מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- 4 שיני חלב (קדמיות) שנשברוyifat13/05/2009
שלום רב,
האם קיים טיפול (ולו אסתטי) ל - 4 שיני חלב קדמיות שנשברו לילד בן 3.5? לאחר שבוצעו צילומים הסתבר כי אין נזק ארוך טווח, ונמסר כי השיניים אמורות להתחלף באופן טבעי, ואולם ההשלכה של 4 שיניים (עליונות) קדמיות שבורות אצל ילד בן שלוש שנים וחצי- היא קשה.
לדברי הגורמים שערכו הבדיקה- "אין מה לעשות". אבקש לדעת האם אכן אין מה לעשות, שמא המדובר בעניין כספי (שלקפות החולים ו/או למבטחים השונים אין עניין ליטול בו חלק).
רוב תודות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיניים קדמיות שנשברו
פרופ' חיים סרנת14/05/2009אפשרויות הטיפול בשיניים קדמיות בגיל זה תלויות במידת ההרס של השינייםומצבן. השיניים האלו מתחלפות בערך בגיל 7-8 ואם ההפרעה האסתטית חמורה ,ניתן לעתים לשפר את המצב. כדאי להתיעץ גם עם מומחה לילדים עם נסיון בשטח זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשבירת שיניים
ד``ר רויטל שסקין-בלצן17/05/2009בכל גיל ניתן לשחזר שן שבורה -הרופא צריך לפתור את בעיית שתוף הפעולה-סביר להניח בטשטוש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שיניים לילדה בת 4אבא מודאג12/05/2009
שלום
רציתי לדעת ילדה בת 4 שיש לה אולי 6 או 7 חורים האם אפשר לטפל במצב מבלי הרדמה כללית או שאפשר בדרכים אחרות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול לילדה בת 4
פרופ' חיים סרנת12/05/2009תלוי בחומרת המצב ובתגובות הילדה. לא פעם ניתן לטפל גם באמצעות סדציה (טשטוש) ולאו דוקא בהרדמה כללית. תלוי גם ברופא המטפל ובנסיונו. רצוי רופא שיניים מומחה לילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפילה ושבירת שן לתינוקותרוית11/05/2009
בתי בת 1.7 נפלה ושברה שן קידמית היינו אצל רופאת שיניים נאמר לנו שעליה לעבור טיפול שורש והשלמה של השן השבורה בכתר (לא ביצעה צילום) כמובן שהטיפול הוא בהרדמה כללית
שאלתי היא: האם ניתן לאבחן טיפול שיניים מהסתכלות בלבד?
האם יש דרך לטפל מבלי הרדמה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שבר שיניים אצל תינוקות
פרופ' חיים סרנת11/05/2009בדרך כלל חשוב לאחר חבלה לבצע צילום רנטגן, על מנת לודא שאין שינויים נוספים ,בשורש למשל. במיוחד אם מתוכנן טיפול במוך. טיפול בשן אחת ניתן לרוב לבצע גם בסדציה (טשטוש) אך מתחת לגיל שנתיים יש לבצע כל טיפול מסוג זה (הרדמה או סדציה) במסגרת בי"ח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחבלה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן11/05/2009השן של בתך צעירה מאוד. חשוב לצלם וניתן לטשטש בחומר קל גם במסגרת מרפאת רופא מומחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחתוך שינייםגל07/05/2009
שלום רב
היום אני בן 17, לפני 3-4 שנים הרופא שם לי גשר
ואז הוא אמר לי שהשיניים שלי גדולות וזה לא יכול להסתדר ישר ושהוא צריך לחתוך לי אותם.
ממש ככה, לחתוך מהצדדים שיהיה מקום.
שלא נדבר על כמה זה כאב, אבל זה גם לא נראה יפה עכשיו.
עכשיו השאלה שלי האם מותר לו לעשות דבר כזה?
תשובה בבקשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לחתוך שיניים
פרופ' חיים סרנת08/05/2009לשאלה זו לא ניתן לתת תשובה מרחוק. אפשר בעת הצורך להקטין קצת שיניים (לשייף או להחליק מעט וכד')בעת יישור שיניים. לגבי התוצאה הספציפית יש לקבל יעוץ של מומחה באורתודונטיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אב שחושש מטיפול שיניים לילדתוצחי06/05/2009
פורום נכבד, בתי בת השלוש וחצי התגלתה כסובלת ממה שמכונה "שיני במבה". 4 שיניה הטוחנות הן נעדרות אמייל ויש עליהן כתמים צהובים. הומלץ לה לעבור טיפול כולל במרפאות אסותא על ידי הרדמה כללית. למשפחתי יש עבר לא טוב עם הרדמות כלליות (סובלים מרגישויות לחומרים מסויימים) ולכן רציתי לשאול מה האלטרנטיבות (שלושה רופאים של הקופה בדקו והיו תמימי דעים), עד כמה זה דחוף כרגע ומהם הסיכונים אם דוחים. אשמח מאוד לדעת גם עד כמה ניתן כרגע לשמור על המצב ולא להחריפו, אולי דרך הימנעות ממאכלים מסויימים?
אודה לכם מאוד אם תענו לי כיוון שאני חושש למדי. יום טוב ותודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אב חושש
פרופ' חיים סרנת06/05/2009קודם כל בתך סובלת לפי התיאור מעששת של הגיל הרך (זה מראה על רצינות הדבר).חשוב מאד להפסיק את ההרגל או ההתנהגות שגרמה למצב וחשוב מאד לטפל בנזק שנגרם. הטיפול חשוב על מנת שהמצב לא יחמיר והזיהום לא יתפשט וכדי שלא תפגענה שיניים נוספות. אם אכן רק 4 השיניים הקדמיות נפגעו ישנן שיטות אחרות לטיפול מאשר הרדמה כללית.
שמירה על היגיינה אורלית טובה והמנעות מלמשל ,שתיה מתוקה בלילה.תמנע התפשטות במידת מה אך לא תרפא את הנזק שכבר נגרם. עליך לקבל יעוץ שאתה סומך עליו ולבצע מה שטוב לבתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמים לבנים על השיניים אצל ילדיםעינת04/05/2009
בהמשך לתשובתך , לדעתי הכתמים היו על השיניים עם צמיחתם , כתבת שמקורם התפתחותי למה הכוונה? זה הפיך? ע"י טיפול או שבמשך הזמן זה אמור להעלם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כתמים המשך
פרופ' חיים סרנת05/05/2009הכונה לכתם שאינו חולף, לעתים יש טיפול . תלוי במצב ובגיל הילד. יעוץ של מומחה יוכל לתת אולי יותר פרטים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחור על השינייםיעל04/05/2009
הבת שלי בת שנה ו-7 חודשים יש לה שחור על השיניים למטה.(צמוד לחניכיים)
היא משתמשת בבקבוק ואנחנו מצחצחים לה כל יום פעמים ביום (מלפני כמה חודשים עם משחה)
מה זה?
מה לעשות?
קבעתי תור לרופאת שיניים לעוד חודשיים, זה דחוף?
מה ניתן לעשות בכזה גיל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שחור על השיניים
פרופ' חיים סרנת04/05/2009יש סיבות שונות. אם זהו פס של צבע שחור כהה שאינו יורד בצחצוח, זוהי צביעה על ידי חידקים שהטיפול בו הוא הורדה מכנית . איני בטוח שיתקבל טוב בגיל זה. יתכנו סיבות אחרות כמו עששת ולכן כדאי להתיעץ עם רופא שיניים מומחה לילדים. חדשיים זה הרבה מאד זמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירות לילד ב 5יובל04/05/2009
בני צריך לעבור 3 עקירות שיניים עקב ריבוי עששת בכללית נאמר לי כי בשל גילו הצעיר ניתן לבצע את העקירות במרפאה ללא תשלום במסגרת הביטוח המושלם. הייתי שמח לקבל המלצה על מרפאה איכותית באזור המרכז כמוכן הייתי רוצה לדעת מה הסיכונים בשימוש בגז צחוק בילדים בגילאים האלה.
- האם יש אפשרות לנסות היפנוזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עקירות בגיל 5
פרופ' חיים סרנת04/05/2009לא ניתן להמליץ על מרפאה במסגרת זו. שימוש בגז צחוק לילד חרד ,בריא, בגיל 5 ,אם נעשה על ידי רופא מיומן או עדיף, רופא מומחה ,אינו מסוכן ויכול לעזור בטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חריקת שיניים מתוך שינהרויטל04/05/2009
שלום, ביתי בת הארבע וחצי חורקת שיניים מתוך שינה. מלבד העובדה שזה מצמרר מאוד זה גם מטריד. ברצוני לדעת מה עלולה להיות הסיבה לתופעה זו??
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חריקת שיניים בשינה
פרופ' חיים סרנת04/05/2009תופעת החריקה תוך כדי שינה , נפוצה למדי בקבוצת גיל זו. הסיבה המדויקת אינה ידועה. לרוב התופעה חולפת עם הזמן ואינה גורמת לנזק , בגיל זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמים לבנים על השיניים אצל ילדיםעינת03/05/2009
בתי בת 8, לאחרונה שמתי לב כי הופיעו לה כתמים לבנים על השיניים הקבועות ,אמרו לי שמדובר בעודף סידן האם זוהי הסיבה להופעת הכתמים ? או שמא משהו אחר , מה ניתן לעשות כי זה מאד לא יפה אסתטית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כתמים לבנים.
פרופ' חיים סרנת04/05/2009הכתמים הלבנים אינם עודף סידן. אם הכתמים היו בשן עם בקיעתה מקורם התפתחותי. אם הופיעו מאוחר יותר , לעתים איזור לבן יכול לסמן תהליך התחלתי של עששת. כדאי לגשת למומחה לרפואת שיניים לילדים שמכיר תופעות אילו ולקבל הסבר מלא ואולי גם טיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכתמים לבנים על השיניים אצל ילדים
עינת04/05/2009בהמשך לתשובתך לא הבנתי מה פירוש העניין מקורם התפתחותי כלומר זה הפיך ? לדעתי הכתמים הופיעו עם צמיחת השיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקשר בין החלפת שיניים להתבגרות מוקדעדי03/05/2009
שלום רב,
ביתי בת 5 וחודשיים נמצאת במעקב אצל אנדוקרינולוג עקב רקמת שומן בחזה שהעלתה חשד להתפתחות מינית מוקדמת (ע"פ גיל עצמות ישנה סטיה של 10%). הבוקר ראיתי כי השן התחתונה שלה מתחילה להתנדנד ומאוחריה כבר בקעה שן חדשה.
האם החלפת שיניים לפני גיל שש עלול להצביעה על התפתחות מינית מוקדמת או שזהו גיל תקין להתחלת התהליך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
החלפת שיניים והתבגרות
פרופ' חיים סרנת04/05/2009יש קשר מסוים בין התפתחות גופנית והתפתחות השיניים, אך התחלה של החלפת השיניים בגיל 5 וחודשיים היא בהחלט תקינה ונמצאת בתוך הטוח הנורמאלי . אם ישנה בעיה אנדוקרינית כדאי במקביל לעקוב אחר התפתחות תקינה של השיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
עדי04/05/2009למה עלי לשים לב בהתפתחות השיניים? אנחנו במעקב כל חצי שנה אצל אנדוקרינולוגית כרגע הממציאים להתפתחות תקינים. אנחנו עושים מעקב אחת לשנה אצל רופא שיניים והיינו לפני כ- 3 חודשיים מתי כדי לגשת שוב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה נוספת
פרופ' חיים סרנת08/05/2009אתם נוהגים כראוי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיני חלב איחור בבקיעהיפה הייפק03/05/2009
אני סבתא לנכדה בת שנה וחודש ועדיין לא בקעה אף שן וגם אין נפיחות שמראה על בקיעה בקרוב
האם יש מקום לדאגה?????????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
איחור בבקיעה
פרופ' חיים סרנת03/05/2009אין מקום לדאגה בשלב זה. יש ילדים שבקיעת שיני החלב שלהם מתאחרת בכמה חודשים. אם אין בעיה גנטית משפחתית מיוחדת הרי שזה איחור בלבד. אם אין כל סימני בקיעה, בעוד כחודש -חדשיים נוספים, כדאי להתיעץ עם רופא שיניים מומחה לילדים.אם אתם מודאגים תגשו עכשיו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה וארבעה חודשיםצביה02/05/2009
שלום רב,
הבן שלי בן שנה וארבעה חודשים. בגיל שנה התחילה בקיעת השיניים, במשך חודשיים צמחו 4 שיניים עליונות ו 4 שיניים תחתונות. בחודשיים האחרונים אין שום סימן להמשך בקיעת שיניים.
האם תקין שיש הפסקה כל כך ארוכה ולא בוקעות יותר שיניים?
שאלה נוספת, השיניים התחתונות שלו נראות עקומות, היתכן בגלל מוצץ? ומה ניתן לעשות?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שנה וארבעה חודשים
פרופ' חיים סרנת02/05/2009קצב וסדר הבקיעה של שיניים ראשוניות (שיני חלב), הוא לעתים אינדיוידואלי. באופן כללי השיניים שצמחו לילדך מתאימות לגילו וקרוב לודאי ששאר השיניים תבואנה בזמנן. לא נראה לי שיש מקום לדאגה כמו כן עמדת השיניים בשלב זה היא עדיין בשלבי ייצוב ותגענה לעמדה סופית מאוחר יותר בעקבות פעילות שרירי השפתים והלשון. באופן כללי כדאי בגיל זה לבקר אצל רופא שיניים מומחה לילדים על מנת לקבל יעוץ ספציפי לגבי התפתחות השיניים ושמירת בריאותן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוצץ ושיניים ישרותג'ני30/04/2009
שלום!
בתי בת 1 ועשרה חודשים. היא מוצצת מוצץ בזמן השינה ולפעמים גם במהלך הערות. לאחרונה נראה לי שהשיניים העליונות הקדמיות קיבלו זווית קדימה. האם זה אומר שכדאי לגמול אותה ממוצץ כדי שבעתיד היא לא תצטרך יישור שיניים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מוצץ בגיל שנה ועשרה
פרופ' חיים סרנת30/04/2009בגיל זה מציצת אצבע היא אחת ההנאות שי לתינוק ,להרגיע את עצמו ולחוות תענוג. אין סיבה לגמול אותו בגיל זה. החשש מפני שנוי כיוון השיניים קיים, אך אם תפסק המציצה עד גיל 4 בערך , יש סיכוי טוב שהמצב יחזור לקדמותו. דרך אגב חלק גדול של המקרים של צורך ביישור שיניים הם מסיבות של מבנה הלסת, יחסי הלסתות וכדומה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שברים קטנים בשינייםרוית29/04/2009
הי, ילדי בן שנה החל ללכת מוקדם והבחנתי שיש לו שברים קטנים בשיניים. חתיכות קטנות שנפלו בשיניים הקדמיות- יש לו 4 שיניים. האם יש מקום לבדוק? או לעשות משהו לתיקון? בגלל שהוא רק החל ללכת יש לציין שהוא נופל הרבה- אך רציתי לדעת האם השיניים שלו רגישות או לא חזקות מספיק ולכן זה קורה
תודה
רוית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שברים קטנים
פרופ' חיים סרנת29/04/2009שלב לימוד ההליכה מועד לנפילות. קרוב לודאי שנפילות או התנקשויות קטנות גרמו לשברים הקטנים והשיניים תקינות. אם השברים קטנים אין מקום לטיפול , אולי החלקת השן ואולי שום דבר עם זאת מאחר ויש שברים אחדים, כדאי שהילד יבדק על ידי רופא שיניים מומחה לילדים לראות שאין נזק נוסף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה ושאלה נוספת
רוית14/05/2009רופאת שיניים ראתה את בני עם שלושת השברים ואמרה שהכל נראה לה תקין וזה כתוצאה מנפילות. מאז הבחנו בשבר קטן נוסף. האם יש מושג "שיניים חלשות" או חוסר בסידן ולכן השברים מופיעים גם מנפילות "קלות" פשוט זה מוזר ומדאיג אותי...שכל נפילה חתיכה תפול...מה אתה מציע. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלה נוספת
פרופ' חיים סרנת16/05/2009בדרך כלל , חוץ ממצבים פתולוגיים מסוימים, אין מקום לחשוב על שיניים חלשות. ילדים קטנים נופלים לעתים קרובות ועד שהם לומדים להתגונן טוב יותר מנפילות הפה והשיניים נפגעים. במיוחד לאור חות דעתה של הרופאה שאמרה שהמצב נורמלי.עם זאת כדאי לעקוב אחר שינים שעברו חבלות חוזרות , לבדוק אם יש שינוי צבע וכדומה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



