מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה לרופאים בלבדנועה28/02/2012
שלום רב לרופאים.
אני בת 40.
מדובר בהריון ראשון.
ברקע - א. תת פעילות של בלוטת מגן (מטופלת ב- EUTHIROX).
ב. המנגיומה בכבד (במעקב).
תאריך וסת אחרונה - 15 לינואר.
לפני 4 שבועות בדיוק - עברתי הזרעה (מחזור טבעי).
להלן שאלותיי:
1. האם לאור הנתונים הנ"ל - עליי להתייצב ביחידה להריון בסיכון גבוה?
רופאת משפחה ורופא נשים לא מיהרו להפנות אותי ליחידות הנ"ל.
(בדיקות דם דיי תקינות.
אם כי - מתחילת ההריון היתה עלייה ברמת TSH. ובדיקת גלוקוז היתה: 93 בצום).
מה דעתכם?
2. ידוע לי, שבמידה וההריון מתפתח - הרי שמשבוע 10 בערך אפשר לבצע בדיקת סיסי שיליה.
מצד אחד - חשוב לי לבדוק את תקינות העובר.
וזאת, לאור העובדה שאני לא צעירה.
מצד שני - נאמר לי הן על ידי רופא, והן על ידי אחות ליווי הריון, שיש סכנה גבוהה להפלות, כתוצאה מבדיקה זו.
מה דעתכם?
האם להסתפק בבדיקות אחרות (ובינהן בדיקת מי שפיר)??
3. עוד בטרם עשיתי את בדיקת ה- BETA הראשונה (ביצעתי לפני שבועיים. בדיקה חיובית) - הופיעו אצלי כתמים חומים על התחתון (כמו שמופיע לפני תחילת ווסת).
ידוע לי, שכתמים הם לרוב סימן של השרשת הביצית המופרית ברחם.
יחד עם זאת - הכתמים הופיעו לסירוגין במהלך כל השבוע וחצי שלאחר בדיקת בטא ראשונה.
השאלה : האם הדבר תקין?
או...שחלילה מדובר בבעיה?
תודה מראש על תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לרופאים בלבד - תגובה
ד''ר אלי רימון28/02/20121. סיכון מוגבר קל עקב גילך אך לא מחייב מעקב הריון בסיכון
2. לדעתי כדאי לעשות מי שפיר
3. אם ההריון מפתח תקין בסונר שתעשי אין לזה משמעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדיין לא ברור לי - מה עמדתך לגביי..
נועה28/02/2012ראשית, המון תודה על התיחסותך המהירה.
שנית, ברור לי שאעשה בדיקת מי שפיר.
אבל...השאלה הדחופה (עקב הזמן הקצר) -
האם יש טעם לבצע בדיקת סיסי שיליה?
היות ובדיקת סיסי שיליה היא בדיקה מוקדמת יותר מבדיקת מי השפיר -
הרי, שאני מאד מעוניינת לדעת - האם כדאי לבצע אותה?
ובעיקר - מה דעתך לגביי ביצוע הבדיקה, לאור הסכנה הטמונה בה.
שוב, המון תודה מראש!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)