מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שן בינה?גרגורי13/02/2009
כואב לי למעלה מימין אחרי הטוחנות במיוחד היום..ובמיוחד במצבים מיוחדים נגיד קפיצה או איזשהו זעזוע אחר..נגיד קפצתי מגדר אחת בשניה שנחתתי על הרגליים נהיה כאב לא נורמלי לשנייה..איך אני יודע אם זה שן בינה או סתם דלקת?גם בצד שמאל למעלה אני חושב שיש לי כאב כזה..וזה לא כאב של חור בשן נגיד לא מתוק או משהו כזה ממש ממש לא קשור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן בינה
פרופ' חיים סרנת13/02/2009אם כאב חזק ולא מוסבר ישוב, כדאי להבדק ולהתיעץ עם רופא שיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה וחודשייםצביה12/02/2009
שלום רב, לבן שלי התחילו לבקוע שיניים בגיל 11 חודשים. עד כה בקעו שתיים למטה לאחר מכן שתיים למעלה ואז ךצידן עוד שתיים למעלה ולמעטה כרגע בדרכן החוצה. שאלתי היא מה סדר הבקיעה ואיפה אמורות לבקוע השיניים הבאות ומתי? מתי מסתיים תהליך בקיעת כל השיניים? שמתי לב ש 2 השיניים הראשונות התחתונות שבקעו הקצה שלהן ממש אלכסוני האם זה תקין? הוא ממש מתנגד לציחצוח השיניים מה אפשר לעשות והאם זה יכול להזיק בשלב זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צביה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן12/02/2009מזל טוב לרגל הבקיעה! אתחיל מהסוף: פעוט בגיל שנה וחדשיים אינו מסוגל לשתף פעולה לצחצוח שיניים-הוא בתקופה אורלית ופיו הוא המקום הכי חשוב לו וקשה להכניס לו כל מיני מכשירים פנימה-כגון מברשת שיניים. מאחר והשיניים הם חלק מגופו וזקוקות לניקיון' בדיוק בדרך שברור לך שאת מנקה את צרכיו ולא מצפה לשיתוף פעולה, כך גם את שיניו-צריך לנקות ללא קשר לשתוף פעולה. גשי למלאכה בחיוך, לא בהתנצלות, השתמשי בפד גזה קטן שתרטיבי במים ונגבי את פני השיניים כדי שיוסר האוכל-הדייסה או החלב שזו תשונתו. עשי זאת בוקר וערב. כשהילד יקלוט שזו הרוטינה ולך נוח עם זה כי ברור לך שזה חלק מתהליך שמירת בריאותו הילד יחדל להתנגד.
שיניים מתחילות בממוצע לבקוע בגיל 6חדשים עד גיל שנתיים. מאחר ושיני בנך בקעו לראשונה בגיל 11 חודש וזה תקין לגמרי, סביר להניח שהתהליך יסתיים בגיל 30חודש.
סדר הבקיעה הוסבר במדור פעמים רבות-בקצרה בוקעות החותכותהקדמיות קודם למטה אח"כ למעלה, טוחנות ראשונות ואח"כ שניות-הניבים באמצע-עד לסיום התהליך בגיל 30חודש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבירור
צביה12/02/2009תודה רבה על התשובה המהירה. ומה לגבי זאת שהשיניים התחתונות הראשונות גדלו עם קצוות באלכסון? כל שאר השיניים נראות ישרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
צביה
פרופ' חיים סרנת13/02/2009תהליך הבקיעה של השיניים הראשוניות מתאפיין בהבדלים רבים מבחינת זמני הבקיעה ואפילו סדר הבקיעה (בניגוד לבקיעת השיניים הקבועות) 11 חודש הם זמן סביר ולא נדיר . כיוון וצורה של השיניים נקבעים בשלב מאוחר יותר על ידי פעולת שרירי הלשון ,הלחי והשפתיים. יש לתת לתהליך להתקדם בשלוה, אלא אם יש סטיות יוצאות דופן. הצחצןח, בכל צורה שהיא חשובים מאד מן השן הראשונה ולדעתי כדאי להשתמש בכמות (קטנה מאד) של משחת שיניים לילדים.גם אם יש "חילוקי דעות" בהתחלה זה הרגל חשוב לעתיד בריאות השיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן דוחקת שן חלבית ושניהם בפיסוקאלי11/02/2009
ילדה בת 11.5.שן חלב נדחקה הצידה עי שן אמיתית כך ששניהם נטו הצידה לכיוון מנוגד,בפיסוק ,כמו וי V השן החלפית נפלה שלשום והשאלה אם האמיתית תזוז למצב רגיל אנכי 90%. מכירים את התופעה? כמה זמן לחכות לתזוזה חיובית הנ"ל? יש דרך לסייע לתהליך ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן דוחקת , בפיסוק
פרופ' חיים סרנת11/02/2009בדרך כלל אם הסטיה לא מוגזמת עדיף לאפשר לשן לשוב למקומה בקשת באופן טבעי. אם כל השיניים בקעו ונראה לך שיש סטיה, כדאי להתיעץ עם מומחה לרפואת שיניים לילדים או אורתודונט (ישור שיניים)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן חלב קידמית שנעקרה.אורנה10/02/2009
שלום. בני בן ה-8 סבל מעששת בגיל צעיר. נאלצנו לעקור שן חלבית קידמית. שן נוספת נשרה לו באופן טיבעי לפני כחודש. לשן העקורה(מלפני שנתיים) כמו לשן שנשרה עדיין לא צמחה שן קבועה. האם יש סיבה לאי הצמיחה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן קדמית שנעקרה
פרופ' חיים סרנת10/02/2009גיל 8 הוא הגיל שבו שתי החותכות המרכזיות בדרך כלל בקעו כבר. אך מאחר ורק עכשיו נשרה השן השכנה לזו שנעקרה הרי שכנראה זהו קצב הבקיעה של הילד. אם יהיה איחור רב נוסף כדאי להתיעץ עם רופא שיניים לילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפשת רופא שניים לילד עם פי די דיגנית08/02/2009
מחפשת רופה שניים מומחה לילד עם פי די די (אוטיזם ברמת תיפקוד גבוהה) בירושלים מאור בן שלוש וחצי מתלונן על כאבי שניים מישהו מכיר???????????? תודה גנית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
PDD לטיפול
פרופ' חיים סרנת09/02/2009ללא ספק יש בירושלים מומחים ברפואת שיניים לילדים שיודעים ויש להם נסיון בטיפול בילדים מקבוצה זו. כמו כן בפקולטה לרפואת שיניים במחלקה לילדים (הדסה) תוכלי לקבל יעוץ וטיפול. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הופעת שן "שחורה" בגיל 3ענבל08/02/2009
שלום רב תבי בת שלוש מצחצחת קבוע שיניים כל ערה וגם בבוקר. כבר היינו במעקב פעמיים אצל רופא שיניים והכל היה בסדר. לאחרונה שמנו לב שאחת מהשיניים הקידמיות מתחילה להשחיר. חשוב לי לצין שהיא איננה שותה כלל משקאות מוגזים. אשמח לקבל תשובה ממה זה יכול לנבוע? מה כדאי לעשות? והאים יש טיפול? תודה רבה ענבל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן שחורה
פרופ' חיים סרנת08/02/2009הופעה של שינוי צבע לאפור בדרך כלל מעיד על כך שהשן עברה חבלה (לפעמים גם מבלי שיוחסה לה חשיבות) וכתוצאה ממנה נפגעה אספקת הדם למוך השן. ייתכן שאף נגרם נמק למוך. בעיה זו מצריכה מעקב וצילום רנטגן אצל רופא שיניים מומחה לילדים על מנת למנוע התפתחויות לא רצויות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנה וחודשיים בלי שינייםרוית01/02/2009
בתי הגיעה לגיל שנה וחודשיים ואין שיניים. בחניכיים ניתן לראות שקיימות השיניים אבל הן ממאנות לצאת ואפילו אין סימן קל שבקלים לעתיד לבוא. רציתי לדעת האם זה נורמאלי ומתי צריכים ללכת לבדוק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לי שיניים
פרופ' חיים סרנת02/02/2009קורה לפעמים. אם יש סימנים, קרוב לודאי שבקרוב יבקעו. אם לא התיעצי עם רופא שיניים מומחה לילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבירת שן לילד בן שנה וחציאביטל01/02/2009
רציתי לדעת האם יש צורך לקחת ילד בן שנה וחצי ששבר חתיכה קטנה מהשן הקדמית לרופא שיניים. הילד לא נראה סובל מכאבים ואין לו בעיה באכילה. תודה מראש, אביטל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שבר קטן בשן
פרופ' חיים סרנת02/02/2009אם השבר אכן קטן מאד והזמן שחלף שבוע, שבועיים. אפשר לחכות אך שימו לב לשינוי צבע או תופעות יוצאות דופן אחרות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרדמה כללית לילד בן שלש וחציאנה31/01/2009
שלום, בני בן שלש וחצי היה לפני כשבעה חודשים בבדיקת שיניים והתגלו בפיו מספר חורים קטנים. מפאת גילו הקטן ביקשה הרופאה לחזור למעקב לאחר חצי שנה וכך עשינו. לדבריה, המצב החמיר והוא מצריך טיפול מיידי בחורים. המלצתה היתה טיפול באמצעות הרדמה כללית ולא שימוש בגז הצחוק מאחר ולדבריה, גילו אינו מאפשר שיתוף פעולה. בני דווקא ישב יפה בכיסא והחל להתנגד בבדיקה רק כשהשתמשה הרופאה בכלי שבדק את עומק החורים שבפיו. אינני יודעת מה לעשות, אינני מוכנה בשום אופן לנקוט בדרך טיפול שמצריכה הרדמה כללית. האם ישנן דרכים נוספות ? ובכלל, לא כדאי אפילו לנסות טיפול בגז צחוק לפני שמקבלים החלטה על הרדמה כללית ? אודה לקבלת תשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הרדמה כללית לילד
פרופ' חיים סרנת31/01/2009חורים קטנים הופכים עם הזמן לחורים גדולים לכן דחיה לרוב אינה עוזרת אם אינה משמשת לעצירת התהליך באמצעות פלואוריד או חמרים אחרים.
כאשר יש צורך לטפל בשינים של ילד צעיר שאינו יכול לקבל את הטיפול באופן רגיל ישנם מספר אמצעים להקל עליו. בראש וראשונה צריך להוצר קשר עם הרופא שיאפשר שיתוף פעולה כלשהו. אם הטיפולים רבים וקשים , גז צחוק לבד אינו מספיק ויש שיטות אחרות של סדציה (הרגעה תרופתית), שבה הילד לא ישן אלא מקבל תרופה מרגיעה ("טשטוש") שלעתים מאפשרת לבצע את הטיפול .ישנן תרופות שונות שמשך פעילותן שונה ,לעתים צריך לחלק את הטיפול למספר פעמים. טיפולים כאלה ניתנים על ידי רופאי שיניים מומחים לילדים .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקיעת שינייםלירון29/01/2009
שלום בירצוני לדעת באיזה גיל אמורה לבקוע השן הראשונה? בני בן שלושה חודשים היתכן שבוקעת שן ראשונה בחניכים התחתונות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בקיעת שיניים
פרופ' חיים סרנת29/01/2009הגיל הממוצע לבקיעת שיניים ראשונות הוא בערך כ 6 חדשים, אולם הופעה מוקדמת יותר (או מאוחרת יותר) קורה לעתים לא נדירות ולכן ייתכן ששיני בנך מקדימות להופיע וכשיופיעו בחלל הפה יש צורך להתחיל לשמור על נקיונן ובריאותן מגיל צעיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרחלי28/01/2009
שלום, הבת שלי בת שנה ושלושה חודשים ועדיין לא בקעה לה אפילו לא שן אחת. אמרו לי לחכות עד גיל שנה וחצי. האם היו מקרים בהם לתינוק לא היו שיניים קדמיות או משהו כזה? עד כמה מגוחך שזה נשמע אני מאוד מודאגת. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיניים לא בקעו
פרופ' חיים סרנת28/01/2009יש ילדים שבקיעת השיניים הראשונות שלהן מתעכבת. שנה ושלשה חדשים זה מאוחר אך לא נדיר מאד. חוסר שיניים נדיר יותר ולעתים קשור בתופעות נוספות. אפשר לחכות אך עדיף לדעתי להתיעץ עם רופא שיניים לילדים שיוכל לראות סמני בקיעה או אפילו לעשות צילום ולהרגיע אותכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן בשרית שנשברה במהלך שיעור ספורטרז ענת25/01/2009
אבקש לדעת מה קורה לגבי שן בשרית שנשברה (נותר רבע שן כאשר רואים את השורש , הילד מתלונןעל כאבים ,האם חייב ללכת לרופא ילדים /או גם רופא למבוגרים אפשר לטפל האם יש הבדל במחיר של טיפול שורש (כאשר השן לא סיימה את התפתחותה ) ,לבין טיפול שורש של שן בשרית ססייממה התפתחותה , אודה על המלצה של רופא שיניים בהקדם באיזור הקריות תודה ענת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן קבועה שנשברה
פרופ' חיים סרנת26/01/2009שן קבועה שנשברה זקוקה לטיפול מידי לכיסוי החלק שנחשף ולהשלמה אסתטית של השן. אם השבר גדול ונחשף המוך יש צורך גם בטיפול שורש. כדאי להתיעץ עם מומחה לטיפולי שורש או רופא שיניים כללי שמכיר את הנושא .בהסתדרות לרפואת שיניים בחיפה יכולים לתת לך שמות של רופאים באיזור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איחור בבקיעת שינייםשירה22/01/2009
שלום, בני בן שנה וטרם בקעו לו שיניים. יצויין כי לי בקעה השן הראשונה בסביבות הגיל הזה. לבני הגדול בקעה השן הראשונה בגיל 10.5 חודשים. אני לא מבחינה בסימנים המעידים כי עומדות לבקוע שיניים, למעט ריור יתר שנמשך די הרבה זמן. מעבר לכך ההתפתחות שלו תקינה . האם יש סיבה לדאגה? האם יש צורך לבדוק? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
איחור בבקיעה
פרופ' חיים סרנת22/01/2009בגיל שנה עדיין אין סיבה לדאגה. גם 10.5 זה לא מוקדם. ייתכן וזו תכונה משפחתית. אם בעוד כמה חדשים 2-3( ) לא יראו סמנים כלשהם לבקיעה, כדאי שיבדק על ידי רופא שיניים מומחה לילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיבוכים בעקבות נפילה וחבלה בשןרמי מרימסקי21/01/2009
שלום, בני בן השלוש וחצי נפל בגן . בצילום שיניים שעשו לו מיד לאחר מכן הכול היה בסדר. עכשיו, לאחר חודש וחצי השן מתנדנדת ובצילום נוסף אבחנו לו שחלק מהשורש של השן נספג. מה יקרה אם השן תנשור בזמן הקרוב ואילו סיבוכים אפשריים יכולים להיות בעקבות החבלה והתוצאות עד כה? רמי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סיבוכים בעקבות נפילה
פרופ' חיים סרנת22/01/2009אם השורש נספג במהירות עקב תהליך פתולוגי אחרי חבלה, ייתכן והשן תאבד לפני זמנה. חשוב לבדוק שלא נגרם נזק לנבט השן הקבועה . איבוד מוקדם של השן לא יהוה שום בעיהחוץ ממקום ריק בלסת, השן הקבועה תבקע באופן תקין (אם לא נפגעה)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשירת שן חלבית קדמית שלא בשלותהיובל21/01/2009
שלום, בתי בת 5 וארבעה חודשים. בגיל שנתיים וחצי נשברה חתיכה קטנה מאחת השיניים הקדמיות בפיה. שן (חלבית) זו נשרה לפני כשבוע אך לא בשלמותה - חתיכה קטנה מהשן נשארה עדיין בחניכיים.יש לציין שלפני מס' חודשים נשרו מהפה שתי השיניים החלביות התחתונות והכל היה תקין. בביקור אצל רופאת השיניים הומלץ לקבוע טיפול בגז צחוק בהקדם ע"מ להסיר את חתיכת השן החלבית. אודה לחוות דעתך האם אכן להסיר אותה בעוד כשבועיים ,באיזה אופן או שהאם כדאי לחכות +ההשלכות שיכולות להיות לכך. באיזה אופן מבצעת הרופאה את התהליך (האם זו "עקירה")
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נשירת שן שלא ב"זמן"
פרופ' חיים סרנת21/01/2009התיאור לא מספיק לתשובה מפורטת. אם השן נשרה מעצמה ונראית שארית כלשהיא, יש לעשות צילום רנטגן ולקבוע מה טיבה . ברוב המקרים אין צורך להתערב אלא לחכות ועם בקיעת השן החדשה ,יוצאת גם השארית. אך לא ניתן לקבוע את המצב ללא הצילום. לגבי אופי הטיפול ,אינפורמציה זו צריכה להנתן על ידי הרופא/ה המטפל/ת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



