיד - הרופא יידע מה כדאי.
    ג'ניס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו