חשד לצליאק אצל ילד בן 5.5

מנהל הפורום

ד"ר אחיה אמיר
ד"ר אחיה אמיר
לקביעת תור אצל ד"ר אחיה אמיר ללא פרסום בפורום
 
  • חשד לצליאק אצל ילד בן 5.5
    גלית
    10/05/2021

    היי , במסגרת בדיקות דם קיבלנו תוצאה לצליאק ולא ברור אם זה אכן חיובי או לא. מנסה לתאם פגישה לגסטרו ילדים אך התורים ארוכים מאוד .
    אלה התוצאות : positive Endomysial (Iga)
    Transglutaminase (Iga) ab 11

    האם ישנם מצבים של טעות בבדיקה? אני מבינה שזה אמיר להיות גבוה יותר כדי להיות חיובי , מצד שני , נראה כרגע חיובי. אודה להסבר כללי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשד לצליאק אצל ילד בן 5.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין

    גלית
    10/05/2021

    היי
    שכחתי לציין שהבדיקות נעשו במסגרת מעקב גדילה אצל אנדוקרינולוגיה. הוא קטנטן ותמיד היו לו ענייני בטן. מאז שהיה תינוק. יציאות רכות , לפעמים כאבי בטן , רגישות לפעמים למזונות מסוימים, לאמא יש קרוהן .
    האם הגיוני עם בדיקות כאלה שזה אכן חיובי? קבענו תור למומחה גסטרו ילדים אך ייקח זמן. בינתיים אשמח לקבל מידע האם הגיוני שזו טעות וכו'. המון תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם זה צליאק?

    ד"ר אחיה אמיר
    10/05/2021

    הי גלית
    טעויות מעבדתיות תמיד יכולות לקרות, אך הסבירות לכך נמוכה למדי. אני חושב שצריך לצאת מנקודת הנחה- שתוצאת הבדיקות היא התוצאה שאתם רואים.
    האם זה צליאק?- אולי.

    יש כמה ניואנסים שצריך לרדת לעומקם-
    - באיזו מעבדה בוצעה הבדיקה ומה סף הרמה התקינה באותה מעבדה- 7? או 15? כלומר האם הערכים בכלל מוגברים.
    - האם התסמינים יכולים להתאים לצליאק.

    התוצאות, גם במידה וחיוביות (תלוי במעבדה הספציפית בהן בוצעו), ככה"נ מוגברות במידה קלה בלבד.
    במקרים שכאלו, בהתאם לפרטים שתמסרו, צריך לדון בשתי אסטרטגיות אפשריות:
    1. השלמת הבירור ע"י גסטרוסקופיה.
    2. במקרים מסויימים, ניתן להמשיך מעקב שמרני בלבד כולל מעקב אחר רמות הסרולוגיה, והחלטה על גסטרוסקופיה בהמשך.
    בכל מקרה- יש לדון על הפרטים הקטנים בשיחה פנים מול פנים לפני ההחלטה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו