אבחנת צליאק

מנהל הפורום

ד"ר אחיה אמיר
ד"ר אחיה אמיר
לקביעת תור אצל ד"ר אחיה אמיר ללא פרסום בפורום
 
  • אבחנת צליאק
    קוקונת
    28/04/2011

    בני בן השלוש וחצי אובחן לאחרונה כחולה בצליאק. בדיקות הדם שלו היו transglutaminase 41, DGP 78 . בביופסיה של קטעי רירית התרסריון מצאו ש"רוב הוילי שמורים, פה ושם וילי מעט קצרים מהרגיל, בחלק מהוילי רואים הסננה לימפוציטרית מוגברת באפיתל הציפוי". השאלה היא האם יתכן שסימפטומים אלו אינם של צליאק? אנחנו מתלבטים אם להתחיל בדיאטה ללא גלוטן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבחנת צליאק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחנת צליאק - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    30/04/2011

    קרוב לוודאי שבנך סובל מצליאק. גם הממצאים של הביופסיה כולל סרולוגיה חיובית ואני מניח שהוא גם סובל מבעיות קליניות בגללן בצעתם את הברור . ההמלצה במקרים אלה היא להתחיל דיאטה קפדנית ללא גלוטן, לצפות בהעלמות התסמינים הקליניים והעלמות הסרולוגיה ואם קיימת עדיין שאלה , ניתן אחרי תקופה של התאוששות (שנתיים?) לבצע תגר עם גלוטן (ניתן לבצע סמוי כך שהילד לא ידע שיש שינוי בדיאטה) ולצפות אם תסמינים חוזרים, סרולוגיה שוב עולה ואז להחליט אם לחזור על הביופסיה או לשוב לדיאטה ללא גלוטן .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו