בן שנה וחצי, רגישויות והקאות

מנהל הפורום

ד"ר אחיה אמיר
ד"ר אחיה אמיר
לקביעת תור אצל ד"ר אחיה אמיר ללא פרסום בפורום
 
  • בן שנה וחצי, רגישויות והקאות
    נועה
    24/04/2011

    מתנצלת מראש על האורך, אך אני מקבלת תשובות סותרות מגורמים שונים, אודה על חוות דעתכם.
    בני בן שנה וחצי. כמעט מיד לאחר הלידה החל אי שקט שבעקבותיו החלה הזנה בנוטרמיגן אשר השפיעה לטובה מאוד, ולאחר מכן גם זנטק שהביא להטבה משמעותית נוספת. ההתרשמות אז הייתה מרגישות לחלבון פרה וריפלוקס שקט. סביב גיל שנה נחשף לפורמולה חלבית בהנחיית גסטרו מטפל, אך עקב הקאות הופסקה החשיפה. נשלחנו לבדיקות דם מקיפות שתוצאותיהן טובות, ולאלרגולוג- אשר לא מצא עדות לאלרגיה והמליץ על חשיפה הדרגתית לחלב פרה רגיל. החשיפה הייתה מצויינת אלא שלאחר שבועיים החלו שלשולים למעלה משבוע. בהמלצת רופאת משפחה הופסקה שוב כל תזונה חלבית והשלשולים פסקו. הוחלט להמשיך בנוטרמיגן לפחות עד לקיץ כאשר המחלות העונתיות ישככו מעט. כיום ניזון מנוטרמיגן ומדי פעם עוגיה חלבית או אפילו פנקייק חלבי- והכל נראה בסדר.
    לאורך כל הזמן הזה ישנן אפיזודות מוזרות הולכות ובאות של הקאת מזון שנאכל לפני 12-26 שעות, בצורתו המקורית. כלומר אם אכל חתיכת עוף ושעועית- יקיא בדיוק אותן כשהן נראות כפי שנראו על הצלחת. כבר לא ברור לנו מה הגורם להקאות הללו, אין עקביות. מתרחש אחת לחודש-חודשיים מאז שנחשף למוצקים בגיל 4 חודשים.
    פרט לכך באופן כללי מקיא מאד בקלות.
    בנוסף, מגוון הפרעות אכילה ובליעה- העדפה של בקבוק, אכילה איטית ולא אפקטיבית, וכמעט ואינו לועס אלא בולע מאכלים חתוכים בשלמותם. לאחרונה החלנו בטיפול אכילה ועיקר השינוי שמתרחש הוא בשמירה על הפסקות ארוכות בין ארוחה לארוחה והגדלת כמויות של מזון מוצק.

    מצוי באחוזון נמוך אך קבוע מאז לידתו.

    בעקבות הקאה אחרונה של מזון שנאכל לפני למעלה מ-24 שעות בשלמותו, אנו מאוד חוששים שקיים מצב רפואי שאנו לא מודעים אליו ושאנחנו עלולים לגרום לילדנו נזק בהתעקשות על ארוחות ספורות וגדולות יותר, ובכלל על הזנה של מוצקים- אולי הוא מתקשה כל כך בעיכולם?

    האם תוכלו להמליץ לי על המשך בירורים כך שכולנו נהיה שקטים ונדע שהתקדמותנו הינה בכיוון הנכון ושילדנו אוכל ואינו סובל?

    תודה גדולה על סבלנותכם,
    נועה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה וחצי, רגישויות והקאות - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    25/04/2011

    ממליץ לך לפנות למרפאה לבעיות אכילה בגיל הרך לטיפול ע"י צוות רב תחומי כולל רופא גסטרו, דיאטנית קלינאית תקשורת והדרכת הורים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    נועה
    25/04/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו