דם בצואה לאחר חיסון רוטה

מנהל הפורום

ד"ר אחיה אמיר
ד"ר אחיה אמיר
לקביעת תור אצל ד"ר אחיה אמיר ללא פרסום בפורום
 
  • דם בצואה לאחר חיסון רוטה
    נעמה
    07/01/2011

    שלום,
    מקריאה בפורום הבנתי שמוכרת תופעה של דם בצואה לאחר חיסון רוטה. בתי בת 4 חודשים, ניזונה מהנקה מלאה בלבד. החל מגיל חודשיים יש לה דם בצואה (בערך שבוע אחרי נתינת החיסון). מדובר בפסי דם ונקודות שמופיעים כל מס' ימים (בערך יומיים-שלושה). היא עולה במשקל יפה בכל התקופה (אחוזון 75) ורגועה, גם לא נראה שסובלת מגזים במיוחד.
    הרופא שלה שבדק אותה לא ראה פיסורה ואמר שזה כנראה לא משהו חמור אם היא ממשיכה לעלות במשקל, אך הפנה לגסטרו ילדים (יש לנו תור בעוד שלושה שבועות).
    אם זה קשור לרוטה, האם יתכן שגם חודשיים אחרי עדיין נראה דם בצואה? האם יתכן שמדובר באלרגיה למרות שהיא עולה במשקל? הורדתי מוצרי חלב מהתפריט שלי (כבר לפני חודשיים) אך לא נראה שיש שינוי. האם במקרה כזה מעבירים לתמ"ל מפורק? מה עושים עם מעבר למוצקים?
    אני מבינה גם שעל המנה השניה של הרוטה שהיא אמורה לקבל כעת מומלץ לוותר - מה המשמעות של זה? האם אפשר יהיה לתת את המנה השניה מאוחר יותר? האם היא מחוסנת מהמנה הראשונה?
    אני מודאגת ומיואשת :-(

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דם בצואה לאחר חיסון רוטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם בצואה - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    07/01/2011

    תופעה של פסי דם ונקודות דם בתינוקות יונקים מוכרת . חלק קטן מהתינוקות לאחר חיסון רוטה עלולים לפתח זאת (די נדיר) בדר"כ חולף, וכן אין לשלול סוג של אלרגיה. ממליץ לך לשלוח את הצואה לבדיקה כללית + תרבית (בדיקה טריה) לבצע ס.ד . אם התופעה אינה חולפת , דעתי האישית (אין ממש עדות מדעית בנושא) לא לתת חיסון נוסף לרוטה.
    בכל מקרה לפי התיאור שלך , אין מקום לדאגה לבריאות התינוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך ...

    נעמה
    11/01/2011

    תודה על התשובה.
    ביצענו שתי תרביות שחזרו שליליות וכן ספירת דם שהרופא אמר לגביה שהערכים תקינים. שכחתי לציין גם שהצואה שלה לרוב רירית. לי נדמה שהדם לא רק שאינו נעלם אלא אפילו מחמיר - האם תיתכן רגישות לביצים שעוברת דרך חלב אם (פעמיים קרה שיום אחרי שאכלתי ביצה היה יותר דם מהרגיל)? היא ניזונה מהנקה בלבד, והורדתי כבר צריכת מוצרי חלב. האם יתכן דלקת במעי? אם ישנה דלקת - האם היו רואים אותה בספירת הדם? או שרק בדיקה עם סיב אופטי יכולה לאשר או לשלול דלקת במעי?
    אני חוששת מאוד שהשארת המצב כמו שהוא (חודשיים כבר) עלולה לפגוע בה לטווח ארוך. האם כל עוד היא עולה במשקל ורגועה הנטייה היא לא לטפל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו