חולשת רצפת האגן הקטן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חולשת רצפת האגן הקטן
    לנה
    25/01/2011

    שלום רב! הריון תאומים שבוע 13+. זהו הריון השני. יש לי חולשה בשרירי אגן הקטן ופגם קטן בדופן הנרתיק עם צניחה קלה של הקולון לכיוון הנרתיק אחרי הלידה הקודמת מלפני שנתיים וחצי. עברתי בירור מלא - אין פגיעה עצבית. ניסיתי לטפל בזה לפני ההריון, אך לא הייתי מספיק אחראית ועקבית בטיפול (כולל שימוש במכשיר לגירוי חשמלי). כיום מהסימנים יש לי בריחת שתן במאמץ וקושי בשליטה בגזים(שאולי החמירו ממש מעט מתחילת ההריון - גם לא בטוחה לגבי זה).
    היום בזמן ישיבה בשירותים הרגשתי כאילו פנים של הנרתיק יורד למטע (לא יודעת איך עוד להסביר את ההרגשה). זה לא היה כתוצאה ממאמץ, לא היו כאבים, דימומים - כלום, רק ההרגשה הלא נעימה הזאת. כרגע כשאני עומדת הכל על פניו בסדר, אך קיימת התחושה שבתנוחה מסויימת זה יחזור.
    השאלה היא, מה ניתן לעשות בזמן ההריון במצב של חולשת שרירי האגן הקטן, ואם קורה חס וחלילה צניחה של איברים הפנימיים?
    בתחילת ההריון חזרתי לבצע תרגילים לחיזוק השרירים, אך הפסקתי אותם, מכוון שהיה אירוע של התקצרות של צוואר הרחם בשבוע 9+ (שהשתפר) ועל כך נכנסתי להגדרה של סיכון גבוה, ואז אני פשוט פוחדת לאמץ את השרירים.
    תודה על התשובה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חולשת רצפת האגן הקטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולשת רצפת האגן הקטן - תגובה

    ד''ר אלי רימון
    26/01/2011

    לדעתי לא ניתן לבצע הרבה בהריון
    אולי תרגילים
    בכל אופן כדאי לפנות לאורוגניקולוג להתיעצות וכן החלטה כל צורת הלידה:ניתוח או לידה רגילה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו