ריפלוקס קל

מנהל הפורום

ד"ר אחיה אמיר
ד"ר אחיה אמיר
לקביעת תור אצל ד"ר אחיה אמיר ללא פרסום בפורום
 
  • ריפלוקס קל
    מעיין
    01/08/2011

    שלום רב,

    רקע: בני בן חודשיים וחצי, ניזון מהנקה בלבד [אוכל כל 3 שעות עם הפסקה אחת ארוכה של כ-5 שעות בלילה]. עולה יפה במשקל [נולד במשקל 3.2 קילו ובגיל חודשיים שקל 6.06 קילו], חייכן ומפותח.

    מגיל שבועיים סבל מאוד מגזים בעיקר בשעות הערב, השתפר מאוד בימים האחרונים. מגיל חודשים ועד לפני מספר ימים בקושי ישן בשעות היום [מנמנם לכ- 10/15 דקות ומתעורר], ישן טוב בלילה.

    סובל מאוד מאוד מגרפסים, יש לו מיד אחרי הארוחה והרבה אחרי הארוחה, לעיתים בוכה, צורח ומאדים עד שהגרפס יוצא לו.

    פולט מעט מאוד. מרייר הרבה. בימים האחרונים מוצץ הרבה את הידיים ולוקח מוצץ [לסרבנים].

    הבעיה: כבר בבית החולים קרה מקרה בו הילד במהלך ההנקה כמו השתנק, עשה קולות כאילו הוא נחנק וקשה לו לנשום והאדים. האחיות לא התרגשו מכך והנחו אותי לאחוז בו במצב מאוזן ולטפוח על גבו

    לא ייחסתי חשיבות רב לכך, הנחתי שזה מכיוון שהוא אוכל מהר מדי והשתדלתי לערוך לו הפסקות יזומות במהלך ההנקה.

    אלא, שבחודש וחצי האחרונים זה ממש החמיר והפך להיות מספר פעמים ביום (4-6) ולא רק במהלך ההנקה אלא גם זמן רב לאחריה. הילד פתאום משמיע קולות כאילו הוא נחנק, מובן שאני מיד רצה אליו, מרימה אותו וטופחת על גבו. לוקח לו כ-15 שניות להירגע ולחזור לעצמו. נראה כאילו האירוע מבהיל אותו מאוד.

    אציין כי אירוע זה קורה לו לרוב כאשר הוא שכוב על הגב אך קרה מספר פעמים גם בסלקל וגם על הידיים.

    הלכתי לרופא הילדים ועל סמך התיאור הנ"ל הוא שיער כי יש לילד ריפלוקס קל והנחה אותי להשכיב אותו בעריסה עם שיפוע. אני גם מחזיקה אותו במצב מאוזן כ- 30 דקות לאחר כל ארוחה.

    חל שיפור קל, אך האירוע חוזר ונשנה כפעמיים ביום.

    מה עליי לעשות? האם יש צורך בטיפול תרופתי? מה ניתן לעשות כדי להקל עליו? האם להשכיבו לישון בלילה על הבטן? האם יש סכנה ממשית לחנק? אני מפחדת להשאירו לבד אפילו כשאני צריכה לגשת לרגע לנוחיות...

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריפלוקס קל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריפלוקס קל - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    01/08/2011

    השכבה על הגב היא המומלצת. מתן מזון לא בכמויות עודפות. העובדה שהוא הכפיל משקלו ב2 חד מצביע על כך שמקבל כמות יתר של מזון. העמסה זו יכולה להוות גורם חשוב לתלונות שאת מציינת. לעתים תוספת זנטק לתקופה מסוימת מקילה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה. איך אוכל לדעת-

    מעיין
    01/08/2011

    אם הוא אוכל יותר מדי ומתי להפסיקו?

    תמיד אמרו לי שאין דבר כזה האכלת יתר בהנקה. איך אוכל לבקר את הכמויות שהוא אוכל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו