קוליטיס והריון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קוליטיס והריון
    קומנט
    23/01/2011

    שלום רב,

    כמובן שלא כתחליף לייעוץ מקצועי, אלא רק כנקודת פתיחה,
    נשמח למידע קצר ולא מחייב, במידה ויש בפורום הזה בעלי ידע, במידה ולא לרוונטי - נא להתעלם.
    תודה רבה !

    1. האם קוליטיס מגדיר את ההריון כהריון בסיכון ? (כלומר, האם בהגדרה ההריון הינו מוגדר בסיכון ויהיה במעקב ?)
    2. מה המשמעות בפועל של הריון בסיכון ? שיוך למחלקה מסוימת בבית חולים ? יותר מעקב ? יותר בדיקות ? מה בדיוק ?
    3. מה משך תקופה הרגיעה המומלצת לפני כניסה להריון ? (רגיעה מהתקף בשל הקוליטיס)
    4. מה ההגדרה של תקופה רגיעה ? (תקופה רצופה ללא התפרצות כלל ? כתלות בחומרת ההתפרצות ? תלות ברמת ה CRP ?)
    5. במידה ואמצע תקופה ההמתנה לכניסה להריון, תקופת הרגיעה מופרעת, האם יש להמתין מחדש, או כתלות ברמת ההפרעה ?
    6. מה המינון והתקופה המומלצת של חומצה פולית ?
    7. מה המינון והתקופה המומלצת של אומגה 3 ?
    8. האם מומלץ במהלך ההריון להגביר את מינון התרופות ע"מ לצמצם את הסיכוי הלתפרצות ?
    9. האם התשובות הנ"ל משתנות כתלות בטרימסטר ההריון, או זהות לשלושתם ?
    10. האם כדאי לבצע בירור בנוגע לקרישיות יתר ? האם יש סיבה שלא ?

    תודה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קוליטיס והריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קוליטיס והריון - תגובה

    ד''ר אלי רימון
    24/01/2011

    על מנת לקבל תשובות מפורטות כפי שבקשת כדאי להסביר יותר על האבחנה שלך , איזה בירור עברת ואיזה טיפול את מקבלת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה :

    קומנט
    24/01/2011

    בת 30, ספורטיבית, לא מעשנת, בריאה לחלוטין (למעט הבעיה החדשה),
    לפני כחודשיים לאחר ביצוע קולונסקופיה (בשל בעיות מעי) אובחנה כאולצרטיב קוליטיס,
    זו היתה אבחנה של הרופא, למרות שתוצאת הפתלוגיה היתה רק דלקת, ללא אבחנה.
    (אולי מכיוון שאין אבססים בראש הקריפטות)
    ברקע - אבא חולה בקרוהן.

    תרופות : כדורי ASACOL כרגע 4-6 כדורים ביום.
    לפני כן גם חוקני רפאסל 4 מ"ג למשך כשבועיים.

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה : - תגובה

    ד''ר אלי רימון
    24/01/2011

    1. האם קוליטיס מגדיר את ההריון כהריון בסיכון ? (כלומר, האם בהגדרה ההריון הינו מוגדר בסיכון ויהיה במעקב ?)- כן
    2. מה המשמעות בפועל של הריון בסיכון ? שיוך למחלקה מסוימת בבית חולים ? יותר מעקב ? יותר בדיקות ? מה בדיוק ? מעקב יותר קפדני כולל ליווי על ידי רופא הריון בסיכון בקופ"ח או בבית חולים+ מעקב רופא גסטרו
    3. מה משך תקופה הרגיעה המומלצת לפני כניסה להריון ? (רגיעה מהתקף בשל הקוליטיס) אין הגדרה מדויקת ,כנראה ש 6-12 חודשים
    4. מה ההגדרה של תקופה רגיעה ? (תקופה רצופה ללא התפרצות כלל ? כתלות בחומרת ההתפרצות ? תלות ברמת ה CRP ?) ללא התפרצויות משמעותיות
    5. במידה ואמצע תקופה ההמתנה לכניסה להריון, תקופת הרגיעה מופרעת, האם יש להמתין מחדש, או כתלות ברמת ההפרעה ? אם התקף חמור יש להמתין מחדש
    6. מה המינון והתקופה המומלצת של חומצה פולית ? 5 מ"ג
    7. מה המינון והתקופה המומלצת של אומגה 3 ? מינון קבוע ללא צורך בהתאמה
    8. האם מומלץ במהלך ההריון להגביר את מינון התרופות ע"מ לצמצם את הסיכוי הלתפרצות ? ללא אוטומטית, אם יש החמרה בלבד
    9. האם התשובות הנ"ל משתנות כתלות בטרימסטר ההריון, או זהות לשלושתם ? זהות
    10. האם כדאי לבצע בירור בנוגע לקרישיות יתר ? האם יש סיבה שלא ? לא

    תודה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו