שאלה דחופה - פעוט שבלע ג'ולה

מנהל הפורום

ד"ר אחיה אמיר
ד"ר אחיה אמיר
לקביעת תור אצל ד"ר אחיה אמיר ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה דחופה - פעוט שבלע ג'ולה
    אמא מודאגת
    14/04/2011

    שלום רב,

    אני אמא לילד בן 3.5. ביום שבת האחרון הוא בלע ג'ולה ממתכת בקוטר של כ-1 ס"מ.
    הוא התנהג כרגיל, הגענו איתו למיון ילדים בשיבא,
    בדקו אותו, ראו שהג'ולה נמצאת מעל הקיבה.
    מאז עברו 5 ימים, יציאה- 2 יציאות ביום, קיבה קשה, רגילה.

    ביום שני היינו אצל רופאת המשפחה שלא התרגשה ואמרה שיקח לזה יומיים שלושה לצאת.
    היום עשינו צילום רנטגן נוסף, ניכר שהג'ולה עדיין באותו המקום, מעל לקיבה ממה שזכור לנו מתצלומי בית החולים שראינו.
    מצ"ב.

    בסך הכל הילד מתנהג ואוכל כרגיל, לא מתלונן על כאב מיוחד,
    אשמח לדעתכם מה כדאי לעשות עכשיו וכיצד לטפל אם בכלל או שלתת לזה זמן לצאת לבד?
    ייתכן והג'ולה גדולה מדי והיא לא מצליחה לעבור בקיבה.
    אשמח לדעתכם המקצועית ואם יש צורך נשמח להגיע לייעוץ.

    בתודה מראש.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה דחופה - פעוט שבלע ג'ולה - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    15/04/2011

    אכן לפי הצילום יתכן והגולה עדיין לא יצאה מהקיבה
    התרשמות מהצילום שלילד יש גם ריבוי צואה במעי.
    ממליץ לתת לו 10 סמ"ק של שמן פרפין שעשוי לעזור בשני המצבים, גם לעזור לגולה להחליק ממקומה ולעבור למעי וגם טיפול בעצירות
    אם לילד אין תלונות, ניתן בהחלט להמתין לפחות 10-14 יום לפני התערבות נוספת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תגובתך

    אמא מודאגת
    15/04/2011

    היינו היום בבוקר אצל רופא משפחה שהפנה אותנו בשנית למיון בשיבא,
    לטענת מומחה רנטגן במח' ילדים הג'ולה נמצאת בקיבה, וגם לטענת הרופאה האחראית במיון ילדים.
    אמרו לנו שאין מה לדאוג ורק לעקוב אחר הילד ולוודא שהוא מרגיש טוב בלי חום, הקאות או התנהגות חריגה.

    אמרו שבשלב הזה אין מה לעשות אלא להמתין וש"עד החתונה" הג'ולה תצא ושחררו אותנו הביתה.
    לא נותר לנו אלא לקבל את דעתם.
    במידה ואתה חושב אחרת נשמח להגיע לייעוץ.

    לאחר אותו צילום הוא הוציא קיבה קשה בערב..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו