כאבים בהנקה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כאבים בהנקה
    תמר
    01/09/2009

    שלום,
    בני בן חודשיים וחצי. מאז תחילת ההנקה יש לי כאבי תופת בפטמות בתחילתההנקה ודקירות בין ההנקות או בזמן ההנקה. הייתי אצל כירורגית שד כי אחות טיפת חלב אמרה שזו אולי פטריה. היא נתנה לי משחה ולקטנצ'יק טיפות (למרות שהיא אמרה שלא רואים שום דבר חיצוני) בזמן השימוש בתכשירים הפסיקו הכאבים אך ביום שסיימתי את הטיפול הכאבים חזרו. ניסתי להמשיך למרוח את המשםחה וזה עזר אך איך שהפסקתי הכאבים חזרו.
    עצמת הכאבים משתנה. יש ימים שהכאבים בלתי נסבלים, עד בכי, ויש ימים שהכאבים ממש סבילים. חוצמזה הכאבים הם בעיקר בשד אחד בעייתי.
    הייתה לי יועצת הנקה קצת אחרי הלידה שאמרה שהתינוק לא מוצץ טוב אבל הוא עולה מעולה במשקל ויש לי חלב והאחות בטיפת חלב אמרה שהוא תופס נכון. גם הפטמות לא נראות פצועות או סדוקות.
    מה אפשר לעשות? אני כ"כ רוצה להמשיך להניק אבל הכאבים הורגים אותי! מה זה יכול להיות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים בהנקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לתמר

    ג'ניס זאוסמר
    02/09/2009

    שלום תמר,
    ממש כאב לי לקרוא את שאלתך.על פניו הסימפטומים מזכירים פטריה אבל אסור להסתנוור כי לפעמים בעיות נובעות מכמה גורמים יחד.
    1 - ייתכן פטריה : אם הטיפול (ולא ציינת איזה בדיוק) עזר, לא נראה לי שבדיוק ביום שהפסקת הסמנים חזרו. היה לוקח קצת יותר. ולכן אני מציעה למרוח דקטרין קרם 3-4 פעמים על הפטמות לאחר ההנקה, למרוח דקארין ג'ל 4 פעמים בתוך הפה של התינוק לאחר ההנקה ולבקש מהרופא שלך לת לך כדורים שנקראים - Diflucan.ביום הראשון לוקחים 400 מג" ובהמשך 100 מ"ג פעמיים ביום.
    2 - כדאי לנסות גם טיפול מקומי נוסף.לערבב יחד 2 משחות : מופירוצין/בקטרובן + בטמטזון 0.1%.קרוב לוודאי שהתלבש שם גם זיהום חיידקי והחומרים הללו מטפלים ומרגיעים.
    3 - אם הכאב חזק אפשר לקחת גם תרופות נגד כאב כמו אגוויל או ברופן - 400מ"ג כל 6 שעות ואקמול בין לבין.
    4 - כמעט תמיד עוזר כאשר משפרים את התפיסה והתנוחה אפילו אם נראה לך שהכל תקין.
    5 - מרפאת הנקה במושב אודים - ד"ר מירי לייבוביץ - אם יש לך את האפשרות .באינטרנט קשה מאוד לאבחן או לטפל בבעיות כאלו.
    תרגישי טוב,
    ג'ניס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה רבה!

    תמר
    02/09/2009

    תודה רבה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובלת מבעיה דומה- כאבים ופטמה לבנה

    נועה
    05/09/2009

    היי,

    בתי בת חודשיים, גם אני סובלת מכאבים מתחילת ההנקה אך הסיפור קצת שונה-

    בהתחלה היו פצעים נוראיים, כתוצאה מתפיסה לא נכונה. כשהתינוקת היתה בת שלושה שבועות עברתי לשאוב למשך חמישה ימים עד שהפצעים עברו ואז חזרתי להניק. כיום אני מניקה ושואבת פעם ביום (מכינה סטוקים בפריזר לקראת החזרה לעבודה).

    יש לי גם כאבים בשניות הראשונות של ההנקה כאשר החלב יוצא, אך הכאב הזה קיים גם בעת השאיבה (שהיא לא כואבת כלל בניגוד להנקה) ואני מניחה שאין מה לעשות לגביו.

    כמו כן, שד אחד בעייתי יותר מהשני- ההנקה כואבת למרות שנראה שהתפיסה בסדר (אם כי לא מושלמת- יש פעמים שהפה נפתח יותר ואז באמת לא כואב). בשד הזה ולפעמים גם בשני יש תופעה של פטמה לבנה- 10 דקות לאחר סיום ההנקה, הפטמה הופכת לבנה וכואבת (דקירות) למשך בערך עשרים דקות. הכאבים חולפים כשהצבע חוזר (כשזרימת הדם חוזרת כראה)..

    סוג שלישי של כאבים- בקו החזיה מתחת לשדיים, כאב של שריפה-דקירות. מופיע אחרי הנקות תכופות, למשל כאשר לתינוקת יש כאבי בטן והיא יונקת כל כמה דקות עם הפסקות של בכי או נסיונות הרגעה ע"י הקפצות במנשא..

    יש פתרונות מעבר ללשפר תפיסה?

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נועה

    חיה כהן
    06/09/2009

    נועה שלום!
    תופעה זו שאת מסבירה בדכ באמת נובעת מהצמדה לא נכונה.
    האם יש לך בעיה כזו באזורים אחרים בגוף? יש כאלה שסובלים מתופעה זו באצבעות במיוחד בחורף זה נקרא מחלת רנו.
    דבר שיכול להקל על המצב הוא לחמם את הפטמות לאחר ההנקה.
    הכאבים בקו של החזיה יכולים להופיע מחזיה לוחצת במיוחד.
    בהצלחה וכל טוב
    חיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה, שאלה נוספת לגבי חילבה

    נועה
    07/09/2009

    התחלתי לקחת כמוסות חילבה לפני חודש וחצי, רציתי לדעת אם אין תופעות לוואי בשימוש לאורך זמן. האם עלי לקחת כל עוד אני מיניקה ושואבת (התחלתי לקחת כדי להגביר תפוקה עבור השאיבה וזה אכן עזר)? או שאפשר כבר להפסיק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נועה

    חיה כהן
    07/09/2009

    נועה שלום!
    אם את רוצה להפסיק עם החילבה צריך לרדת בכמות שאת נוטלת לאט לאט ולראות איך זה משפיע.אם חלה ירידה בכמויות החלב כמובן תצטרכי להעלות שוב את המינון.
    כל טוב ובהצלחה חיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו