מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שיניים חומותעמיקם מרית28/04/2009
לנכדותי (בת 12 ובת 8) השיניים משחימות במהירות ומספר שבועות (שבועיים עד שלשה ) לאחר ניקוי אצל הרופא השכבה החומה מופיעה שוב. (לאחר הניקוי הן לבנות לחלוטין).
ברצוני לדעת מה הגורם לכך ואין למנוע זאת.
בתודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיניים חומות
פרופ' חיים סרנת29/04/2009לפי התיאור זהו פיגמנט חיצוני שמצטבר על פני השיניים. אחת הסיבות יכולה להיות צחצוח לא יעיל מספיק, שניתן לשפרו , אולי יחד עם הרגלי שתיה צבעונית (קולה וכו') השילוב יכול לגרום לצביעה שקל לסלקה. יש גם צביעה שקשה יותר לסלקה ואף היא שבה וחוזרת שמקורה, חידקים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שיניים בהרדמהסיגל28/04/2009
שלום רב,
בני בן החמש וחצי צריך לעבור טיפול שיניים בהרדמה.
יש לו 2 טיפולי שורש וכתרים וסתימות לעבור.
רציתי לדעת האם ההרדמה היא חזקה (אמרו לי שהיא יחסית קלה) כמו בניתוחים אחרים, בני סובל מאסטמה.
הוא לוקח סינגולר לטיפול מונע - האם יש צורך להפסיקלפני הטיפול?
כמה זמן בערך לוקח הטיפול?
אני מאוד חרדה בעיקר בגלל ההרדמה.
מודה לכם על תשובתכם,
סיגל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול בהרדמה
פרופ' חיים סרנת29/04/2009לדעתי לא נכון להתיחס להרדמה כללית כאל קלה או כבדה. היא טובה או לא טובה.את כל השאלות את חייבת לשאול את הרופא המטפל וכן להתיעץ עם הרופא המרדים. אני בטוח שהם יוכלו לתת לך הסברים מתאימים בהכירם את ילדך ואת מצבו . אני מקוה מאד שהם יוכלו להרגיע אותך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שיניים לילד בן 3רוית27/04/2009
שלום לכם,
בני בן 3 וחודשיים. הוא זקוק לסתימה בשן אחת. חפשתי רופא מומחה לילדים במסגרת קופת חולים הכללית והגעתי לב"ח שניידר. לטובת הבדיקה הילד היה צריך לפתוח פה. ההתנגדות היתה גדולה, אבל בסוף השתכנע והרופא הצליח לבדוק אותו. הרופא הגדיר את החור בשן במצב בינוני והמליץ על טיפול תוך שימוש בדורמיקום לטשטוש. אני מתלבטת האם לנסות בשלב ראשון טיפול תחת גז צחוק במרפאה אחרת (בשניידר לא משתמשים בגז צחוק) ורק אם לא יצליח ללכת על שימוש בדורמיקום או לותר על הניסיון בגז צחוק (מבינה שעלול להיות בעייתי בגיל הזה) וישר ללכת על טיפול בדורמיקום (שמטשטש את הילד די חזק, דורש רופא מרדים ו...מלחיץ אותי). אשמח מאוד לשמוע מה המלצתכם.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 3
ד``ר רויטל שסקין-בלצן27/04/2009קשה לי להאמין שבנך יהיה מסוגל לנשום דרך האף כשפיו פתוח לטיפול השיניים-בד"כ בגיל 3אין כזו מיומנות ולכן גז הצחוק לא יכול להשפיע. כשהילד בוכה הוא נושם דרך הפה...
יש עוד סוגי טשטוש מלבד דורמיקום, בן הילד ער וניתן לטפל בו ללא צורך במרדים. מצאי רופא שיודע אלטרנטיבה כזו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
טיפול בגיל 3
פרופ' חיים סרנת27/04/2009לכל טיפול חייבת להיות התויה שמתאימה לצרכים ולמטופל. סדציה נשימתית (גז צחוק) בגיל 3 פחות מתאימה, בעיקר כי אינה מספקת מספיק רגיעה. סדציה הכרתית כמו עם דורמיקום או חמרים אחרים יכולים להנתן על ידי מומחה ברפואת שיניים עם מרפאה מצוידת ללא מרדים.סוג הסדציה צריך להתאים לילד ולמיומנות של הרופא. עליך לבחור רופא מומחה ולסמוך עליו לאחר שהבהיר לך את שאלותיך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול שיניים לילד בן 3- שאלה נוספת
רוית28/04/2009תודה רבה על תשובתכם המהירה והמאירה. האם תוכלו לציין איזה חומרי טשטוש אפשריים, לדעתכם, במקרה המדובר, מה השפעתם על הילד ומה רמת בטיחותם. אשמח גם לשמוע האם הדורמיקום, לדעתכם, הוא פתרון נכון או מרחיק לכת?
שוב תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
טיפול בגיל 3 -המשך
פרופ' חיים סרנת28/04/2009ישנם כמה חמרים עקריים בשימוש. בעיקרון ,מאחר ופעולתם היא בעיקר סדציה הכרתית, רמת הבטיחות שלהם גבוהה יחסית. עדיף לקבל הסבר מעמיק יותר בשיחה עם מומחה. הדורמיקום הוא חומר יעיל, בטוח יחסית ונמצא בשימוש רחב, כל עוד הטיפול ניתן על ידי רופא מומחה, מיומן ובמרפאה מצוידת כראוי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 2.5 נפל והשן נכנסה פנימהליאת26/04/2009
שלום, בני נפל והשן הקדמית נכנסה פנימה והסמוכות לה התעקמו. החניכיים מדממות ונפוחות. זה קרה ביום שישי. רופאת השיניים רצתה לעשות צילום כדי לבדוק את מידת הנזק אך הוא לא אפשר לה. השן שנכנסה כבר משחימה. מה לעשות???? האם דחוף ללכת לשניידר לטיפול בטשטוש או הרדמה? אני מפחדת שאם נדחה ונמתין אז אנו מאפשרים לנזק להתקבע. אני לא יודעת הרי אם הקבועות מאחור נפגעו ואם השורש נפגע. למה זה השחים כ"כ מהר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן נכנסה פנימה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן27/04/2009אל תלחצי . הנזק עקב המכה קרה בעצם הכניסה של השן פנימה בזמן החבלה אם כי יתכן מאוד שלא חייב נגרם נזק. צילום אינו תרופה ואין היגיון לטשטש ילד לצורך צילום במקרה שתארת. גם הוצאת השן לא תשנה את מה שכבר קרה. רצוי להגיע למומחה לרפואת שיניים לילדים . בד"כ השן בןקעת חזרה וכוחות הפה מזיזים את השיניים למקומן הטבעי. אך רצוי שרופא שיניים לילדים יעקוב אחרי התהליך-העצם בלסת העליונה דומה לספוג וסביר שהשן תבקע חזרה. רופא שיניים לילדים יידע בבוא הזמן להעריך אם נגרם נזק לשן הקבועה שאמורה לבקוע בגיל 7
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חור בשן לילד בן 7אמא26/04/2009
לפני כ-3 חודשים הלכתי עם בני בן ה-7 לבדיקה שגרתית אצל רופא שיניים,היה קשה מאוד לשכנעו רק לפתוח את הפה להסתכלות בלבד.היום יש לו חור בשן ורציתי לדעת אם גז צחוק יכול להיות הפתרון בשבילו לטיפול. - תודה רבה מיטל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתור אמא לילד בן 6
אריאלה27/04/2009אני מבינה את התסכול שלך. אומנם לקחנו את הקטן לרופא שיניים עוד בגיל שנתיים, כדי לחסוך מעצמנו את הפחד שמגיע בגיל מאוחר יותר, אבל כמובן שאחרי גיל ארבע לא היה עם מי לדבר ורק בדיקה עם מראה גרמה לו לצרוח. השיננית שהייתה מקסימה, ובכלל אני מאוד מרוצה מהטיפול שהוא מקבל דרך הביטוח שלנו בקופ"ח (שגם היה חינם, כי מסתבר שעד גיל שש טיפולים חינם), מאוד עזרה. היא נתנה לו לשחק עם הכלי בדיקה ולהקשיב לקולות של המכשירים. אבל כנראה שיש לו נטייה טבעית לבעיות שיניים, כמו לאמא שלו, והתחילו אצלו שניים-שלושה חורים קטנים שלטענת הרופא לא דרשו טיפול מלבד צחצוח קבוע כטיפול מניעתי. אבל הוא גם אמר שיהיה צורך בשלב מאוחר יותר לעשות סתימות והודיע שנראה לו שיהיה צורך בגז צחוק, בעיקר כדי להקל על הילד ולמנוע את הטראומה מראש כך שבעתיד הוא יהיה קצת יותר "נחמד" לרופא שיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחור בגיל 7
ד``ר רויטל שסקין-בלצן27/04/2009גז צחוק הוא אמצעי מעולה להפגת חרדה אולם כדי שהילד יסכים לקבל גז צחוק צריך שיהי לו אמון ברופא המטפל. רופא מומחה ליילדים בקיא בשיטות התנהגותיות מפחיתות חרדה ובונות אמון. אז יהיה ערך לשימוש בגז הצחוק-הילד צריך לשתף פעולה כדי להסכים לנשום דרך המסיכה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
חור בגיל 7
פרופ' חיים סרנת27/04/2009כפי שכבר שמעת הגישה היא הקובעת. יצירת קשר טוב בין הרופא והילד. גז צחוק הוא אמצעי עזר יעיל במקרים רבים אך אינו תרופת פלא ולא יפעל היטב ללא קשר טוב וגישה נכונה של מומחה לרפואת שיניים לילדים והילד, במיוחד ילד גדול בן 7.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן חלב קדמית צהובהענת24/04/2009
שלום רב, לבני בן ה-6 יש שן קדמית צהבהבה, באופן ששונה משאר שיניו. האם זה מצביע על בעיה כלשהי שצריך לבדוק? עדיין לא נפלו לו שיני חלב. עוד אציין כי לפני 3 שנים הוא נפל והשן הסמוכה לשן הצהבהבה נשברה מעט בקצה. רופא שיניים שעשה לו צילום אמר שהכל בסדר.
מהי המלצתך?
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן צהובה
פרופ' חיים סרנת24/04/2009כותרת שן שקבלה צבע צהוב בדרך כלל מעידה על חבלה בשן בעבר. קרוב לודאי שהחבלה גרמה לשינויים במוך והסתידות של חלל המוך. כדאי לבדוק את השן ולצלם (רנטגן) על מנת לודא שהשורש נספג באופן נורמלי ואין שנויים בקצה השורש שעלולים לסכן את נבט השן הקבועה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהקשר לתשובה...
ענת25/04/2009תודה על תשובתך. מה יש לעשות במקרה של הסנריו הפחות טוב, בו יש פגיעה בשורש השן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רופא שיניים לילדים בחיפהטופז21/04/2009
שלום רב, האם תוכלו להמליץ לי על קולגה שלכם בחיפה? אני צריכה לקחת את בני בן השנתיים וחצי לבדיקה ורציתי רופא מומחה לילדים. תודה על העזרה. טופז
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רטופא שוניים לילדים בחיפה
פרופ' חיים סרנת21/04/2009ישנם אחדים המוכרים לי היטב: ד"ר ג'יין רונן. ד"ר ג'וני חרעובה וד"ר יעל פרי. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מציצת אצבע ושינייםמאיה19/04/2009
בתי בת 8 חודשים ומוצצת אצבע. האם זה עלול להזיק בהמשך לחניכיים ולשיניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מציצת אצבע בגיל 8 חדשים
פרופ' חיים סרנת20/04/2009מציצת אצבע לטוח ארוך יכולה לשנות את מבנה הלסת וכיוון השיניים. עם זאת, בגיל צעיר מציצה היא צורך חשוב לתינוק על מנת להרגע ולקבל סיפוק . כמו כן אם המציצה נפסקת בסביבות גיל 3-4 , יש סיכוי רב שהשינויים שחלו בכיוון השיניים יתוקנו מעצמם. נקודה שיש להביא בחשבון היא שמציצת מוצץ (קטן ככל האפשר) קל יותר להגמל ממנה מאשר מציצת אצבע .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמציצת אצבע
ד``ר רויטל שסקין-בלצן21/04/2009מציצת אצבע מפעילה כח על עצם הלסת שבעטיו השיניים והעצם שמחזיקה אותן יתפתחו לכיוון אליו מופעל הכח-בד"כ קדימה. עדיף למצוץ מוצץ אורתודונטי שהפלסטיק שסוגר את הפה מונע את אפקט הכח של המציצה.
נסי לפתות את הילדה לעבור למוצץ בבוא היום להפטר ממוצץ קל בהרבה מאשר ממציצת אצבע.
מכל מקום כל נזק כזה ניתן לתיקון בטיפול אורתודונטי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צחצוח שיניים לבת שנה וחצישלומי15/04/2009
שלום
אשתי מכריחה את ביתנו לצחצח שיניים, היא עושה את זה בכוח עדיין כך שביתנו בוכה ומתנגדת.
אני חושב שזה יעשה את הפעולה ההפוכה, ויגרום לה לאנטי בעתיד. לדעתי יש לתת לה את המברשת ולצחצח יחד איתה, (כך אני עושה) וכך היא מחקה אותי ומצחצת לבדה, למרות שזה לא מאה אחוז אבל לפחות זה יקנה כלים לעתיד.
תעתכם בבקשה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צחצוח בגיל שנה וחצי
פרופ' חיים סרנת15/04/2009לדאבוני מחקרים מראים שעד גיל 6-7 רוב הילדים לא מבצעים צחצוח שיניים יעיל, בודאי שלא בגיל שנה וחצי. התפקיד נשאר בידי ההורים ולפעמים יש התנגדות של התינוק ואז יש למצוא דרכים של משחק משותף הילד מכניס את המברשת וההורה משלים את הניקוי. בהדרגה, בסבלנות אבל גם בנחישות אפשר להרגיל ילדים לצחצח שיניים בלי ריב ובלי "טראומה לעתיד". בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצחצוח בגיל שנה וחצי
ד``ר רויטל שסקין-בלצן16/04/2009יש שתי מילים שהפריעו לי בשאלתך: 'מכריחה' ו'בכוח'.
בגיל של בתך כמעט כל פעולה ניתנת להגדרה לפי קריטריון זה ולא עולה בדעתך שזה כך.
החלפת טיטול, ניקוי צרכיה , מתן ויטמינים-כל זה אתה עושה בלי לבקש רשות. גם לא אמבטיה. אלו פעולות שברור לך שאתה צריך לבצע כדי לאפשר את קיומה של בתך ולא עולה על דעתך לבקש רשות. מכיוון שזה כה ברור לך גם בתך מקבלת זאת בטיבעיות.
ניקוי שיניים יכול בגיל זה להתבצע בעדינות עם גזה רטובה או מברשת קטנה ועדינה-ללא משחה. רופא שיניים לילדים יכול להדריך אותך. הניקוי חשוב והכרח כמו ניקוי כל איבר אחר רק שהיא בתקופה אוראלית ומותר לה לבכות-בעקר אם אתה מרגיש חוסר בטחון והיא חשה אותו ממך. אם תעשה זאת בחיוך ותעודד אותה תוך כדי ותהיה עקבי והחלטי אזי הילדה תקבל זאת בטיבעיות,כשם שהיא מקבלת את כל הפרוצדורות האחרות.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שיניים בעלויות נמוכותדפנה14/04/2009
שלום רב, אני אמא ל-3 ילדים וברצוני לדעת היכן אפשר לטפל בשיניים בעלויול נמוכות, אני לא מעונינת בקופות החולים. הנני מתגוררת באיזור חדרה . האם ידוע לכם על מרפאה כזו? תודה לכם וחג שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול במחיר נמוך
פרופ' חיים סרנת15/04/2009איני מכיר מרפאה באיזור חדרה אולם באוניברסיטת תל אביב ניתן לקבל טיפול. ילדים בגיל בי"ס יוכלו (אם ימצאו מתאימים) לקבל טיפול חינם ע"י סטודנטים משנה חמישית וששית ובהשגחה צמודה של מורים מומחים. ילדים צעירים יותר או עם בעיות מיוחדות יוכלו לקבל טיפול במחירים זולים יחסית, ע"י רופאים שסיימו את למודיהם והם מתמחים בטיפול בילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעלויות נמוכות
ד``ר רויטל שסקין-בלצן16/04/2009נראה לי שכדאי שתפני בשאלה זו לרופא שיניים מומחה לילדים שנוח לך להגיע אליו ותסבירי לו /לה את דאגתך.תני לו/לה הזדמנות ללכת לקראתך. ההתייחסות ל-3 ילדים בני אותה משפחה בד"כ שונה. רופא שיניים יכול להיות אנושי ומבין-תני לו הזדמנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקיעת שיניים עליונותקרן12/04/2009
שלום רב,
בני בן השנה וחודשיים עם שתי שיניים תחתונות בלבד שבקעו לפני שלושה חודשים לערך.
כאשר אני מסתכלת על החניכיים העליונות שלו אני רואה שהלסת שלו בנויה מעט שונה מהרגיל, לא כחצי עיגול, האיזור שבו אמורות לצאת שתי השיניים הקדמיות בולטות יותר קדימה, כמו כן החניכיים דקות מאוד ולא נראות בשלות כלל לבקיעת שיניים. ברצוני לציין שאם מסתכלים על החניכיים רואים מעין בליטות לבנות המעידות על המצאות שיניים בתוך החניכיים. האם זה יכול להעיד על בעיה כלשהי? וכמו כן האם לדעתך עליי לגשת לרופא לבדיקה? האם אתה יכול להמליץ לי על רופא המומחה בנושא זה?
תודה רבה ומועדים לשמחה,
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בקיעת שיניים עליונות
פרופ' חיים סרנת12/04/2009לפי התיאור קרוב לודאי שזה מהלך בקיעה נורמלי לילדך. על מנת להסיר ספק וגם לקבל אינפורמציה נוספת לגבי תהליך הבקיעה והרגלי היגיינה ואכילה בגיל הרך ,כדאי לגשת לרופא שיניים מומחה לילדים שיוכל להסביר ולהדריך. ניתן למצוא רופא מומחה בסביבתך בהסתדרות לרפואת שיניים או בדפי זהב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן שנהטופז07/04/2009
שלום רב, אני אמא לתינוק בן שנה שעדיין לא בקעה לו אפילו שן ראשונה. רציתי לדעת האם זה נורמאלי והאם יש סיבה לדאגה? תודה, טופז
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בן שנה
פרופ' חיים סרנת08/04/2009אין סיבה לדאגה. לעתים יש אחור בבקיעת השן הראשונה אצל ילדים מסוימים, אך בקיעת השיניים תהיה נורמלית אך באיחור של כמה חודשים. לעתים אפשר לראות בקדמת הלסת התחתונה מעין גבשושיות שהן השיניים בבקיעה. אם תוך זמן מה (חודש, חדשיים) לא נראים שום סמנים , כדאי להתיעץ עם רופא שיניים מומחה לילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקיעת שיניים בגיל שנהסמר07/04/2009
שלום
לאחיין שלי בן השנה בוקות שיניים קדמיות. הוא כל הזמן מכניס את האצבע שלו לפה לאזור הטוחנות ולועס את האצבע. האם זה מעיד על בקיעת שיניים טוחנות?
והוא כבר 3 ימים מקיא האם זה קשור לבקיעת השיניים? כי בדק אותו רופא ואמר שהוא בסדר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בקיעה בגיל שנה
פרופ' חיים סרנת08/04/2009בקיעת הטוחנות בדרך כלל מאוחרת קצת יותר אך במשך כל תקופת הבקיעה תינוקות נהנים להחזיק אצבע או חפצים בפה. בקיעת השיניים אינה הסיבה להקאות ! אם ימשיך להקיא שובי לרופא הילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חריקת שיניים אצל ילדה בת 5 וחציטלי06/04/2009
ביתי בת ה 5 וחצי החלה לחרוק שיניים בעת השינה.שמתי לב כי היא חורקת כשהיא זזה כשהיא ישנה עמוק אין חריקה.אין מתח נפשי ,אין שינויים בסביבה הטבעית. מה לעשות האם לפנות לרופא שיניים?או אולי לרופא הילדים .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חריקת שיניים
ד``ר רויטל שסקין-בלצן06/04/2009התופעה שתארת נחשבת לתקינה בגיל של בתך. הסגר שלה לא יציב, שיניים מתחילות לזוז קמעא כהכנה לתחילת תהליך החלפת השיניים. בתך צריכה לבקר אצל רופא שיניים לילדים באופן סדיר ובעקר בגיל זה כדי לוודא ששיניה בריאות-עוד מעט בוקעות השיניים הקבועות מאחור שזו עוד סיבה לחוסר יציבות...אבל החריקה בפני עצמה אינה סיבה לדאגה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
חריקת שיניים
פרופ' חיים סרנת06/04/2009חריקת שיניים היא תופעה לא נדירה בגיל הילדות. בדרך כלל היא אינה גורמת כל נזק (חוץ מרעש בליליה). לרוב המצב חולף עם התפתחות המשנן. מומלץ שילד יהיה בהשגחה קבועה של רופא שיניים קבוע ומוכר. לשמירה על בריאות הפה והשיניים ועל מנת שיהיה מקום מוכר ובטוח במקרה של צורך דחוף או תאונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שיניים בהרדמה כללית - דחוף !אסתר29/03/2009
שלום רב!
בתי בת 5.8 שנים, בגיל שנתיים בערך נפלה ושתיי שיניים קדמיות נשברו חלקית ואחת אף האפירה,
לפי המלצת הרופא הוחלט לא לעקור ולהמתין לנשירה טבעית.
לפני מספר חודשים השיניים הללו התחילו להתנדנד, ניגשנו למספר מרפאות אך הילדה אינה משתפת פעולה ומאוד חוששת למרות כל ההסברים שלי והתמיכה שלי.
בינתיים באה והלכה דלקת, יש עוד שן תחתונה שמתנדנדת ושן קבועה שיצאה למעלה אך מאחורי השן המתנדנדת.
ניסינו טיפול בגז צחוק אך הוא לא השפיע , כי אינה נושמת מהאף מגיל צעיר (למרות הורדת פוליפ באף וכפתורים באוזניים ) עדיין ישנם שקדים גדולים.
לבסוף קבענו תור לביח אסותא בת"א לטיפול בהרדמה כללית ביום רביעי הקרוב, אך עדיין יש לנו חששות.
האם זה באמת הדבר היחיד והנכון שנותר לעשות?
סליחה על האורך .
תודה מראש על ההתיחסותכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לשאול מתי משתמשים ב'שומר מקום
אסתר29/03/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרדמה כללית
ד``ר רויטל שסקין-בלצן31/03/2009בתך בסה"כ מפחדת ויש לה סיבה מוצדקת ביותר. אני ממליצה לך למצוא רופא שיניים מומחה לילדים טוב שיידע ללמד אותה להתמודד עם הפחד. ילדה נורמאלית בגיל בתך תהיה מאושרת להצליח-רק צריך את הידע להביע אליה.
לדעתי זו שערוריה להרדים כללית לצורך הטיפול שתארת.
הרדמה כללית הוא כלי טיפולי שיש לישמור למצבים בם אין ברירה. וודאי לא עקירות שן שן קדמית בגיל זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אסתר -הרדמה כללית
פרופ' חיים סרנת29/03/2009אם הבנתי נכון את דבריך ,מדובר בצורך לעקור שן קדמית עליונה אחת או שתים שנחבלו בעבר. אם אכן יש צורך לעקור בגלל דלקות חוזרות הרי שבדרך כלל לטיפול כזה מספיק להשתמש בסדציה תרופתית (טשטוש) ולא הרדמה כללית. רופא שיניים מומחה לילדים יוכל להבהיר לך את השיטה והטיפול. לגבי השן התחתונה , לעתים השן הקבועה יוצאת מאחורי הראשונית (חלבית) שלא נשרה אך הדבר מסתדר עם הזמן. בשום מקרה אין לבתך צורך בשומר מקום שנחוץ כאשר שיניים טוחנות נעקרות לפני זמן החלפתן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)



