מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שחור בשינייםרחלי26/02/2009
לבני בן השנה וחצי החלו להשחיר השיניים הקדמיות העליונות. זה התחיל בכתם קטן בשן אחת, שגדל והמשיך ל - 2 השיניים הסמוכות לה. הסימנים השחורים הם כעין קוים אופקיים שחורים הממוקמים קרוב לחניכיים. מה יכולה להיות הסיבה לתופעה זו? והאם יש צורך בטיפול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צבע שחור
פרופ' חיים סרנת26/02/2009הופעת צביעה שחורה על השיניים גם בתינוקות היא תופעה מוכרת. הצבע מיוצר כנראה על ידי חיידקים שנוסף לצביעה כנראה לא גורמים שום נזק נוסף. את הצבע קשה להוריד לרוב הוא שב וחוזר ובגיל זה ודאי שלא כדאי להטריד את הילד. צחצוח תכוף מעכב את הופעת הצבע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצבע שחור
ד``ר רויטל שסקין-בלצן05/03/2009הורדת הצבע השחור-וודאי בשיניים הקדמיות שם הוא בולט קלה לביצוי ע"י רופא שיניים ולפעמים כדאי לווצע פרוצדורה פשוטה זו כדי למנוע מכל מיני "דודות" להתייחס בהסתייגות לילד בעל החיוך השחור... נכון-הילד לא מסוגל להבין ויבכה במשך 10 השניות בן קרוב לוודאי שהרופא יגע בשיניים באמצעות 'מברשת שיניים מסתובבת"-אך החיוך יהפוך לבן והאם תהיה רגועה יותר וזה חשוב. לילד לא תגרם טראומה כי אין התהליך מלווה בכאב.
אם הצביעה אינה מורגשת אין צורך לבחפז בניקוי שכן מלבד הפגם האסטטי אין הצביעה גורמת נזק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקיעת שן קבועהעידו25/02/2009
לבני בן השבע נשרו שתי השיניים הקדמיות לפני כחצי שנה.שן קבועה אחת בקעה מיד לאחר הנשירה ואילו לשן השנייה אין כל סימן . כמה זמן לאחר נשירת שן חלב אמורה לצמוח השן הקבועה ? האם העובדה שטרם צמחה מעידה על בעיה? (שן חסרה, שן כלואה וכיוצ"ב) האם צריך לבדוק והיכן? אציין עוד כי אין הסטוריה של שיניים חסרות במשפחה. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בקיעת שן
פרופ' חיים סרנת26/02/2009לא תמיד בקיעת השיניים היא סימטרית. ייתכן שיש עיכוב קל מקומי. אם אין כל סימן לנוכחות שן במקום כדאי לבדוק אצל רופא שיניים לילדים. בגיל 7 חשוב לכל ילד להיות במעקב סדיר אצל רופא שיניים .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקיעת שן
ד``ר רויטל שסקין-בלצן05/03/2009עצם נשירה של שן חלב באופן טבעי מעיד שמשהו גרם לכך והגורם הוא שן קבועה שמתםתחת בלסת עליונה-מעל לשן החלב. חשוב להיות במעקב אבל סביר מאוד שקיימת שן קבועה שדחפה את החלבית החוצה ולוקחת את השמן לבקוע בנחת....עדיף לאט. כשהיא בפה את צריכה להתחיל לדאוג מה יקרה אם תקבל מכה...נו... ייסורי ההתבגרות...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גריסת שינייםיהל24/02/2009
בני בן ה 7.6 החל לגרוס את שיניו בלילה. מה יכולה להיות הסיבה לכך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חריקת שיניים
ד``ר רויטל שסקין-בלצן24/02/2009רצוי שבנך ייבדק ע"י רופא שיניים מומחה לילדים שכן בגיל זה עובר פיו שינויים רבים-שיניים נושרות, שיניים קבועות בוקעות וייתכן שהסגר אינו יציב-ומכאן השחיקה.אך יש לוודא שהשיניים בריאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
חריקת שיניים
פרופ' חיים סרנת25/02/2009חריקה בשיניים, לרוב בלילה ותוך כדי שינה, אינה נדירה מאד בילדים .(לרוב צעירים יותר). בדרך כלל אין זה גורם לנזק אך צריך לבדוק ולעקוב אחר ההרגל ותוצאותיו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בתי נפלה על הפהש23/02/2009
בתי נפלה מגובה של כ40 ס"מ ממש על הפה שתי השיניים העליונות בדיוק צומחות ירד לה דם נראה לי מפצע קטן במפגש בין העור לשן העליונה שכבר יצאה לפני שבועיים השפה קצת התנפחה וירד לה קצת דם מהאף מה עושים? האם יכול להיות שהשיניים שלה נפגעו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפילה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן23/02/2009פני לרופא שיניים לילדים שיבדוק יטפל ויעקוב כדי ששיני בתך תבקענה ותתפקדנה כהלכה. הקפידי לשמור על השיניים נקיות ומהרי להגיע לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
נפלה על הפה
פרופ' חיים סרנת25/02/2009כדאי שתבדק בהקדם על ידי רופא שיניים לילדים !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומר מקוםשירז23/02/2009
ביתי בת 7 עברה תיפול שיניים 6 תייפולים באותו יום לאחר שבועיים הרכיבו לה שומר מקום מאז היא מסרבת לאכול בתענה שהשומר מקום מכאיב לה ביקשתי מהרופא שיוריד לה את השומר אבל אין שינוי היא לא מוכנה לילעוס ואוכלת רק אוכל תכון מצב זה נימשך כחודשיים היא ירדה במשקל וישנה ירידה גם בלימודים אנא תיעץ לי מה לעשות תודה מראש אמא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שירז
ד``ר רויטל שסקין-בלצן23/02/2009קשה לענות לך שכן מצב השיניים לא ידוע. הבנתי ששומר המקום הוסר כך שהוא אינו הגורם לכאב. סביר להניח שמקור הכאב מאחת השיניים בפה הילדה ואולי אפילו שן בבקיעה. חזרי לרופא שטיפל בה ואני בטוחה שהוא יתעקש וימצא את מקור הכאב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שומר מקום
פרופ' חיים סרנת25/02/2009האם לפני הרכבת שומר המקום לא כאב לה? אם מקור הכאב היה שומר המקום אזי הסרתו היתה צריכה להקל על המצב. מאחר שהכאב החדש לא חלף יש לבדוק האם יש עוד מקום שדורש טיפול או אם לא היה ריפוי מלא של פצעי העקירה/עקירות ויש קושי פיזי ללעוס. יתכן גם שמקור הסירוב לאכול כרגע הוא רגשי .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שורש בשן חלבדלית22/02/2009
ילד בן 4.5 עבר טיפול שורש חלקי בטוחנת נשירה. לאחר כחודשיים הופיעו כאבים חזקים באזור השן. הרופא הציע טיפול שורש נוסף או עקירה של השן. האם יש מקום לחזור על הטיפול? הרופא אומר שבצילום לא רואים שום דבר שיכול להסביר את הכאב. אנחנו כרגע בארה"ב, וצריכים לתת תשובה לרופא. לתשובתך המהירה אודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול שורש בשן חלב
פרופ' חיים סרנת22/02/2009אם הילד קבל טיפול שורש חלקי (פולפוטומי) ויש תגובה חריפה ניתן לעשות טיפול שורש מלא (פולפקטומי) ולנסות להציל את השן. אני מניח שאתם בטיפול אצל רופא מומחה לילדים שיוכל לבצע טיפול טוב וכנראה יצטרכו גם כתר טרומי על השן. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן חלבית מתנדנדתעדי21/02/2009
שן קדמית תחתונה אצל בתי בת שנתיים וחודשיים התעקמה ומתנדנדת טיפה,לאחרונה היה לה stomatit ובמשך הטיפולים שמתי לב שיש גם דימום מהשן העקומה. מה אפשר לעשות איך מבצעים בדיקת שיניים בגיל הזה? תודה רבה עדי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן חלבית מתנדנדת
פרופ' חיים סרנת22/02/2009בהחלט כדאי שבתך תעבור בדיקה של השן עליה את מתלוננת. רופא שיניים מומחה לילדים , יש לו ניסיון בגיל הזה ויוכל לבצע את הבדיקה, (אולי כשהילדה בזרועותיך,למשל ). תוכלי אז לקבל הסבר ויעוץ מתאימים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה בגיל 2.5
ד``ר רויטל שסקין-בלצן22/02/2009בדיקה בגיל זה מיומן לבצע רופא שיניים מומחה לילדים. אין שיתוף פעולה בד"כ אך מאחר והפרוצדורה לא כואבת רק לא מובנת לילד אין בה בעיה. ההורה מחבק את הילד ואז הרופא יכול לבדוק-יש חיבוק כשההורה שוכב והילד עליו וניתן גם בישיבה, כשהרופא יושב מול ההורה,ברך לברך-אז יחבק הילד ברגליו את ההורה וראשו ישען אחורה על ברכי הרופא-גם תנוחה זו קלה וקל גם להורה וגם לרופא להתרשם בו זמנית.
ההמלצה לבקור ראשון אצל רופא שיניים לילדים היא עד גיל שנה.! כך שבתך צריכה לעבור את החוויה. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפרטרופיה של חניכייםענבר20/02/2009
היום אובחן ע"י רופא המשפחה אצל בני בן ה- 6 רופא משפחה רשם: היפרטרופיה של חניכיים בלסת תחתונה יש כיסוי של שיניים טוחנות דו צדדי קצת רקע: נמצא במעקב המטולוגי מזה 4 שנים עקב אאזונופיליה כרונית לא מוסברת - עבר בירור מקיף. (לא יודעת עם זה רלוונטי או לא). קבעתי תור לרופאת השיניים לעוד שבוע. אשמח לשמוע על תופעה זו. תודה מראש ענבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
היפרטרופיה של החניכיים
פרופ' חיים סרנת22/02/2009היפרטרופיה של החניכיים בגיל זה יכולה להיות בעיה כללית ,סיסטמית או מקומית, כתוצאה מגורמים מקומיים וגם מלקיחת תרופות מסוימות . אני מקוה שהרופאה שקבעת ללכת אליה , מומחית ותוכל לתת לך תשובה או להפנות אותך לבירור נוסף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה וארבעה חודשיםמאמינקה17/02/2009
לבני בן השנה וארבעה חוד' יש 9 שיניים. הוא עדיין בשלב האוראלי ונושך כמעט כל דבר ,כולל את העץ במיטת תינוק שלו. שתי השיניים הקדמיות שלו שבורות/מתפוררות ולא מסתיימות בקו ישר,ניתן לראות זאת בברור כאשר מסתכלים ואף כאשר נוגעים עם האצבע. מה עושים? האם נדרש ללכת לשייף על מנת ליישר או שלתת לו לגדול כך עד שיפלו לו לקראת גיל 6? עד כמה להתעקש על צחצוח שיניים ?? האם זה נכון ששיניים זה גנטי ? כי השיניים שלו מאוד דומות לשלי, זאת אומרת שכל הפגמים בשיניים הוא ירש ממני,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שנה וארבעה חדשים
פרופ' חיים סרנת19/02/2009יש אלמנטים גנטיים במבנה הלסתות והשיניים אבל זה לא תירוץ לא לשמור על בריאותן ולשפר את הסיכויים. כדאי מאד להתעקש על צחצוח שיניים ,אם כי בצורה נעימה עד שהילד יאמץ את הרגלי ההיגינה הנכונים.. לא נראה לי ששיניים מתפוררות כתוצאה מהחזקת חפצים בפה. השברים שתיארת יכולים היו לקרות בגלל עששת שגרמה להתפוררות חלק מהכותרת או לחבלה ושברי כותרת. נראה לי שכדאי מאד שתיגשו (אתה ובנך) לרופא שיניים מומחה לילדים לקבל אבחנה של המצב ויעוץ לשמירת בריאת הפה והשיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב שיניים לילד בן 4+אלי16/02/2009
שלום רב, בימים האחרונים בני בן הארבע+ מתלונן על כאב שיניים. בדיקת רופאת שיניים, כולל צילום לא העלתה דבר. יש לציין שלמעט פעם אחת, הכאב מופיע לקראת השינה, או אחרי שהוא נרדם ואז הוא מתעורר בבכי. רופא המשפחה שבדק אותו גם לא מצא כלום. רופאת השיניים העלתה השערה שאולי השיניים האחוריות עומדות לבקוע והן שגורמות לכאב. האם עלינו ל"אמץ" את השערת רופאת השיניים (ולחכות כמה ימים ולראות אם באמת תבקענה שיניים אחוריות) או ללכת להיבדק אצל רופא אחר? הכוונה לתחום רפואה אחר. תודה, אלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כאב שיניים בגיל 4
פרופ' חיים סרנת16/02/2009בגיל 4 בדרך כלל סיימו השיניים הראשונות את בקיעתן ובקיעת הטוחנות הקבועות מתחילה לרוב רק לקראת גיל 6. אחד המקומות היכולים להקרין כאב לאיזור, הוא האוזן, אם הכאב נמשך כדאי לבדוק אפשרות זו. לפעמים כאשר לא רואים פגם בשיניים , מקור הכאב הוא בפצעון בחניכיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!!
אלי17/02/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שורש שן קבועה לילדה בת 7סיגל16/02/2009
בתי, בת 7 אמורה לעשות טיפול שורש לשן טוחנת קבועה, בינתיים נטרלו את העצב ועשו סתימה זמנית, האם הכרחי כרגע לעשות טיפול שורש? או כדאי להמתין לגיל 9 ואז הכל נסגר וההליך קל יותר, האם השן לא תפגע עד אז? תודה, סיגל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול שורש בגיל 7
פרופ' חיים סרנת16/02/2009אם היתה פריצה למוך יש שתי אפשרויות טיפול. אם האבחנה היא שרק לשכת המוך נפגעה ניתן לבצע טיפול הנקרא קיטוע מוך השן. לפי תאורך נראה לי שהפגיעה במוך רחבה יותר ואז כדאי להשלים את טיפול השורש (אם המוך כולו נפגע, לחכות לגיל 9 לא ישפר את המצב אלא עלול להחמירו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הידוק שיננים אצל ילד בן 4לילך15/02/2009
שלום רב בני בן 4 סובל מתופעת הידוק שיניים, למעשה התלוליות בניב אינן קיימות ויש שברים בשיניים 51ו- 61 באינסיזל של האמייל, כיצד ניצן לצמצם זאת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לילך
ד``ר רויטל שסקין-בלצן16/02/2009שחיקת שיניים נפוצה מאוד במשנן החלבי ואין צורך לטפל בה אך מומלץ שתפני לרופא שיניים מומחה לילדים שיאבחן אם השיניים שחוקות שזה תופעה רגילה במשנן חלבי או אולי נשברו עקב חבלה. רצוי לבדוק שאין הפרעה סגרית שמעודדת את התופעה-אז ניתן להסירה ולהקל על בנך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- א סימטריה בשיני חלבגלי15/02/2009
שלום רב, בני בן שנה ו-7 חודשים, הוציא כמעט את כל השיניים. נראה לי מוזר שההשן החותכת העליונה השמאלית וזו שלידה מעט יותר ארוכות מאשר החותכת הימנית וזו הסמוכה לה. מכיוון שהשיניים האלה יצאו לפני לפחות 6 חודשים - נראה לי שגדילתן הסתיימה ולכן לא ברור לי למה יש אי סימטריה. כששאלתי את רופאת הילדים לפשר העניין היא אמרה שממילא אין מה לעשות כי אלה שיני חלב. רציתי לדעת ממה יכול לנבוע הדבר, האם זה תקין והאם יש צורך בטיפול/בדיקה. אודה לתשובתך, גלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסימטריה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן15/02/2009סביר להניח שהאסימטריה מתאימה לקו בקיעה תואם מוצץ-השיניים בוקעות עד שמגיעות להתנגדות-סביר להניח שהן תואמות את מתאר המוצץשמונח מעט על הצד. אנא חזרי וצייני אם בנך מוצץ מוצץ. לא להפסיק את המוצץ! כשיתבגר ויהי כשיר לותר על ההרגל הכה חשוב לו בגיל זה, אז השיניים תמשכנה בבקיעה ותקבלי סימטריה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
גלי15/02/2009בני אכן עם מוצץ, אך לא שמתי לב לכך שהוא מוצץ על הצד. כמו כן רק בחודשיים האחרונים הוא מחובר למוצץ ללא הפסקה החל משעות אחה"צ - כשהוא לא בגן ובלילה, לפני כן היה עם מוצץ רק בשינה (והשיניים, עוד לפני החיבור החזק למוצץ, לא היו סימטריות). האם זוהי יכולה להיות הסיבה היחידה ל א-סימטריה? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקיעה מוקדמת של שינייםאמא14/02/2009
יש לי תינוקת בת חודשיים שמריירת כבר 3 שבועות ויש לה נקודה לבנה בחניכיים התחתונות. האם זה נורמאלי והגיוני בגיל כה מוקדם להוציא שיניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בקיעה מוקדמת
פרופ' חיים סרנת15/02/2009זה אפשרי. יש ילדים שנולדים עם שן מבצבצת . בדרך כלל זו שן רגילה והמשך הבקיעה יהיה מוקדם אך תקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צחצוח שיניים - בן שנה ושלושה חודשיםמיכל13/02/2009
שלום רב, בני בן 1.3 ובזמן האחרון לא מוכן שיצחצחו לו שיניים בשום צורה ולא מוכן לצחצח בעצמו וישר זורק את המברשת. ניסיתי לנקות לו עם טטרה רטובה אבל כנראה זה הכאיב לו מידי (יוצאות לו שיניים - בעצם מתי לא יוצאות לו שיניים...). בכל מקרה כבר כמה ימים לא מצחצח והן נהיות צהובות ואני קצת לחוצה מזה. ניסיתי בכל דרך אפשרית לשכנע - משחק, כשאני מצחצחת לידו וכלום לא עוזר. חשוב לציין שאם מנסים בלי שהוא רוצה הוא פורץ בבכי. האם לצחצח בכוח בכל זאת עד שיבין? מה עושים תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צחצוח בגיל 15 חודש
פרופ' חיים סרנת14/02/2009לפעמים קשה לצחצח בגיל זה, אך כפי שציינת נראה שינוי צבע שמשמעו הצטברות רובד חיידקים על השיניים ולכן לא רצוי לותר. מאחר ובגיל זה הבעיה היא בעיקר השיניים הקדמיות אפשר בשלב ראשון בעזרת מטלית לחה על האצבע לעבור על משטחי השיניים כשהילד בחיקך ותוך כדי דיבור ומשחק. ניתן גם לשים על הבד כמות זעירה של משחת ילדים.(יש בבית מרקחת גם מעין אצבעון לצחצוח) כאשר חוזרים על התהליך פעמיים ביום כל יום ,"בנחישות עדינה", נקוה שהילד יבין שזה נושא חשוב ויקבל את הטיפול. כמו כן יש להמנע משתיה מתוקה אחרי הצחצוח או שינה עם בקבוק חלב או מטרנה. בגיל זה כדאי גם לעשות את הביקור הראשון אצל רופא שיניים לילדים לקבל הדרכה ויעוץ. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



