דימומים בהריון תאומים מהשבוע ה-16

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דימומים בהריון תאומים מהשבוע ה-16
    קרן
    13/02/2011

    שלום רב,
    אני בשבוע 17.5 הריון תאומים לאחר IVF. לפני כשבוע וחצי הופיע דימום שפשוט לא הפסיק לרדת (אך במינוחי הרופאים הוגדר כדימום מזערי..), נסעתי למיון,שם עשו לי בדיקת אולטרסאונד בה תודה לאל נצפו 2 העוברים ובעלי דופק. הרופא אמר שלדעתו נגרם הדימום מסקירת המערכות שעשיתי כמה ימים קודם לכן או שפשוט התייבשתי וכתוצאה מהתכווצות הרחם נגרם הדימום.הושארתי להשגחה בשך 3 ימים ובמהלכם נחלש הדימום והופיע כהפרשות חומות. טרם שחרורי מביה"ח ביצעו בדיקת אולטרסאונד, נצפו שוב 2 העוברים עם דופק ותנועות (תודה לאל), נפח מי שפיר תקין וצוואר הרחם סגור. הורו לי להשאר במנוחה שבוע והמליצו על הפנייתי למרפאה לסיכוני הריון. במהלך שבוע שלם נמשכו הפרשות מעטות חומות, אך ביום ו' האחרון הופיעו כתמי דם אדומים (נראים כדם טרי) ובכמות לא קטנה כ"כ, אם כי הרבה פחות מאשר זו שבאתי עימה למיון בפעם הקודמת.נסעתי שוב למיון, נבדקתי והרופא אמר שנכון לעכשיו הכל תקין ואינו יודע להסביר מהיכן הדימום. כמו כן, הוא בכלל לא ראה דימום כלשהו בפנים (לא טרי ולא ישן). במשך היומיים שעברו, ממשיכים הדימומים (אדום + חום) ושאלתי היא- ממה זה יכול לנבוע? אני במנוחה כל היום ולא עושה כל פעילות מאומצת! גם כיצד ייתכן שהוא לא ראה כל דימום ואני עדיין ממשיכה לדמם?!
    זה הריון ראשון ואני ממש לחוצה..
    להתייחסותכם אודה (וסליחה מראש על האורך..).
    קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימומים בהריון תאומים מהשבוע ה-16 - תגובה

    פרופ' יריב יוגב
    13/02/2011

    לא ניתן על סמך הנתונים בשאלתך לחוות דעה מדויקת לגבי מקור הדימום ללא בדיקה קפדנית ובדיקת סונר. קרוב לוודאי כי מקור הדימום הינו השליה במידה ומעוניינת קבעי פגישית יעוץ אישית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לפרופ' יוגב

    ק
    13/02/2011

    מה הכוונה שמקור הדימום הוא בשיליה?בדקו אותי מספר רופאים ואף אחד לא העלה את זה, כך שזה חדש לי. .הם אמרו לי שאין שיליית פתח, אך מעבר לא הוסיפו.
    כמו כן, תוכל לפרט מהי בדיקת סוגר?
    בברכה,
    קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לפרופ' יוגב - תגובה

    פרופ' יריב יוגב
    14/02/2011

    הכוונה לבדיקת סונר
    רוב הדמומים במידה ומקורם לא מצוואר הרחם הרי שמקורם בד"כ באזור ניפרדות שלייתי קטן
    ללא בדיקה ובדיקת סונר מקיפה לא ניתן לדעת
    יש לדימומים הללו משמעות מבחינת הסיכון ללידה מוקדמת
    במידה ומעוניינת תרמי תגישת ייעוץ אישית פרטנית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו