מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שבוע 31חסויה07/10/2010
שלום,
אני בת 27 הריון ראשון תאומים IVF. בשבוע 29 החלו התקשויות של כל חלל הבטן, (עדיין ממשיך) הבטן נהיית כמו אבן ואחרי דקה שתיים זה היה עובר ככה במשך היום מספר פעמים באופן לא סדיר. יש לציין שזה לא מלווה בכאבים אבל קשה לזוז בזמן הזה. בהתחלה חשבתי שהעוברים זזים עד שהחלטתי ללכת למיון זה כבר התחיל להציק שם עשו לי מוניטור והתגלה שיש פעילות רחמית לא סדירה לשני העוברים, בדקו לי את אורך צוואר הרחם שהיה 3.2 ורשום לי על הטופס שחרור מחיקה של 30%, צוואר הרחם סגור. נתנו לי עירוי לאחר מכן שוב מוניטור שנרשם שיפור קל בתבנית הצירים בניטור. במקביל לכך בבדיקת שתן יצא 500 לויקוציטים ללא ניטריטים או אריתרוציטים. הרופא שיחרר אותי הביתה למרות שהמשיכו ההתקשויות כרגיל מבחינתי לא הבחנתי בשום שינוי. אני רוצה לציין שכל הבדיקות במשך ההריון היו תקינות ואני שותה ביום בין 3-4 ליטר מים. החלטתי לגשת לרופא המטפל והוא נתן לי מרשם לזריקה להבשלת הריאות 2 זריקות במשך יומיים. ומוניטור פעמיים בשבוע. השאלות שלי הן:
1. האם ההתקשויות הללו הן צירים אמיתיים או צירים מדומים? ואם זה מדומים זה יכול להוביל ללידה בקרוב?
2. האם הרופא היה גם צריך לתת לי כדורים לעצור את הצירים או משהו?
3. לפי דעתך או לפי הנתונים נראה לך כי אלד מוקדם מהצפוי שזה שבוע 37?
4. חס וחלילה חס ושלום אם אלד בשבוע שבועיים הקרובים מה הסיכויים של התאומים לשרוד? כי אני מניחה שיהיו פגים..
תודה רבה על העזרה אני קצת בהיסטריה וחוששת מאוד שהתאומים לא ישרדו או שיהיו פגים עם צינורות והנשמה לקח לי שנתיים וחצי להיכנס להריון וההריון הזה חשוב לי יותר מכל דבר אחר תודה רבה. אם זה חשוב אז תאום אחד נמצא עם הראש למטה בבטן התחתונה והתאומה השניה במצב עכוז.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבוע 31 - תגובה
ד''ר אלי רימון07/10/2010. האם ההתקשויות הללו הן צירים אמיתיים או צירים מדומים? ואם זה מדומים זה יכול להוביל ללידה בקרוב? מדובר בצירים אך לא ניתן לחזות אם יובילו ללידה
2. האם הרופא היה גם צריך לתת לי כדורים לעצור את הצירים או משהו?לא3
3. לפי דעתך או לפי הנתונים נראה לך כי אלד מוקדם מהצפוי שזה שבוע 37?לא ניתן לדעת
4. חס וחלילה חס ושלום אם אלד בשבוע שבועיים הקרובים מה הסיכויים של התאומים לשרוד? כי אני מניחה שיהיו פגים.גבוהים מאוד, יש תחלואה של פגים אך בשבועות כאלה הם בשיעור נמוך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



