מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בלט דיסק L2-S1קובי09/11/2014
שלום,
עשיתי CT לפני כמה שבועות, הפענוח הוא בלטי דיסק מL2 עד S1 (כל הגב המותני לפי הבנתי).
אני רוכב על אופנוע שטח בסופי שבוע אז החלטתי לקחת הפסקה מהרכיבות בינתיים עד שארגיש שיפור,
העניין הוא שבמהלך היום אני מרגיש את השיפור אבל משום מה בלילה אני מרגיש שאני חוזר אחורה, כשאני קם בבוקר אני מרגיש את הגב יותר ( זה לא כאב חמור שמגביל אותי בתנועה, אבל כאב שקיים ולא עובר).
האם יש משהו שניתן לעשות על מנת להעלים את הכאב?
ומה ההסבר לכך שדווקא בלילה שאני נח הכאב מתעצם?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריצת דיסק
ירדן12/11/2014גם לי היו כאבים עם הקרנות לרגל ימין. זה פגע לי בחיים.
הלכתי לרופא והפנו אותי לפיזיותרפיה על מנת לשפר את המצב. זה עזר קצת. אחר כך קראתי בעיתון ויש כמה מרפאות בארץ שיש להם מערכות מיוחדות לשיקום. משהו כמו מתיחה על מנת להסיר את הלחץ.
קניתי ואני ממליצה עליו. לא זוכרת איך קוראים לחברה אבל אני זוכרת שלמערכת קוראים DDS-500.
תבדקי אולי עם הרופא שלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליפומה בגב תחתוןאלון04/11/2014
אני בן 48 וסובל מכאבים בגב תחתון.
במכתב תוצאות סריקה טומוגרפית שעשיתי נכתב:
ממצאי סריקה טומוגרפית של עמוד שדרה מתני נראה כי בעצם איליום מודגם תהליך היפודנסי נמדד שומני 93HU בגודל 1.2X3 ס"מ. מגיע עד משטח SIJ משמאל עם הידקקות של הקורטקס, ככל הנראה, אינטרה אוסאוס ליפומה.
הממצא נראה בעל אופי שפיר.
בנוסף ציסטה על שם טרלוב בסקרום מימין.
מהם הטיפולים המקובלים בבעיה זו?
מהו הטיפול המומלץ לדעתכם לבעיה המודגמת?
מה משך החלמה?
תודה רבה,
אלון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליפומה בגב תחתון - תגובה
ד``ר ליאור מרום06/11/2014הטיפול המומלץ הוא להבדק בלווית ההדמיה אצל אורטופד כללי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי הרדמות של גפייםהדר04/11/2014
שלום,
האם יכול להיות שבעקבות פריצת דיסק בגב תחתון יש הרדמות של יד ימין?
אני בת 30 ואובחנתי לאחר סי טי עם פריצה ב L 4-5 רגל שמאל כואבת ונרדמת הרבה. לאחר מעבר דירה ומאמץ פיזי די קיצוני יד ימין התחילה להרדם מהצוואר דרך הכתף ועד כף היד - האם זה קשור למה שיש לי בגב התחתון?
אודה מאוד לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי הרדמות של גפיים - תגובה
ד``ר ליאור מרום06/11/2014אין שום קשר בין הדברים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- MRI מותניאילנה31/10/2014
אשמח ליעוץ לגבי בדיקת MRI
בת 57ש
בעקבות כאבים והתעקמות לא רצונית של הרגל הימנית עד כדי קושי בהליכה
בסריקה L3-L4- קרע אנולרי באספקט אחורי ימני של סחוס הדיסק. בלט דיסק דיפוזי עם מרכיב פורמינלי דו צדדי המשיק לעצבים הקפים LIG FLAVA מעובה
L4-L5- קרע אנולרי באספקט אחורי ימני של סחוס הדיסק. בלט דיסק דיפוזי עם מרכיב פורמינלי דו צדדי גורם ללחץ על קדמת שק הדורלי והמשיק לעצבים הקפים LIG FLAVA מעובה והצרות קלה בתעלת השדרה
L5-S1- שינויים דגנרטיבים בלוחיות של גופי החוליות. קרע אנולרי אספקט אחורי ימני, בלט דיסק דיפוזי בקע פורמינלי מימין
גורם ללחץ על קדמת השק הדורלי ולעצב ההקפי ימני שלL5 בתוך תעלת השורש
אודה תשובתך בנוגע להמשך פעולתי האם נזקק ניתוח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MRI מותני - תגובה
ד``ר ליאור מרום01/11/2014בפורום אינטרנט לא תקבלי תשובה האם כן\לא לניתוח.
לשם כך תזדקקי ליעוץ פורמלי שכולל בדיקה, אנמנזה ומעבר על הדמיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גב תחתון וממצאיםאיילה30/10/2014
שלום,
אודה להסבר בדיקת ה-MRI המצורפת.
אני סובלת מכאבי גב תחתון ואגן בשנה וחצי האחרונות.
נמצאת בבירורים וללא טיפול.
נשלחתי לדיקור שלא הועיל לי.
הכאבים בעיקר בשעת שינה ושכיבה. אני לא יכולה לישון על הגב ומתקשה להתהפך מצד לצד.
קמה בבוקר תפוסה ועם כאבים שנמוגים לאחר מקלחת ותנועה של כחצי שעה שעה..
האם כדאי להשקיע זמן בטיפול כמו אוסטאופטיה או שזה לא יעיל?
אודה לתשובה.
ה- MRI :
L1-L2 בקע דיסק מרכזי ושמאלי עם לחץ על השק הדורלי
L2-L3 בלט דיסק דיפוזי מינימלי
L3-L4 בלט דיסק דיפוזי מינימלי
L4-L5 ללא עדות לבלט דיסק.
L5-S1 – בקע דיסק מרכזי אחורי עם סדק אנולרי ולחץ קל על השק הדורלי
התרשמות:
רושם לבקע דיסק אינטרא וטרברלי שיכול להתאים לקשרית שמורל עם תגובה מסביב של העצם שיכולה להתאים להתחלת שינויי מודיק או לשינויים של בצקת של מח עצם בצמוד לקשרית שמורל.
ללא עדות לאוסטאויאיד אוסטאומה או תהליך אחר.
ללא שינוי בממצאים לעומת בדיקה קודמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גב תחתון וממצאים - תגובה
ד``ר ליאור מרום01/11/2014נראה שאין שינוי מבדיקה קודמת שעשית, כך שאין לכך הסבר לפי MRI
תזדקקי לבדיקת מומחה עמ"ש ולא יעוץ וירטואלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרהענת29/10/2014
עשיתי צילום רנטגן אגן יריכיים מאוד כואב לי והתוצאה היא ממצאים: חוליית מעבר L5 לומבליזציה של L5פרט לכך ללא מוצא בולט.
מה זה אומר??
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה - תגובה
ד``ר ליאור מרום01/11/2014זה לא אומר כלום ללא קליניקה בצרוף לזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדין לא הבנתי.
ענת01/11/2014עדין לא הבנתי. יש לי בעיה או אין לי שם???
זו שפה מאוד קשה שם.יש או אין בעיה????
תודה וסליחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצא היפודנסי קטן בגוף שמאלי של חוליה הנראה המנגיומה 4ד``ר ליאור מרום29/10/2014
יי בבדיקת סיטי בנוגע למשהו אחר סתם בדיקה שגרתית הרופא אמרה לי שנמצא C7 בעמוד השדרה ממצא היפודנסי קטן בגוף שמאלי של חוליה הנראה המנגיומה 4 אחר השאלה שלי מה זה אומר? העם זה מסוכן או יכול להתפתח למשהו מסוכן ? העם זה נורמלי או נפוץ ? דרך אגב אני בן 29 והופנתי עם הצילומים לאורטופד שיבדוק את זה גם למרות שהרופא אמרה שזה שפיר לגמרה ולא מסוכן אשמח לתשובה תודה רבה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המנגיומה - תגובה
ד``ר ליאור מרום01/11/2014המנגיומה הוא ממצא שמתגלה מידי פעם, ללא חשיבות ממשית.=לא מסוכן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוסתאופתיהאפרת21/10/2014
הי
בתי (בת 30) סובלת מכאבי צוואר. הלכה לרופא מומחה והוא המליץ על אוסתאופט שאינו עובד עם כללית מושלם (שם היא מבוטחת)
שתי שאלות:
א. האם האוסתאופטיה מוכרת כמשקמת בעיות צוואר (פריצת דיסק ובלט)
ב. איך אפשר לדעת מי מומחה ומי מתחזה?
תודה רבה.
אפרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוסתאופתיה - תגובה
ד``ר ליאור מרום01/11/2014אוסטאופטיה הינה רפואה אלטרנטיבית
והצלחתה בפתרון בעיה כזו או אחרת תלויה במגוון גורמים.
התיעצי עם אוסטאופט אחר להשוואה ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יעוץמירון19/10/2014
שלום ד"ר מרום לאחר קבלת תשובה בפורום ניגשתי לרופא אורתופד וקיבלתי הפניה לצילום עמוד שידרה מותני אלכסוני, ברצוני לברר ע"י צילום רגיל ניתן לראות אם ישנה בעיה או יש צורך לבקש צילום c.t
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעוץ - תגובה
ד``ר ליאור מרום20/10/2014שלום,
לצורך אבחנה של בעיה דיסקלית דרוש CT או MRI* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- באופן כללי בסיווג כאבי גב,עמוד שדרהעומרי 4412/10/2014
לפי הספרות המקצועית מהן חלופות הטיפול לבקע דיסק דפוזי עם לחץ בולט על השק התקאלי בנקודת התורפה בקרב חלק ניכר מהאוכלוסיה בגב התחתון בין חוליות אל 5 לאס 1 ?
אודה על מסירת אינפורמציה בנושא הנ"ל.
יובל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר באופן כללי בסיווג כאבי גב,עמוד שדרה - תגובה
ד``ר ליאור מרום20/10/2014יובל שלום,
ישנן מספר אופציות, הכל תלוי בקליניקה ובסוג הפתולוגיה:
צריבת דיסק, אנדוסקופיה ישירה או פרוצדורה בסיוע אנדוסקופיה, מיקרודיסקטומי, החלפת דיסק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בלתי ניסבליםיעקב10/10/2014
שלום לרופא!
אני בדיוק 1 שנה וקצת עברתי בוולפסון ניתוח בע"ש תחתון שבו נעשה הרחבת התעלה כולל קיבוע. מהניתוח הרווחתי רק שאין נימול המלווה כאב ורדמת המלווה כאב (יש קצת רדמת קלה ב2 כפות הרגליים אבל זה לא מלווה כאב , זה הופיע מיד לאחר הניתוח) אבל לעומת זאת נישאר הכאב
שהוא מוגדר כ"חמור" ובדיוק לפני שבועיים נוצרה החמרה שבו הכאב מוגדר כ"בלתי ניסבל" , אני לא יכול לעמוד יותר מ2דקות על רגלי ואני חייב במהירות להגיע למיטתי ולנוח והכאב נעלם אחרי 4דקות כשזה מלווה בייסורים נוראיים. סיפרתי למנתח והוא קבל אותי בוולפסון וראה את כל הדיסקים וטען שזה "שינויים ניווניים" באזור המפרקים. הטיפול שהוא נתן:
1. הידרותרפיה
2. זריקות במרפאת כאב
3. הורדת משקל (פה הוא צודק)
4. להשתדל להיות בפעילות
איזה פעילות "אני הולך כמו צב" – ההליכה התקלקלה ואני דואג.
אני בן 62 וקיבלתי נכות עקב הניתוח , אני יכול להגיש "החמרה"
אבל מישהוא צריך לעזור לי כי אין לי אשה ואין ילדים ואחותי עוזרת רק באוכל.
אני אצטט מה שכתב ראש מח' ניתוחי ע"ש: "קרוב לודאי – שינויים
OA מפרקים FJ".
א.אבקשך להסביר לי את הציטוט.
ב. האם שמעת או ראיתה על מתקן שתפקידו להקל על הכאבים והוא נקרא "מיטת היפוך" , האם הוא יועיל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בלתי ניסבלים - תגובה
ד``ר ליאור מרום20/10/2014מיטת היפוך זה קשקוש.... לא מוכר בספרות הרפואית בתחום שלנו טיפול מסוג זה.
OA כוונתו אוסטאוארטריטיס= שינויים ניוונים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברור
יעקב20/10/2014האם אני יכול או מותר לי לעבוד עם ה- BACK LIFE?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלט דיסק עם לחץ בולט על השק התקאליעומרי 4409/10/2014
אל5 -אס1:אובדן גובה דיסק עם אפקט ואקום בתוכו בלט דיסק דיפוזי עם בקע מרכזי על בסיס פוקאלי.כלל הממצאים גורמים ללחץ בולט על השק התקאלי ועל העצבים בפורמינות הנוירליות משני הצדדים. L2-L3 &L4L5 :: בלט דיסק דפוזי אחורי .אחד מהם עם לחץ מתון על השק התקאלי ועל עצב בפורמינה הנוירלית. בשניהם ללא היצרות נוירופורמינלית. אבקש האם כמו שרופאת המשפחה המצב מצריך ניתוח והאם נכון שמעתי שקיים סיכוי לכישלון הניתוח ולהפוך לנכה קבוע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלט דיסק עם לחץ בולט על השק התקאלי - תגובה
ד``ר ליאור מרום20/10/2014פורום אינטרנטי אינו המקום בכדי לקבל המלצה לניתוח או לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקמתשיר06/10/2014
אני בת 15 ואני סובלת מעקמת,השאלה שלי היא האם באמת אין פיתרון לעקמת? יש מחוך שהתברר שלא עוזר, ואפשר לשחות או לעשות ספורט הקשור לגב אבל הספורט מונע בעיות בעתיד ולא משפר את העקמת אז מה אפשר לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקמת - תגובה
ד``ר ליאור מרום06/10/2014להגיע לפגישה עם מנתח עמוד שדרה ליעוץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב תחתוןמירון05/10/2014
שלום אני בן 42 לאחר החלפת מפרק ירך בתאריך 25/5/14 לפני החלפת המפרק עברתי ct גב תחתון ונמצא כי יש לי שלושה בלטי דיסק מ L4 ועד S-1 כיום עם כאבי גב תחתון ללא שינוי. ברצוני לברר מה ניתן לעשות בנידון, לאחר פיזיותרפיה בהקשר למפרק נאמר לי שהכאבים בגב התחתון יעברו וזה לא עבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב תחתון - תגובה
ד``ר ליאור מרום05/10/2014תזדקק לבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת mri מדאיגה של אמי בת ה69לילך30/09/2014
אמי בת ה- 69 סובלת מכאבי גב ומתקשה ללכת בבדיקת ה mri שביצעה לאחרונה
התוצאה שיצאה לה היא שינויים ניוונים קשים בגובה l4-5 הופעה של ציסטה סינוביאלית
העולה ככל הנראה מהפסט השמאלית , וממאלת את התעלה.
אודה לכם אם תוכלו להסביר לי מה התוצאה ולמי עליי לפנות על מנת שנוכל לעזור לה ולהקל על כאבה
אודה לכם על תשובתכם המהירה !!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת mri מדאיגה של אמי בת ה69 - תגובה
ד``ר ליאור מרום06/10/2014זהו ממצא שפיר, לקורלציה קלינית ביעוץ עם מנתח עמוד שדרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)

.jpg)




