שמן זית האם באפיה הוא מזיק לבריאות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שמן זית האם באפיה הוא מזיק לבריאות
    חיים
    17/11/2014

    ערב טוב אני מאוד אוהב אוכל אפוי תפוחי אדמה גזר וירקות אחרים אם אשים אותם בשמן זית ואאפה בתנור האם הירקות שאאפה בתנור יאבדו מערכם הבריאותי והאם וזה החשוב בעיניי אם אאפה אותם עם שמן זית האם השמן זית יהפוך למזיק בצורה כלשהי כי אמרו לי ששמן מעל לטמפרטורה מסויימת עם מזון נהפך לרעל טהור לגוף האם זה נכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התחמצנות של שמן בחום

    אבי הכימאי
    20/11/2014

    שמן בחימום מתחבר לחמצן שבאויר ומתחמצן ואז נוצרים חומרים שמזיקים לבריאות .
    במולקולות של שמן לא רווי (צמחי) יש קשרים כפולים , דווקא שמן שיש בו קשרים כפולים הוא בריא יותר למאכל, אבל בבישול הקשרים האלה מתחמצנים בקלות ויוצרים את החומרים המזיקים.
    ככל שהשמן מכיל יותר קשרים כפולים כך נוצרים יותר חומרים מזיקים בחימום.
    דווקא שמן זית מכיל די הרבה יחסית של חומצות שומן רוויות (בלי קשרים כפולים) והיתר חומצות השומן שלו מכיל קשר כפול יחיד כך שהסיכוי שלו שלמן זית להתחמצן הבבישול נמוכה יותר משמן קנולה או שמן סויה המכיל יותר קשרים כפולים.
    אבל מבחינה בריאותית ומעשית כשורפים שמן בתנור אפיה ההבדל בין השמנים השונים לא משמעותי כלכך.
    חות מהשמנים יש עוד חומרים במזון שמתפרקים בחום לחומרים מזיקים.
    יש טרנד בבישול בריא שאומר לאכול כמה שפחות מבושל ועדיף לא לחמם את האוכל מעל 100 מעלות - כלומר להשתפק באידוי או בישול במים ולא בטיגון או אפיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו