גסטרוסקופיה

מנהל הפורום

ד"ר אחיה אמיר
ד"ר אחיה אמיר
לקביעת תור אצל ד"ר אחיה אמיר ללא פרסום בפורום
 
  • גסטרוסקופיה
    מיטל
    27/10/2011

    לרופא שלום רב!
    הגענו עם בני בן השנתיים לגסטרואנטרולוג בעקבות יציאות רכות מאוד (עד כדי שלשול) במשך תקופה ארוכה (כחצי שנה לערך).
    בתקופה זו שמנו לב גם כי הוא אינו עולה במשקל ו'שובר עקומות' (שוקל כ-10.3) ולעומת זאת הגובה נמצא תקין. (יש לציין כי אני רזה מאוד וכך גם כל משפחתי).
    בנוסף חלה ירידה משמעותית בברזל (37) ובפריטין (11) , שהיו תקינים בבדיקה של גיל שנה.

    הרופא העלה חשד לצליאק ושלח אותנו לגסטורוסקופיה, על אף שבבדיקת הדם הראשונה שערכנו הסרולוגיה הייתה שלילית. הוא גם ביקש שנעשה בדיקה חוזרת ולהלן התוצאות:
    חומצה פולית- 8.6 (ננוגרם/מיליליטר)
    ויטמין D25- (ננוגרם למיליליטר) 24
    TSH- 3.07
    IgA- קטן מ-3 (תשובה שלילית)
    אימונוגלובין איי - 45.3

    1) האם לאור התוצאות עדיין קיים חשד סביר לצליאק? האם הוא מצדיק בדיקה פולשנית?
    2) האם ניתן לאבחן גורמים אחרים לבעיה באמצעות הביופסיה (כדוגמת חיידק או רגישויות אחרות לאוכל)?

    תודה רבה על זמנך, מיטל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גסטרוסקופיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גסטרוסקופיה - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    29/10/2011

    בדיקה סרולוגית חוזרת לצליאק שלילית (אני מניח שהתכוונת ש - TTG היה קטן מ 3 בנוכחות IGA תקין) שוללת באחוז גבוהה מחלת צליאק (לא 100%) מצד שני אם קיימת הפרעה משמעותית בגדילה, שלשולים , אנמיה מחוסר ברזל , ולא נמצאה סיבה אחרת לבעיה כמו עודף שתיה מתוקה, פרזיטים בצואה או בעיות אכילה של הגיל הרך אנחנו נאלצים לבצע גסטרסקופיה + ביופסיות ממעי דק קיבה וושט על מנת לשלול תחלואה אחרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו