בלוטת התריס ורעלת הריון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בלוטת התריס ורעלת הריון
    רינה
    03/04/2011

    שלום רב,
    ילדתי לפני 3 חודשים. האבחנה היתה רעלת הריון מסוג help היתה לי החמרה משמעותית באנזימי הכבד.
    נכון לרגע זה, 3 חודשים אחרי הלידה, אנזימי הכבד טרם הסתדרו. (הם אומנם במגמת ירידה, אך עדיין לא הסתדרו.)
    1. מה ניתן לעשות בעניין?
    2.הבנתי שעלייל בצע בדיקה של קרישיות יתר- מתי נכון לבצע אותה? האם חצי שנה לאחר הלידה? אני מתכוונת לבדיקה שאינה כלולה בסל.
    3. אם ביצעתי בדיקות של קרישי דם והם היו תקינות, האם זה קשור לקרישיות היתר? (כלומר, האם אחד משפיע על השני? האם זו סיבה לנחמה קלה, העבודה שקרישת הדם והטסיות היו תקינות?)
    4. אני קוראת כל הזמן שאתם משיבים כי ישנה סבירות גבוהה לרעלת שתשנה גם בהריונות הבאים. האם כל סוג של רעלת יכולה לחזור, או שאתם מתכוונים דווקא לרעלת הזו שציינתי,שלה יש סבירות גבוהה עוד יותר? (שהרי למיטב הבנתי רעלת "לא אוהבת" הריון שני.....
    5. במהלך ההיריון התגלה תת תפקוד של בלוטת התריס. טופלתי באלטרוקסין. כחודש וחציע אחרי הלידה הפסקתי לקחת על מנת לבדוק האם היא הסתדרה. התוצאה היתה 4.45. האם עלייל המשיך לקחת את התרופה? האם יש סיכוי שלא אצטרך לה יותר? האם זה עניין של זמן, ועוד כמה חודשים היא יכולה להסתדר?
    6. במידה ואנזימי הכבד לא ירדו, מהו הטיפול? האם בקולקסן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בלוטת התריס ורעלת הריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטת התריס ורעלת הריון - תגובה

    פרופ' יריב יוגב
    03/04/2011

    הרבה שאלות...
    לגבי אנזימי הכבד במידה ולא יורדים יש מקום לייעוץ רופא המומחה לבעיות כבד
    לא ברור אלו בדיקות יתר קרישתיות בצעת ויש מקום לייעוץ מסודר ע"י רופא המומחה בהריון בסיכון גבוה טרם ההריון הבא
    לא ניתן לייעץ על סמך הנתונים שציינת לגבי המשך הצורך באלטרוקסין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטת התריס ורעלת הריון

    רינה
    03/04/2011

    תודה על המענה המהיר.
    מצטערת על ריבוי השאלות, אך אני מסתובבת ומתרוצצת בין רופאים וטרם קיבלתי מענה לשאלותיי.
    מהו טווח הזמן שעליי לחכות מאז הלידה בכדי שתפקודי הכבד יסתדרו?
    ביצעתי בדיקה דם של קרישי דם, שיצאה תקינה. (בדיקה שמוסרים את המבחנות מיד למעבדת הסירקוז). האם נכון להמתין חצי שנה עד לביצוע קרישיות יתר?(בדיקה שלא כלולה בסל, למיטב הבנתי)
    אלו עוד גורמים יכולים להיות קשורים לעלייה הכל כך משמעותית בהריון (מבחינת אנזימי הכבד)?
    האם נכון להניח, שאם הבדיקה הפשוטה של קרישת הדם יצאה תקינה, גם קרישיות היתר תהיה תקינה, או שזה כלל לא קשור אחד לשני?
    בבקשה השיבו לשאלותיי (המרובות)...אני די דואגת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטת התריס ורעלת הריון - תגובה

    פרופ' יריב יוגב
    03/04/2011

    קשה לענות מבלי לראות את הבדיקות
    במידה ומעוניינת תאמי פגישת ייעוץ אישית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו