הפרדות קרומים והמטומה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפרדות קרומים והמטומה
    יעל
    27/09/2010

    שלום,
    אני בת 38 ויש לי שני ילדים.

    כרגע אני נמצאת בשבוע 18.

    בשבוע 14 החלו דימומים חלשים שהתגברו ונחלשו לסרוגין, אך לא הופסקו בינתיים.
    בהתחלה ראו באולטרסאונד שליית פתח ואתמול בבדיקה אובחן כי היא כבר עלתה מעט.
    בנוסף אובחן שיש לי הפרדות קרומים והמטומה בקוטר 5 ס"מ.

    כבר חודש אני בשמירת הריון.

    אתמול הייתי במרפאה להריון בסיכון והרופאה הסבירה לי את הסיכונים והסיכויים בהריון.
    היא אומרת שבגלל הדימומים בדיקת החלבון העוברי לא תשקף את המציאות באמת והיא עלולה להטעות ובמצבי כרגע לא מומלץ בכלל לבצע דיקור מי שפיר.
    חשוב לי מאוד לבצע דיקור בגלל הגיל שלי אבל אני כמובן מפחדת לסכן את ההריון.

    היא גם אמרה לי לחשוב על אפשרות של הפסקת הריון מחשש ללידה מוקדמת.

    לפי מה שאני מבינה אני לוקחת סיכון בכל דרך שאבחר ואני מאוד מבולבלת וחוששת.

    חשוב לציין כי שקיפות עורפית וסקירה מוקדמת יצאו תקינות.

    ברצוני לשאול :

    האם יש סיכוי שהמצב ישתפר (הקרומים יתאחו) ואני כן אוכל לעשות מי שפיר?.
    (אני מתפללת שאספיק לעשות בדיקת מי שפיר כשהתשובה תגיע לפני שבוע 24).

    האם יש סיכוי שההריון ימשיך להתפתח גם עד שבועות מאוחרים?

    האם יש איזה בדיקה מיוחדת או משהו שאני יכולה לעשות כדי לשפר את הסיכויים להריון מוצלח ובריא?

    תודה רבה מראש
    וסליחה על המכתב הארוך
    חג שמח, איריס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרדות קרומים והמטומה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרדות קרומים והמטומה

    פרופ' יריב יוגב
    27/09/2010

    אכן סיטואציה לא פשוטה
    לא בהכרח תוצאת החלבון העוברי לא תהיה תקינה
    לגבי דיקור לא ברור כמה הסיכון גבוה יותר להפלה בנוכחות המטומה
    לצורך ייעוץ מקיף ופרטני קבעי פגישת ייעוץ אישית במידה ומעוניינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרופ' יריב

    סיגל
    27/09/2010

    גם אני עם אותה הבעייה שבוע 18 עם המטומה ולאחר חלבון עוברי.
    רציתי לשאול איך הרופא יודע אם התוצאות של חלבון עוברי הן הנכונות או שהן מוטות ע"י ההמטומה?
    הרופא שלי ראה את התוצאות 1:7000 ואמר שאין צורך במי שפיר כי זה רק יכול להזיק(בת 31).
    אז איך הוא יודע שהתוצאה הזו היא אמיתית?
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לסיגל

    פרופ' יריב יוגב
    27/09/2010

    אין דרך לדעת אך הבדיקה תקינה. יש לציין כי מספר זה מייצג אך ורק את הסיכוי הסטטיסטי לתסמונת דאון ולא לגבי הפרעות כרומוזומליות נוספות. במידה ומעוניינת קבעי פגישת יעוץ אישית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו