אפילפסיה בהריון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אפילפסיה בהריון
    מיקה
    24/10/2010

    אני בת 24 וסובלת מאפילפסיה בערך מגיל 13. אפליפסיה שאובחנה כקלה. במשך כשמונה שנים תפקדתי עם רמת דפלפט יחסית נמוכה (הגעתי ל500 מ"ג) באופן נהדר. כולל נהיגה וטיסות. לאחר שהתחלתי לקחת גלולות למניעת הריון רמת התרופה ירדה וכן איכותה והופיעו שני התקפים בהפרש של כמה חודשים. הפסקתי ליטול את הגלולות, העלתי את הדפלפט ל1000 מ"ג וההתקפים פסקו. כעת, אני שוקלת כניסה להריון ולכן הולחלט בייעוץ הנוירולוג לעבור לטגרטול. מסתבר שהתרופה הזו לא טובה לסוג האפליפסיה שלי ואף עשויה להחמיר אותה. גם למיקטל עושה לי תופעות לוואי לא פשוטות ואינני יכולה לתפקד איתו כראוי (מניסיון בצעירותי).הוחלט כי אין לי בררה ולהמשיך עם הדפלפט עד למינימום האפשרי בכדי להפחית את הסיכון בהריון. כעת אני על 750 מ"ג והמטרה היא לחזור ל-500. אני מאוד מפחדת מההשפעה על העובר, על מומים ופגיעות.אני לוקחת כבר כמה חודשים חומצה פולית 5 מ"ג והנוירולוג אמר שהאחוזים לפגיעה הנם 1-2 אחוז לעומת 98 אחוזים שהכל יהא תקין. אני חרדה מאוד והייתי שמחה לקבל חוות דעת נוספת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אפילפסיה בהריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפילפסיה בהריון - תגובה

    פרופ' יריב יוגב
    24/10/2010

    ע"פ הייעוץ נראה שאת בידיים טובות
    במידה ומאוזנת היטב לא הייתי נמנע בשלב זה מכניסה להריון
    יש לשקול העלאת מינון התרופה בתחילת ההריון
    במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ אישית פרטנית לצורך הכנה מיטבית להריון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו