מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בת שנה ושמונה נפלה והשן הקדמית נעקרמיה20/01/2009
זה קרה אתמול בערב, רצנו למרפאת שיניים של הקופה שם עשו צילום וראו שהשן לא נכנסה. פשוט נעקרה. לא מצאתי את השן שנעקרה במקום שזה קרה. אני עדיין בשלב הטראומה ורגשות האשם ועם התסכול שעד שלא תגדל השן הקבועה (בערך גיל 6 ? ) אז היא תצטרך ללכת ככה בלי שן קדמית. היא עדיין צורחת מכאבים והמקום כולו נראה כמו שטף דם. הרופא נתן לנו גם אנטיביוטיקה שהמקום לא יזדהם. עולות לי הרבה שאלות ואני אנסה לתמצת אבל אשמח לכל תמיכה ותגובה כי זה ממש קשה: 1. מה יקרה עם שאר השיניים ? האם זה שנוצר רווח יגרום לשיניים האחרות שאמורות לצאת "להתנייד" יותר בפה ואז יהיו רווחים יותר בין השיניים? 2. האם באמת לא ניתן לעשות שום דבר? לא שתל או משהו אחר? 3. אני מאמינה שהחינכיים כמעין "יסגרו" איפה שהיתה השן מה יקרה שתצטרך לצאת שם שן חדשה? האם היא תצטרך לבקע את החניכיים כמו שקורה אצל תינוקות? 4. אשמח לכל הדרכה או הפנייה באיזור חיפה והקריות - ראיתי בפורומים שמדברים על רופאי שיניים מומחים לחבלות - אשמח אם תפנו אותי לאחד כזה. תודה מיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן נעקרה מחבלה בגיל שנה ושמונה
פרופ' חיים סרנת21/01/2009עדיף לא לעשות דבר בשלב זה. הכאב והדימום יעברו מהר (אנטיביוטיקה לא נחוצה, אם אין פציעה נוספת). לא יהיה איבוד מקום ,השן הבאה תבקע באופו רגיל למדי, לרוב ללא כל בעיות. באיזור חיפה נמצאים מומחים לילדים. ד"ר רונן, ד"ר חרעובה , ד"ר פרי - אני מקוה שהם יצליחו להרגיע אותך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שיניים לילד בן 4חן20/01/2009
פעם ראשונה דרך הקופה-ישב לטיפול קיטוע מוך,(שורש) הסכים לקבל אתהטיפול עד הסוף. פעם שנייה סתימת חור-אחרי קבלת הזריקה כאב לו עד כדי בכי היסטרי, לא נרגע והטיפול הופסק. נסיון שני לסתימה הסתיים באופן דומה, מסרב לשבת אחרי הזריקה ובוכה. כל הטיפולים כוללים גז צחוק, מריחת משחה לאילחוש ומתן זריקה. נותר לו בנתיים רק טיפול סתימה אחד. לא מעוניינת בהרדמה כללית. מה לעשות? לא מכירה רופאים פרטיים שיניים לילדים בפתח-תקווה. אשמח לשמוע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול בגיל 4
פרופ' חיים סרנת20/01/2009במקרה כמו שתארת,כל הכבוד לילד שהתנהג יפה בפעם הראשונה. אחרי נסיון מכאיב הוא הפסיק לשתף פעולה, הוא זקוק מצד אחד להרגע וליצור אמון מחדש עם הרופא\ה . עם זאת יש בנוסף גם אפשרות להקל עליו את המשך הטיפול באמצעות סדציה תרופתית ("תרופה לטשטוש") שקרוב לודאי תאפשר קבלת הטיפול הקצר שנותר לו באופן רגוע.- בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גז צחוק בזמן שיש נוזלים באוזנייםריקי19/01/2009
שלום רב, אצל ביתי בת 5.5 אותרו שישה חורים בשיניים טוחנות. בבואנו לטיפול במרפאת השיניים שהיה מתוכנן להתבצע עם גז צחוק, סיפרתי לרופא שהיא סובלת מנוזלים באוזניים. הרופא לא הסכים בשום אופן לטפל בה בגז הצחוק בטענה לחשש ל- over reaction לחומר וזאת משום שהאוזניים לא מאווררות. לעת עתה לא ביצענו סתימות ואנו מנסים לטפל בנוזלים ע"י הומיאופתיה מודרנית. השאלה היא - האם אכן לא מומלץ להשתמש בגז צחוק במקרה כזה? האם עלינו לחכות עד שהנוזלים ייעלמו כליל או שמספיק שהם יופחתו קצת? תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נוזלים באוזנים
פרופ' חיים סרנת20/01/2009אני מקוה שהטיפול ההומאופטי עוזר והמצב השתפר. תניד עדיף לבצע טיפול עם סדציה (הרגעה) כלשהיא כאשר הילד בריא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקיעת שן ראשונהאורית17/01/2009
בתי בת 5 חודשים והיום הרגשתיתחילת שן קדמית למעלה. לא אמור להתחיל למטה? האם תקין? מתי לראשונה צריך לצחצח כשהשן יוצאת במלואה? מתי לראשונה צריך לקחת לרופא שיניים לילדים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר והאם יש קשר לפליטות מרובות?
אורית17/01/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
בקיעת שן ראשונה
פרופ' חיים סרנת19/01/2009אכן , לרוב השן הראשונה לבקוע היא החותכת התחתונה אבל לעתים הסדר משתנה. בגיל 5 חדשים מצפים לשן , שתיים . .ההמלצה לגבי ביקור ראשון היא - כחצי שנה לאחר בקיעת השן הראשונה, כלומר סביב גיל שנה. בזמן זה יתן רופא השיניים לילדים להורים ידע ויעוץ לגבי הבקיעה הצפויה וכן יעוץ לשמירה נכונה על בריאות השיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן מתנדנתענת פיין16/01/2009
שלום לעמית בת 5 מתנדנת שן ומתלוננת על כאב וכמובן אי נוחות, איך אוכל להקל על מכאוביה עד שהשן תינשור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן מתנדנדת
פרופ' חיים סרנת19/01/2009לפני ששן ראשונית נושרת, נספג השורש המחבר אותה ללסת והיא הופכת לא יציבה, מתנדנדת עד לנשירה. בשלב זה זה קצת מציק אך לא יותר מזה, בעיקר בעת שלועסים איתה. ילדים מתרגלים לא להזיז את השן ו"מסתדרים " עד לנשירה ושמחים לצמיחת השן החדשה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חריקה בשינייםאיליי14/01/2009
שלום רב, בני בן שנה חורק בשיניו. האם יש מה לעשות? האם יש צורך להגיב? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חריקה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן15/01/2009תופעה שכיחה במשנן נשיר-יש תשובה דומה מהיום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמים לבנים לאחר שינניתטליה12/01/2009
שלום פרופ' סרנת ! הייתי בטיפולך כשהייתי ילדה. כיום יש לי ילדה בת 10 . בשבוע שעבר היינו אצל שיננית והשלמנו את הטיפול עם תוספת של פלואריד. היום התגלו התגלו אצלה כתמים לבנים על השיניים הקדמיות האם זה קשור לטיפול אצל השיננית , האם עלינו לחזור למרפאה? תודה וכל טוב!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כתמים לבנים
פרופ' חיים סרנת13/01/2009שלום רב, כתמים לבנים בשיניים בדרך כלל הם תוצאה של הפרעה קלה בהתפתחות הזגוגית, שחלה בגיל צעיר מאד. לא נראה לי שהכתמים נגרמו על ידי הנחת פלואוריד מקומית. ייתכן ולא שמתם לב לפני כן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהעינת12/01/2009
האם יתכן שמחיר טיפול שורש+מבנה הוא 1100 ש"ח ?
האם המחיר הגיוני ? אין לי אינדיקציה .......אף אחד לא נותן לי הצעת מחיר בטלפון ...... תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחיר
ד``ר רויטל שסקין-בלצן12/01/2009נשמע סביר למרות שחסרה אינפורמציה-שן קבועה? נשירה? מה זה מבנה
לשן קבועה זה מחיר נמוך. לנשירה סביר אך אין ממש מבנה בשן נשירה. בד"כ זה כתר
עכשיו ברור לך כמה הזוי לתת מחיר בלי לראות את השן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת 16 שיניים בהרדמה כלליתאילה09/01/2009
שלום רב! לבני בן ה5.5 עקרו 16 שיניים בהרדמה כללית, נשארו לו 4 שיניים בפה. אינני יודעת איך להתמודד... הוא לא מסוגל לאכול מוצק, האם עד גיל 12( בקיעת שיניים טוחנות) יצטרך לאכול דברים רכים. אילו פתרונות קיימים. ומה ניתן לעשות? מיואשת ומתוסכלת מהמצב... מצפה לתשובה במהרה, אילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עקירת 16 שיניים
פרופ' חיים סרנת10/01/2009מצבו של בנך היה כנראה חמור מאד, בשנה הקרובה צפויות לבקוע לו שיניים קדמיות וכן טוחנות קבועות .בשלב זה ניתן אולי לנסות ולהכין לו שיניים תותבות לתקופת המעבר. אפשרות זו תלויה גם במידת שיתוף הפעולה שלו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חריקת שיניים בגיל 8 וחצי חודשיםאסנת08/01/2009
בני בן 8 וחצי חודשים, עם שתי שיניים למטה ושתי שיניים למעלה ומזה כשלושה שבועות הוא חורק בשיניו, יש לציין כי במהלך היום דוקא ולא בלילה. אני חוששת שמא ישבור שן או שמא זה קשור למצב נפשי כלשהו. האם יש לי סיבה לדאוג?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חריקת שיניים בגיל שמונה וחצי חודשים
אסנת13/01/2009אני עדיין ממתינה לתגובה לשאלתי, אשמח לקבל תשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחריקת שיניים
ד``ר רויטל שסקין-בלצן15/01/2009חריקת שיניים ואפילו "קולנית" נחשבת תופעה רגילה בשינים נשירות-אין צורך בטיפול ולא בדאגה.
סגר במשנן הנשיר אינו חד משמעי כבמבוגר ולכן תופעת השחיקה נפוצה ואינה קשורה למצב נפשי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדתי כבת 5 בשנת חורקת שינייםאתי08/01/2009
שלום , אבקש את עזרתכם בנוגע לבתי בת ה- 5 , בשנת היא חורקת שיניים חזק כשאני פותחת לה את הפה שינייה צמודות באופן חזק שלא ניתן לפתוח לה את הפה. רציתי לדעת האם זה בסדר ואם צריך לבדוק את הנושא הנ"ל. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חריקת שיניים בגיל 5
ד``ר רויטל שסקין-בלצן08/01/2009חריקת השיניים של בתך נחשבת לתופעה תקינה ומקובלת בגיל זה. אין צורך בהתערבות טיפולית בגין זה
במבוגרים, במשנן בעל סגר יציב זה דורש טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקיעת שן בגיל חודש וחציגלי07/01/2009
שלום רב, בתי בת 7 שבועות והיום הבחנתי במה שנראה כמו שן שבקעה בחניכיים התחתונות. עלי לציין כי כבר ביום הרביעי לחייה הבחנתי בכתם לבן במקום, אך לא הייתי בטוחה בכך. היום ממש ניתן להרגיש בליטה במקום. הילדה מרגישה מצויין, אין לה חום ולא מורגש שינוי המעיד על חוסר נוחות. האם הגיוני כי מדובר בשן? האם עלי לדאוג? האם צפויות לצאת שיניים נוספות עכשיו או שהן יצאו בשלב מאוחר יותר? בברכה ותודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקיעה מוקדמת
ד``ר רויטל שסקין-בלצן08/01/2009יתכן שזו בקיעה של שן נורמלית מוקדם ויתכן שזו שן עודפת שבוקעת מוקדם ואולי זה גוף דמוי שן שנמצא בחניכייים. צילום יבהער את התמונה.
לדעתי כדאי שתגיעו לרופא שיניים מומחה לילדים שיעקוב אחרי הממצא ויחליט מתי ואם לצלם.
העובדה שהילדה מרגישה נפלא נותנת לך זמן להגיע בנחת לרופא השיניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שן בגיל חודש וחצי
פרופ' חיים סרנת09/01/2009התופעה של שן בפה עם הלידה או בשבועות הראשונים לאחר הלידה מוכרת. השן לרוב היא חלק מהשינים הרגילות שבקעה מוקדם. אין לעקור אותה והשיניים האחרות ימשיכו לבקוע בקצב רגיל. אין ספק שכדאי לאשר זאת בביקור אצל רופא שיניים לילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשירת שיני חלב - באיזה גיל?הילה06/01/2009
בני בן 7.5 שנים. למעט שתי שיני חלב קדמיות תחתונות שנשרו לו לפני כחצי שנה (ובינתיים צמחו בצפיפות נוראה...) לא התחלפו לו עוד שיניים ואף לא מתנדנדות. מהו הגיל הממוצע לנשירת שיני חלב? ידוע לי כי בסביבות גיל 5-7 מתחלפות 4 שיניי חלב תחתונות ועליונות ובשלב יותר מאוחר השאר. האם יש צורך לבירור הנושא? האם יש לחכות שיתנדנדו וינשרו לבד? אודה על תשובתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נשירת שיניים
פרופ' חיים סרנת07/01/2009ישנם גילים ממוצעים לבקיעת שיניים אולם לכל ילד יש את זמני החלפת השיניים שלו. 7.5 שנים להחלפת חותכות תחתונות הוא קצת מאחר אך מראה על כיוון נכון. (האם בקעו גם השיניים הראשוניות מאוחר?). השיניים החותכות העליונות מתחלפות כשנה אחרי התחתונות וההחלפה נמשכת לאורך כ6 שנים. באופן כללי חשוב שילד יבקר מגיל צעיר אצל רופא שיניים , עוד לפני שיש בעיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לנשירת שני חלב - באיזה גיל?
הילה07/01/2009ראשית כל, מודה לך על תגובתך. בקיעת השיניים הראשונות בקעו לבני יחסית מוקדם. בגיל 4 חודשים הופיעה השן הראשונה ומיד אחריה צצו כל השאר . עד גיל 7-8 חודשים היו לבני כל השיניים למעט הטוחנות. העובדה ששיני החלב אינן מתנדנדות אפילו והן חזקות לחלוטין גורמת לי להרהורי דאגה. יש לציין שבני מטופל אצל רופא שיניים החל מגיל 5 לערך (השיניים שלו מלאות בסתימות - כ- 18 סתימות - מזעזע אני יודעת) ולא בגלל חוסר תשומת לב לצחצוח שעליו אנו מאוד מקפידים מגיל שנה. העובדה היא שהוא עד גיל 3 היה שותה חלב מבקבוק כמה פעמים בלילה ולדעתי זו הסיבה למצב בריאות השיניים ההרוסות שלו) למרות שהתייעצנו עם רופא השיניים האם יש לטפל בכל החורים שיש לו בפה (כי הם בשיני חלב שאמורות להתחלף) המליצו לו לטפל (למרות שברוב המקרים לא היו לו כלל כאבים). בכל מקרה, כיום הוא מטופל אצל רופא שיניים (אנחנו גרים בארה"ב) שאמר לנו כי אין כרגע סיבה לדאגה. מתי עלי להתחיל באמת לחשוש שמשהו אינו כשורה? מודה על תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
באיזה גיל
פרופ' חיים סרנת09/01/2009באופן כללי. חשוב לטפל בשיניים הראשוניו(שיני החלב) הן משמשות בפה ,הטוחנות לפחות כ10 שנים. עששת היא מחלה שעוברת משן לשן ומאחר ובמשך כ 6 שנים יש בפה שיני חלב ושיניים קבועות יש סיכוי גבוה שגם השיניים החדשות תפגענה . וזאת מבלי להזכיר כלל את ההפרעה ללעיסה, כאבי שיניים , זיהומים ושיניים לא אסתטיות, שבורות ,חומות - כולם מדברים על חשיבות השמירה על שיני החלב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- "היעלמות" שיניים שכבר בקעופזית05/01/2009
שלום, לבני בן השנה ושבעה חודשים בקעו כבר שיניים קדמיות עליונות ותחתונות, לאחרונה החלו לבקוע לו גם שיניים טוחנות עליונות משני הצדדים, בעקבות מצוקה גדולה שלו וחום גבוה פניתי לרופא שאיבחן הרפס בתוך הפה ומחלת חום. אני מטפלת בו בעזת דקטרין אורל ג'ל אבל שמתי לב לתופעה מדאיגה - ביומיים האחרונים השיניים הקדמיות התחתונות שבקעו כבר (4 במספר) פשוט נעלמו בהדרגה בקצב דיי מהיר ועכשיו בקושי ניתן להבחין בהם. אני מאוד מודאגת, האם מדובר רק בנפיחות נורמלית בגלל ההרפס ובקיעת השיניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
העלמות שיניים
פרופ' חיים סרנת05/01/2009השיניים לא נעלמו אלא כוסו על ידי החניכיים שהתנפחו בגלל הדלקת. עם חלוף הדלקת ישובו החניכיים לגדלם הרגיל. חשוב לשמור (בעדינות) על נקיון האיזור.
דרך אגב דקטרין בדרך כלל משמש לטיפול בזיהום פטריתי ולא בוירסים כמו הרפס אנא התיעצי שוב עם הרופא שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר תיאבון וחום-בקיעת שיניים טוחנואמא מודאגת03/01/2009
בתי בת השנתיים וחודש מוציאה 4 שיניים טוחנות (2 עליונות ו-2 תחתונות), במשך שבוע ימים לערך היא עם חום של 38.5 בערך (יש ימים שיש לה ויש ימים שיש סימפטומים אחרים), חוסר תיאבון כבר כשבוע וחצי, לא מכניסה כמעט כלום לפה גם לא דברים שאהובים עליה (לרוב היא ילדה שאוהבת לאכול ולהצטרף לארוחות של כולם), אתמול היה גם שלשול מיימי, לפני כמה ימים היו 3 הקאות בלילה. לקחנו אותה כבר 3 פעמים לרופא (פעמיים לרופא אחד ופעם אחרונה לרופא נוסף) והוא טען בפעם הראשונה שזה השיניים. בפעם השנייה שזה ברונכיט והיא קיבלה טיפול ובפעם האחרונה נאמר שוב שחוסר התיאבון והחום זה כתוצאה מהוצאת השיניים + ויראלי - ולא קיבלה טיפול. מלבד נורופן כל פעם שהחום עולה היא לא מטופלת בתרופות. מה שהכי מדאיג זה חוסר התיאבון שלה - למרות שהיא שותה די הרבה מים. היא די סמרטוטית, על אף שלפעמים יש לה מצב רוח והיא משחקת ומשתפת פעולה. האם כדאי לנו לקחת אותה למיון לבדיקות? האם כדאי לתת לה ויטמינים? האם זה נורמלי? אשמח אם תענו לנו מכיוון שאנחנו מאוד מודאגים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חוסר תאבון וחום
פרופ' חיים סרנת03/01/2009לפי תיאורך על הילדה עובר תהליך שגורם לה הקאות וחום גבוה יחסית ,בנוסף לחוסר תיאבון והמצב נמשך ללא הקלה. לא נראה לי שהגורם העיקרי הוא בקיעת השיניים. כדאי לעשות בירור מקיף יותר אצל רופא הילדים , למציאת הגורם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




