כמה שאלות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כמה שאלות
    מיכל
    19/12/2010

    שלום רב,
    הנני בת 28 וכבר בשבוע החמישי להריון(לא מתוכנן לחלוטין).
    יש לציין שלפני כשלושה חודשים ביציתי בדיקות דם מרובות בגלל חשד למחלה דמיליאטיבית (טרשת נפוצה).בבדיקות דם שביצעתי התגלה:
    1. ה-TSH הוא 5.8(כאשר הנורמה היא מקסימום 4.2)
    2. PTH מעט מוגבר מן הנורמה.(בבדיקה לפני חודש ערך זה תקין)
    3. הכולסטרול היה 210 כאשר הנורמה היא 200.
    4 . תוצאה למחלת הנשיקה הראתה כי היתה לי מחלת הנשיקה בעבר.
    5. התוצאה לאיזשהיא דלקת בגוף אם אינני טועה CPR היתה 4.5 כאשר הגבול הוא 0.5 (גם הבדיקה חודש אחרי היתה תקינה)
    בנוסף לזה לפני כניסתי להריון עד 5 ימים לפני כניסתי להריון לקחתי מולטי וויטמין במשך כ-10 ימים.

    השאלה שלי היא:

    1. בהסתכלותי על קופסה של מולטי וויטמין היה רשום כי לא מומלץ לנשים בהריון או לנשים הרוצות להכנס להריון (כנראה בגלל וויטמין A) השאלה שלי היא האם עצם העובדה כי לקחתי מולטי וויטמין טבליה אחת ביום במשך 10 ימים וכן הפסקתי 3 ימים לפני כניסתי להריון יכולה להשפיע על בצורה כלשהיא על האובר-לגרום למום או לנזק כלשהו(בגלל וויטמין A או כל וויטמין אחר?האם יכול להגרם איזשהו נזק לאובר?

    2.האם בהתחשב בערכים הגבוהים של TSH (5.8) וכן בגלל ערך של PTH מעט מוגבר מעל הנורמה (כאשר יש לציין כי בבדיקה שביצעתי לפני חודש ערך של PTH היה תקין) יכול להגרם איזשהו מום או נזק לאובר?אם אני אתחיל לקחת עכשיו כדורים להורדת רמת TSH זה לא מאוחר?

    3.האם ערך של PTH גבוהה משפיע איכשהו על האובר?

    4.האם יכול להגרם איזשהו נזק או מום לאובר בגלל כולסטרול גבוהה(210)?
    האם אני צריכה לקחת כדורים להורדת כולסטרול?

    5.האם בגלל מחלת הנשיקה שהיתה לי בעבר יכול להגרם נזק לאובר?

    האם שילוב של התוצאות הללו יכול לגרום איזשהו בעיה מום,נזק לאובר?
    ואילו כדורים לפי דעתך הנני צריכה לקחת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כמה שאלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה שאלות - תגובה

    פרופ' יריב יוגב
    19/12/2010

    1. אין סכנה ברמות הויטמין A בנטילתו טרם ההריון
    2. יש לשקול טיפול תרופתי- התיעצי עם הרופאהמטפל
    3. לא
    4. לא
    5. לא
    יש צורך לאור מה שתיארת במעקב הדוק ע"י רופא מטפל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה שאלות

    אורלי
    20/12/2010

    בד"כ מאיזה ערך של רמת TSH מומלץ לקחת כדורים?

    2.עוד דבר ששכחתי להגיד הוא שבבדיקת לפני שלושה חודשים רמת וויטמין D היתה 45 התחלתי בטיפול של 5 טיפות וויטמין D ביום,היום רמת וויטמין D עומדת על 70 האם ערך זה נורמלי להריון ?והאם הטיפות וויטמין D לא יכולות להזיק לאובר.

    (אגב הרמת PTH לפני שלושה חודשים היתה 73 כאשר הגבולהעליון הוא 65 ) האם צריך לקחת משהו כדי להוריד ערך זה?(במידה והוא עדיין גבוהה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה שאלות - תגובה

    פרופ' יריב יוגב
    20/12/2010

    כותבים עובר ולא אובר...

    ערך TSH שאיתו מתחילים טיפול אינו אבסולוטי ותלוי גם הערך בדיקות נוספות
    רמת ויטמין D תלויה בערכי המעבדה בה נבדקה הרמה אין מניעה מטיפול בהריון

    לא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו