בדיקת צליאק

מנהל הפורום

ד"ר אחיה אמיר
ד"ר אחיה אמיר
לקביעת תור אצל ד"ר אחיה אמיר ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקת צליאק
    מ
    26/05/2010

    לאחר שלשולים לסירוגין בקביעות אצל בני בן שנה ו7 עשינו בדיקת דם. התוצאות לבדיקה הגיעו בשלבים. בשלב הראשון הגיע רק ה CELIAC SCREEN והרופא אמר שכנראה מדובר בצליאק. לאחר מכן הפרמטר
    TRANSGLUTAMINASE התווסף וסתר את הבדיקה, לכן חיכו לפרמטר האחרון ENDOMYSIAL
    היום הוא הגיע סוף סוף שלילי ולכן נאמר שלא מדובר בצליאק.

    האם ניתן באמת להתעלם מהבדיקה של CELIAC SCREEN ולהיות רגועים שלא מדובר בצליאק ?
    האם כדאי לעשות בדיקה חוזרת בעוד כמה חודשים?
    איך ניתן לברר את סיבת השלשולים אם זה לא צליאק?

    שם הבדיקה תוצאה תוצאה לעומת טווח הנורמה
    IgG 1150 mg/dl
    IgM 114 mg/dl
    IgA 62.20 mg/dl
    CELIAC SCREEN 300.0 U/ml
    T.TRANSGLUTAMINASE 2.40 EU/ml
    ENDOMYSIAL Ab Negative


    ------------------------------------------------------------------ SCREEN
    Includes TTG and DGP
    ‎לרופא:עדכון באתר המעבדה
    T.TRANSGLUTAMINASE
    IgA isotype of tTG
    ENDOMYSIAL Ab
    IgG+IgA iso. of endomys.

    תודה רבה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת צליאק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מ

    פרופ` יורם בוינובר
    26/05/2010

    הבדיקות עפ הסגוליות המשמעותית הם הנוגדנים לאנדומיזיום וTTG . בדיקת DGP - במיוחד בטיר לא גבוה אינה ספציפית. לעתים הגיל הוא המכשול ולכן יש לעקוב אחר הילד ןלחזור על הבדיקה עוד 6 חד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו