מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- אבחוןליאת30/08/2011
שלום דר' .
נולד לי פג בשבוע 30 לפני 7 חודשים במשקל 870 גרם.מיום שני לחייו תפיחות בטנית עם צילומי בטן חוזרים שהדגימו דפוס חסימתי עם הרחבה משמעותית של לולאות מעי. טופל בחוקני סליין במחשבה של מקוניום פלאג עם הטבה זמנית, ללא עדות ל"נק" או זיהום.תפיחות בטנית המוקלת ומוחמרת לסירוגין, נסיונות האכלה הופסקו שוב ושוב לאור קליניקה חסימתית, לאור זאת בוצעה אילוסטומיה זמנית על מנת לאפשר מתן כלכלה ועלייה במשקל. (בניתוח הכרורגית לא ראתה שום בעיה/חסימה) גם לאחר הוצאת הסטומה היתה הרחבה של לולאות מעי אך המצב הקליני היה טוב, ספיגה טובה של אוכל (פרוגסטמיל) בטן רכה ויציאות כל הזמן.
לאחר השחרור המשכנו את הברור: עשינו תבחין זיעה ובדיקה גנטית לשלול CF ויצא תקין. עשינו ביופסיה של הרקטום לשלול הירשפורננג ויצא תקין. בדיקה הבאה היא חוקן בריום .
הרופאים אמרו שאם החוקן יהיה תקין אין עוד מה לבדוק אלא רק לעשות ניתוח החזרה ולראות מה קורה..
שאלותיי:
1. האם הדר' יודע/ת על עוד בדיקות שאפשר לעשות על מנת לבדוק תפקוד של המעי לפני ניתוח ההחזרה?
2. מה בדיוק החוקן בודק??
3. את החוקן הם רוצים לעשות מהסטומה (ולא מפי הטבעת) מה ההבדל?ולמה זה עדיף?
4. אם באמת הכל תקין מה יכלה להיות הבעיה? יכול להיות רק בגלל שהיה פג? כזכור לי הרופאים בפגיה אמרו שגם פגים קטנים אחרי כמה ימים זה מסתדר, ופה זה "לא הלך" הרבה זמן..
5. מה זה אומר "מקוניום פלג" האם יכול להיות שזה מה שהיה לו? האם לא תמיד זה מלווה ב CF?
אודה לכם מאוד מאוד אם תוכלן להתייחס ל5 השאלות הנ"ל, ידוע לי שזה מידע כללי והתיק לא לפניך, אך אשמח לשמוע חוות דעתכם.
תודה מראש מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון - תגובה
ד''ר בתיה וייס05/09/2011המקרה אינו מתאים למענה בפורום זה. יש לראות צילומים ובדיקות. פני ליעוץ מסודר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבחון
ליאת05/09/2011שלום דר',
לא מצפה לתשובות ספציפיות לבן שלי, אפשר לענות בכללי, מה חוקן בודק? איזה עוד בידקות יכולות לשלול בעיות במעי הגס וכו'.??
אשמח מאוד להתיחסות כמה שניתן
תודה
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
