מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- יילוד בהריון תחת תרומבופיליה מטופלתאביטל16/01/2011
שלום לרופאים הנכבדים.
אני בשבוע 33+1 להריוני. מטופלת בקלקסן ואספירין עקב APLA. אוטרוגסטן וגינלי כסוג של כסת"ח ומטפורמין עקב PCO.
העובר שלי אקטיבי מאוד ומחליף מצג מדי מספר ימים.
נכון לעכשיו מצבי טוב מאוד. צוואר ארוך וסגור. ללא צירים. תנועות סדירות. משקל עובר תקין וכמות מים תקינה.
נקלעתי לחילוקי דעות בין הרופאים המטפלים בי.
דעה אחת: אם יהיה מצג ראש- ליילד בשבוע 39 מלא. אם יש צורך בהיפוך- לעשותו ב38 מלא וליילד (או לנתח במקרה שההיפוך לא עולה יפה)
דעה שניה: מצג ראש- ליילד בשבוע 38 מלא לכל המאוחר. מצג עכוז- להפוך ב37 מלא לכל המאוחר וליילד. (או לנתח, כנ"ל)
מציינת גם שהשליה קדמית, מה שמן הסתם לא אמור לתרום להצלחת ההיפוך.
הדעה הראשונה של רופא היי ריסק המטפל. השניה של רופא הפריון שהוא גם הרופא הפרטי שאקח ללידה עצמה.
(אציין ששניהם ידידים טובים היכולים לפתור את הדילמה בינם לבין עצמם ומתכוונים לעשות זאת בבוא היום. אני רוצה עבורי לדעת מה נכון יותר)
תודה מראש.
א.מ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יילוד בהריון תחת תרומבופיליה מטופלת - תגובה
פרופ' יריב יוגב16/01/2011שתי הגישות הגיוניות
תני לרופאים המטפלים הך להחליט ע"פ שיקולים נוספים שיעמדו לפניהם בשבוע 37* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך יתכן ששתיהן הגיוניות באותה מידה
אביטל16/01/2011הבנתי שהגישה להקדים נובעת מן החשש להזדקנות השליה מוקדם מן הצפוי באישה רגילה. רופא הפריון שלי סבור ש38 זה שיא השיאים שמותר להגיע אליו. זה נשמע כמו סתירה מוחלטת בין הגישות הללו!!
אין ספק שאם תהיה איזושהי התפתחות חריגה, חלילה, יישקל הכל בהתאם לנסיבות.
השאלה היא מה לעשות במקרה שהכל ממשיך להיראות תקין ותואם גיל הריון?
(אני אישית נוטה להקדים, אבל רוצה להיות בטוחה שאינני עושה זאת מחמת לחץ לא מוצדק. אחרי הכל גם אני יודעת שהמקום הטוב ביותר להתפתחות העובר הוא ברחם)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך יתכן ששתיהן הגיוניות באותה מידה - תגובה
פרופ' יריב יוגב17/01/2011ההבדלים בין 2 הגישות סמנטיים ובסה"כ מדובר בכמה ימים לכאן או לכאן
יש מספר גורמים נוספים שיילקחו בחשבון מצג העובר הערכת המשקל נפח מי השפיר הרגשתך הכללית ל"ד וכו
לכן יש להמתין לשבוע 37 ואז שיקול מושכל ופרטני לגביך והחלטה על אופן ומועד היילוד
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



