שאלה לרופאים בלבד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה לרופאים בלבד
    נועה
    28/02/2012

    שלום רב לרופאים.
    אני בת 40.
    מדובר בהריון ראשון.
    ברקע - א. תת פעילות של בלוטת מגן (מטופלת ב- EUTHIROX).
    ב. המנגיומה בכבד (במעקב).
    תאריך וסת אחרונה - 15 לינואר.
    לפני 4 שבועות בדיוק - עברתי הזרעה (מחזור טבעי).
    להלן שאלותיי:

    1. האם לאור הנתונים הנ"ל - עליי להתייצב ביחידה להריון בסיכון גבוה?
    רופאת משפחה ורופא נשים לא מיהרו להפנות אותי ליחידות הנ"ל.
    (בדיקות דם דיי תקינות.
    אם כי - מתחילת ההריון היתה עלייה ברמת TSH. ובדיקת גלוקוז היתה: 93 בצום).
    מה דעתכם?

    2. ידוע לי, שבמידה וההריון מתפתח - הרי שמשבוע 10 בערך אפשר לבצע בדיקת סיסי שיליה.
    מצד אחד - חשוב לי לבדוק את תקינות העובר.
    וזאת, לאור העובדה שאני לא צעירה.
    מצד שני - נאמר לי הן על ידי רופא, והן על ידי אחות ליווי הריון, שיש סכנה גבוהה להפלות, כתוצאה מבדיקה זו.
    מה דעתכם?
    האם להסתפק בבדיקות אחרות (ובינהן בדיקת מי שפיר)??

    3. עוד בטרם עשיתי את בדיקת ה- BETA הראשונה (ביצעתי לפני שבועיים. בדיקה חיובית) - הופיעו אצלי כתמים חומים על התחתון (כמו שמופיע לפני תחילת ווסת).
    ידוע לי, שכתמים הם לרוב סימן של השרשת הביצית המופרית ברחם.
    יחד עם זאת - הכתמים הופיעו לסירוגין במהלך כל השבוע וחצי שלאחר בדיקת בטא ראשונה.
    השאלה : האם הדבר תקין?
    או...שחלילה מדובר בבעיה?

    תודה מראש על תשובתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לרופאים בלבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לרופאים בלבד - תגובה

    ד''ר אלי רימון
    28/02/2012

    1. סיכון מוגבר קל עקב גילך אך לא מחייב מעקב הריון בסיכון
    2. לדעתי כדאי לעשות מי שפיר
    3. אם ההריון מפתח תקין בסונר שתעשי אין לזה משמעות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדיין לא ברור לי - מה עמדתך לגביי..

    נועה
    28/02/2012

    ראשית, המון תודה על התיחסותך המהירה.

    שנית, ברור לי שאעשה בדיקת מי שפיר.

    אבל...השאלה הדחופה (עקב הזמן הקצר) -

    האם יש טעם לבצע בדיקת סיסי שיליה?

    היות ובדיקת סיסי שיליה היא בדיקה מוקדמת יותר מבדיקת מי השפיר -
    הרי, שאני מאד מעוניינת לדעת - האם כדאי לבצע אותה?

    ובעיקר - מה דעתך לגביי ביצוע הבדיקה, לאור הסכנה הטמונה בה.

    שוב, המון תודה מראש!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו