מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כמה שאלותמיכל19/12/2010
שלום רב,
הנני בת 28 וכבר בשבוע החמישי להריון(לא מתוכנן לחלוטין).
יש לציין שלפני כשלושה חודשים ביציתי בדיקות דם מרובות בגלל חשד למחלה דמיליאטיבית (טרשת נפוצה).בבדיקות דם שביצעתי התגלה:
1. ה-TSH הוא 5.8(כאשר הנורמה היא מקסימום 4.2)
2. PTH מעט מוגבר מן הנורמה.(בבדיקה לפני חודש ערך זה תקין)
3. הכולסטרול היה 210 כאשר הנורמה היא 200.
4 . תוצאה למחלת הנשיקה הראתה כי היתה לי מחלת הנשיקה בעבר.
5. התוצאה לאיזשהיא דלקת בגוף אם אינני טועה CPR היתה 4.5 כאשר הגבול הוא 0.5 (גם הבדיקה חודש אחרי היתה תקינה)
בנוסף לזה לפני כניסתי להריון עד 5 ימים לפני כניסתי להריון לקחתי מולטי וויטמין במשך כ-10 ימים.
השאלה שלי היא:
1. בהסתכלותי על קופסה של מולטי וויטמין היה רשום כי לא מומלץ לנשים בהריון או לנשים הרוצות להכנס להריון (כנראה בגלל וויטמין A) השאלה שלי היא האם עצם העובדה כי לקחתי מולטי וויטמין טבליה אחת ביום במשך 10 ימים וכן הפסקתי 3 ימים לפני כניסתי להריון יכולה להשפיע על בצורה כלשהיא על האובר-לגרום למום או לנזק כלשהו(בגלל וויטמין A או כל וויטמין אחר?האם יכול להגרם איזשהו נזק לאובר?
2.האם בהתחשב בערכים הגבוהים של TSH (5.8) וכן בגלל ערך של PTH מעט מוגבר מעל הנורמה (כאשר יש לציין כי בבדיקה שביצעתי לפני חודש ערך של PTH היה תקין) יכול להגרם איזשהו מום או נזק לאובר?אם אני אתחיל לקחת עכשיו כדורים להורדת רמת TSH זה לא מאוחר?
3.האם ערך של PTH גבוהה משפיע איכשהו על האובר?
4.האם יכול להגרם איזשהו נזק או מום לאובר בגלל כולסטרול גבוהה(210)?
האם אני צריכה לקחת כדורים להורדת כולסטרול?
5.האם בגלל מחלת הנשיקה שהיתה לי בעבר יכול להגרם נזק לאובר?
האם שילוב של התוצאות הללו יכול לגרום איזשהו בעיה מום,נזק לאובר?
ואילו כדורים לפי דעתך הנני צריכה לקחת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה שאלות - תגובה
פרופ' יריב יוגב19/12/20101. אין סכנה ברמות הויטמין A בנטילתו טרם ההריון
2. יש לשקול טיפול תרופתי- התיעצי עם הרופאהמטפל
3. לא
4. לא
5. לא
יש צורך לאור מה שתיארת במעקב הדוק ע"י רופא מטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמה שאלות
אורלי20/12/2010בד"כ מאיזה ערך של רמת TSH מומלץ לקחת כדורים?
2.עוד דבר ששכחתי להגיד הוא שבבדיקת לפני שלושה חודשים רמת וויטמין D היתה 45 התחלתי בטיפול של 5 טיפות וויטמין D ביום,היום רמת וויטמין D עומדת על 70 האם ערך זה נורמלי להריון ?והאם הטיפות וויטמין D לא יכולות להזיק לאובר.
(אגב הרמת PTH לפני שלושה חודשים היתה 73 כאשר הגבולהעליון הוא 65 ) האם צריך לקחת משהו כדי להוריד ערך זה?(במידה והוא עדיין גבוהה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמה שאלות - תגובה
פרופ' יריב יוגב20/12/2010כותבים עובר ולא אובר...
ערך TSH שאיתו מתחילים טיפול אינו אבסולוטי ותלוי גם הערך בדיקות נוספות
רמת ויטמין D תלויה בערכי המעבדה בה נבדקה הרמה אין מניעה מטיפול בהריון
לא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)