קולונוסקופיה לילדה בת 12

מנהל הפורום

ד"ר אחיה אמיר
ד"ר אחיה אמיר
לקביעת תור אצל ד"ר אחיה אמיר ללא פרסום בפורום
 
  • קולונוסקופיה לילדה בת 12
    רוזנברג עמיר
    06/12/2011

    שלום רב,
    מדובר בילדה בת 12 - פגה בשבוע 32, נמצאת במעקב גסטרו זמן רב על רקע של מערכת עיכול איטית ועצירויות . אולטראסאונד אחרון בטן תחתונה - נמצאו בלוטות קצת נםוחות ונוזל. בבדיקת דם יש תמיד שקיעה מוחשת (באזור ה 30) ולעיתים CRP מעל התקן. ךעיתים רק השקיעה מוחשת וה CRP תקין.
    הילדה נמוכה מאוד ועד עתה גם לא התפתחה (מבחינה גופנית) אך אינה סובלת מכאבי בטן, או שילשולים.
    על רקע חשד לעיכוב בהתפתחות הגסטרואנטרולוג מבקש לעשות קולונוסקופיה וגסטרו סקופיה .
    1. האם זה הכרחי?
    2. מה הסיכונים בבדיקה כזו? (הבנתי שבדיקה בטשטוש הרדמה)
    3. אחיה התאום גם הוא מאוד נמוך ובמעקב אנדוקרינולוג שאמר שהילד גודל אך באיטיות ואין חוסר בהורמון גדילה - ייתכן וזה המצב גם אצת הילדה, כלומר מתפתחת אבל באיטיות?
    שורה תחתונה - אני לא שקט מהבדיקה האם יש צורך ממשי לעשות לה?
    בתודה
    עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קולונוסקופיה לילדה בת 12

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קולונוסקופיה לילדה בת 12 - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    08/12/2011

    הסיכון נמוך בידיים טובות. במידה והגסטרואנטרולוג משוכנע שהבדיקה נחוצה ניתן לבצע אותה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו