מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ציחצוח שיניים בן 1.9ליאת19/12/2008
שלום, הבן שלי בן שנה ותשעה חודשים. יש לו בפה אם אני לא טועה 16 שיניים. השאלות שלי: 1. כמה שיני חלב אמורות להיות בסיום הצמיחה ? (20 ?) 2. הוא לא מוכן בשום אופן שנצחצח לו שיניים...הפה שלו מאוד רגיש הוא כל הזמן מצמיח שיניים בקצב של אחת אחרי השניה מגיל 5.5 חודשים. אני לא רוצה להתעקש איתו כדי לא ליצור אנטי. האם באמת ציחצוח של שיני חלב שבמילא יתחלפו כ"כ חשוב ? יש לכם עצה בשבילי ? ניסינו לצחצח יחד -אמא אבא והילד, ניסינו תוך כדי שירים ומשחקים, מתוך שינה זה מעיר אותו....לא יודעים מה לעשות... תודה ושבת שלום. ליאת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר **מדגישה שאני עדיין מחכה לתשובה**
ליאת23/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
צחצוח שינים בגיל צעיר (2)
פרופ' חיים סרנת25/12/2008עם גמר הבקיעה יהיו לילדך 20 שיניים בערך בגיל שנתיים וחצי-שלוש. חשוב מאד לצחצח שיניים בגיל צעיר מהשן הראשונה כי תוחלת החיים של השיניים בם=פה ארוכה יחסית. השן הטוחנת נשארת בפה עד גיל שתים עשרה ומעלה. אם לא שומרים על בריאות שיני החלב ולא מטפלים בהן יש חשש לעששת, שעלולה להתפתח ולגרום הרס, כאב וזיהום ואף לעבור לשינים הקבועות הבוקעות בגיל שש ,שבע. את הצחצוח עושים עם ההורים. בעדינות אך בנחישות על מנת להפוך את הצחצוח להרגל. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן קדמית בוגרת לא צומחתהילה17/12/2008
שלום בני בן שמונה וחצי, שתי שיני החלב הקדמיות שלו נשרו. אחת מהן צמחה והשניה לא צומחת- כבר עברו כמה חודשים מאז שהראשונה צמחה. האם יש מקום לברור /דאגה, או רק להמתין בסבלנות? כמה זמן יכול לקחת עד שצומחת השן הבוגרת? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן שלא בוקעת
פרופ' חיים סרנת18/12/2008לא תמיד בקיעת השיניים היא סימטרית. ייתכן ששן אחת מאחרת. אם האיחור מתארך ואין סימן לבקיעה כדאי להתיעץ עם רופא שיניים לילדים שיבדוק ואולי יעשה צילום רנטגן לבירור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן משחירה לאחר חבלהורד17/12/2008
שלום רב, ביתי בת שנתיים+3 חודשים. לפני כמה ימים שמנו לב שהשן הקדמית שלה משחירה, ואז קישרנו זאת לחבלה שארעה לפני כשבועיים (אז לא היה דימום מסיבי, ולא ייחסנו למכה חשיבות יתרה). אתמול פנינו לרופא שיניים שהפנה אותנו לשניידר, עקב אי שיתוף פעולה של ביתי. רציתי לשאול מהם אפיקי הטיפול הניתנים לפעוטות בגיל זה, והאם חובה לעקור או שניתן להמתין עד גיל נשירת שיני חלב באופן עצמאי? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן שהשחירה
פרופ' חיים סרנת17/12/2008כאשר חבלה בשן גורמת לנמק במוך ,יש תופעה שלאחר כמה שבועות יש שינוי צבע של השן לאפור. שנוי הצבע בלבד אינו מחייב בהכרח לעקור אלא לעקוב באמצעות בדיקות תקופתיות וצילומי רנטגן מפעם לפעם. אחוז ניכר מהשיניים מגיע לשלב הנשירה ללא צורך בטיפול. אך לעתים נוצרת תגובה חריפה יותר או זיהום ויש צורך בהתערבות. בשלב זה מומלץ מעקב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיחור בבקיעת שיניים קבועות קדמיות
פנינה05/07/2009שלום רב,
בינואר השנה ביתי בת ה-8 נחבלה בשן הקדמית (שן חלב) השן התעקמה והשחירה מאוד. לאחר ביקור אצל מרפאת השיניים (של קו"פח) המליצה הרופאה לעקור את השן החבולה וכן את זו שלידה מכיוון שהן "מפריעות לצמיחה של השיניים הקבועות".
מבוהלת מאוד היתה ביתי וכן אני, אך באותו הרגע קיבלתי את שיקול הדעת של הרופאה.
העקירה היתה קשה וברוטלית במיוחד, היא פשוט תלשה לה אותם בכוח.
היום, אחרי למעלה מחצי שנה והתאוששות מהטראומה (בעיקר שלי), השיניים הקבועות טרם צמחו ואין שום סימן שהן עומדות לצאת.
ביקרנו במרפאה של רופא פרטי, לאחר צילום הוא טען שעדיין אין צמיחה מלאה ואין בקיעה של השיניים והמליץ לחזור בעוד חודשיים.
עד מתי כדאי להמתין לבקיעה טבעית? האם יש מצב לאי בקיעה? ומה עושים במצב כזה? האם יש דרך לזרז בקיעת שיניים?
אנא, עזרו לי להבין מה קורה פה?
אמא מוטרדת ומודאגת מאוד!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
איחור בבקיעה של שיניים קדמיות
פרופ' חיים סרנת05/07/2009לכל ילד יש קצב התפצחות אינדיוידואלי. לא כולם מחליפים שיניים בדיוק באותו זמן. אם בצילום נראה שהשיניים הקבועות עדיין לא מוכנות לבקיעה אז כדאי להמתין בסבלנות והשיניים תבקענה למקומן בעוד זמן מה. חוסר שיניים קדמיות אמצעיות הוא נדיר ולרוב משפחתי. נראה לי שכל מה שצריך זה סבלנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים מתנדנדותanyone16/12/2008
שלום לכם, אני וביתי בת ה-4 ועשרה חודשים, ביקרנו אתמול במרפאת שיניים לשם ביקורת אחרי חצי שנה, בבדיקה נאמר לנו שהכל בסדר רק ששתי השיניים הקדמיות מלמטה מתנדנדות ובקרוב מאוד יפלו, השאלה שלי האם זה לא מוקדם מידי והאם יהיו לזה השלכות בעתיד? אשמח לתשובה בהקדם, תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיניים מתנדנדות
פרופ' חיים סרנת16/12/2008נראה לי שאין מקום לדאגה. אמנם הגיל צעיר במקצת אך קרוב לודאי שזו תחילת התהליך של החלפת השיניים ,שלפעמים מתחיל שנה יותר מאוחר ,אך לפעמים מוקדם יותר. האם בקיעת השיניים הראשוניות היתה גם מוקדמת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך
anyone17/12/2008ראשית כל תודה על התשובה המהירה, לשאלתך השן הראשונה בקעה לה כבר בגיל 4 חודשים וחצי ולאחר מכן כל פעם יצאו לה שתי שיניים ביחד, בגיל שנה בערך כבר היו לה כל השיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אין שיניים!רחלי14/12/2008
שלום, הבת שלי בת שנה וחודשיים כמעט ועדיין אין לה ולו שן אחת!!! גם לא נראה כי עומדות לצמוח לה שיניים. היא כן מחכחת את השיניים בחפצים, אך זה קורה כבר המון זמן ושיניים אין! האם יש סיבה לדאגה? האם צריך לבדוק את העניין עם רופא? רופא המשפחה אמר שאפשר לחכות עד גיל שנה וחצי... ואז מה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
,"אין שיניים"
פרופ' חיים סרנת14/12/2008הופעת השן הראשונה מתעכבת לפעמים ויש המופיעות גם אחרי גיל שנה מבלי שזו תהיה בעיה. על מנת לא לדאוג יתכן וכדאי שתגשי לבדיקה אצל רופא שיניים לילדים שיוכל לבדוק ולודא את המצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמיחת שיניים קבועות לפני ששיניי חלביאיר13/12/2008
חיפשתי מקרה דומה לזה ולא מצאתי, המקרה הוא שלביתי בת ה 5 צומחות 2 שיניים קידמיות לפניי ששיניי חלב נפלו - קצת נבהלתי למען האמת - לא מראה שיגרתי . האם צרוך לסור בדחיפות לרופא שיניים או שזה תהליך נורמאלי שאין מה לדאוג ממנו ושיני חלב יפלו מעצמן עוד שמתי לב ששן תוכנת עליונה מתחילה לבצבץ - באיזור שאין בו שן היום, האם גם זה נורמאלי ? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צמיחת שיניים קבועות
פרופ' חיים סרנת13/12/2008התיאור שניתן יכול להיות נורמלי לחלוטין. לעתים בוקעות החותכות התחתונות לפני נשירת החותכות הראשוניות. לעתים קרובות, מצב זה מסתדר מעצמו. אם רוב השן הקבועה בקע והראשונית אינה ניידת יש צורך ביעוץ והתערבות של רופא שיניים לילדים. כמו כן במקביל להחלפת השיניים הקדמיות נוספות שיניים אחוריות - 4 טוחנות קבועות, אחת בכל צד. כך שאין מקום לדאגה רק למעקב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינים טוחנותרונית12/12/2008
לבני בן ה- 3 ישנם רק שני שיניים טוחנות (לא מזמן הם בקעו). עד מתי מסתיימות בקיעת השיניים הטוחנות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיניים טוחנות
פרופ' חיים סרנת13/12/2008לא ברורר אילו שיניים . אם זה 2 טוחנות בכל צד אז זה תקין. בדרך כלל בגיל 3 מסתיימת בקיעת השיניים הראשוניות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיניים טוחנות
רונית14/12/2008מדובר על שן טוחנת למטה ושן טוחנת למעלה שניהם בצד ימין של הפה. האם זה תקין? האם יש צורך לטפל בשני השיניים הטוחנות שעדיין לא צמחו או להמתין בסבלנות....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שיניים טוחנות
פרופ' חיים סרנת14/12/2008לאור התיאור החדש נראה לי שכדאי מאד שהילד יבדק על ידי רופא שיניים לילדים ואז יחליט מה המצב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקיעת שיניים ראשונותצביה12/12/2008
שלום רב, בני בן 11.5 חודשים ורק עכשיו התחיל להצמיח שיניים. יוצאות לו בו זמנית 4 שיניים, כבר רואים את הלבן של השן במשך כשבועיים. שאלותי הם: תוך כמה זמן השיניים אמורות כבר להית בחוץ לחלוטין? האם זה תקין שיוצאות כל כך הרבה ביחד? וכמה עוד אמורות לצאת בגיל זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בקיעת שיניים ראשוניות
פרופ' חיים סרנת12/12/20084 שיניים בגיל כמעט שנה הוא בסדר גמור. קצב הבקיעה ולפעמים גם סדר הבקיעה בגיל זה הם שונים מילד לילד . בדרך כלל, עד גיל שנתיים וחצי-שלוש תהיינה בפה כל שיני החלב 10 בכל לסת. הסבלנות משתלמת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בחניכיים לתינוק בן שנה וחודשאיילת11/12/2008
שלום, בני בן שנה וחודש ולפני כשבוע סבל מס' ימים מחום גבוה שנבע מתופעות לואי של חיסון שקיבל ומהופעתן של שיניים טוחנות בו זמנית. משירד החום הבחנתי כי נודף לילד ריח רע מאוד מהפה, היום הבחנתי כי החניכיים נפוחות מאוד במיוחד מעל השיניים הקדמיות העליונות וקצוות החניכיים לבנות וזה נראה כאילו הבשר "נפרד" בחלקים מסויימים. האם מדובר בדלקת? האם יש קשר לחום ממנו סבל? ומה הטיפול המומלץ במקרה כזה בהתחשב בגילו? תודה מראש על העזרה, איילת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דלקת בחניכיים
פרופ' חיים סרנת12/12/2008החום ממנו סבל תינוקך ,קרוב לודאי שהיה שייך לחיסון (ולא לבקיעה). או לדלקת שתארת, שיכולה להיות זיהום ויראלי הגורם בגיל זה לחום ולתפיחות בחניכיים ובמקרים מסוימים שלפוחיות שיכולות להתאחד ולהשאיר כיבים קטנים. הטיפול הוא מקומי (לא אנטיביוטי). לרוב חולף תוך כ 10 ימים.אם לא חלף בינתיים וממשיך להציק כדאי להתיעץ עם רופא הילדים שלכם או רופא שיניים לילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שן עודפתאפרת10/12/2008
שלום, לבתי שן עודפת קדמית, המומחה ניסה ישר לתת לה זריקה לטשטוש אבל מהלחץ של המזרק היא נכנסה להיסטריה ולא היתה מוכנה לטיפול. בעבר כבר עקרו לה שן אחורית רק בהרדמה מקומית ולא היתה שום בעיה והיא שיתפה פעולה. שאלתי- האם טשטוש./הרדמה זה הכרחי במקרה של עקירת שן עודפת שיצאה חלקית? תודה מראש על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירה בטשטוש
ד``ר רויטל שסקין-בלצן11/12/2008כדי להבין יותראת שיקולי הרופא חסר הגיל של בתך. ייתכן שהרופא חשש שהטיפול יהיה קשה מידי לבתך ? על פניו איני רואה מדוע צריך לטשטש ילדה משתפת פעולה.אך שוב-חסר גיל, מצב השן.אשמח אם תשלימי הפרטים-בעקר הגיל כי אם ניתן ליצור תקשורת עם הילד דווקא טיפול כנו עקירת שן קדמית שניראית חריגה ומפריעה זו פרוצדורה אליה ניתן לגייס את שיתוף הפעולה של הילד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבתי בת 8 והרופאה שעקרה לה את השן
אפרת11/12/2008לפני שנה היתה מקסימה. בתי לא חששה כלל והיתה רגועה במשך כל הטיפול. הרופאה הזו מעדיפה שרופא מומחה יעקור לה את השן העודפת (יש לה שתי שיניים מספר 2 מהמרכז בלסת העליונה).2 השיניים הזהות כבר בקעו. בכל מקרה האם ניתן לחכות מספר חודשים או שעדיף לבצע את העקירה באופן מיידי? שוב תודה על התשובה המהירה, אפרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
עקירת שן נוספת
פרופ' חיים סרנת12/12/2008ניתן לחכות ככל שצריך להרגעת הילדה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שן עודפת
פרופ' חיים סרנת12/12/2008לא נראה לי מתאורך שניתנה זריקת טשטוש כי לטיפול בטישטוש (סדציה) צריך להיות בצום ולנקוט אמצעים אחרים. מאחר וגיל הילדה ומצב השן לא נתונים , קשה לתת יעוץ ספציפי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי חניכיים לתינוקת בת 5 חודשיםאורית09/12/2008
שלום רב, יש לי תינוקת בת 5 חודשים, כבר כחודש יש לה ריר מוגבר והיא דוחפת אצבעות ואביזרים לפה, אולם רק ביומיים האחרונים היא מתקשה להירדם ובוכה הרבה. מה אפשר לעשות כדי להקל עליה בתהליך בקיעת השיניים. אבי סיפר לי כי בהמלצת רופא שיניים הוא שפשף לי את החנייכיים כדי לעזור לתהליך הבקיעה, האם זה מומלץ? אודה על תשובה בהקדם, אורית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בקיעת שיניים ראשוניות
פרופ' חיים סרנת09/12/2008יש ילדים שמגיבים בחוסר שקט וריור זו תגובה לא נדירה. הטיפול הוא רק לנסות ןלהקל. ישנם "צעצועים, שמשים למשחק בפה, חלקם ניתנים לקירור ,ומגע הקור מקל. בנוסף יש גם חמרים שניתן למרוח שמטרתם להרגיע את התחושות. עם גמר הבקיעה תעלם התופעה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים שבורותסימה09/12/2008
לנכדי נפלו בגיל שלוש שני שיניים קדמיות שהיו יחסית גדולות ,מאז נפילה ההיא נפלה לו עוד שן קדמית .מאז מבנה הלסת העליונה עבה יותר .האם זה אופייני להעדר שיניים . רופא שיניים שראה אותו אחרי נפילה התקשה להתיחס למצב עקב בכי של נכדי ואמר שאין מה לדאוג .אני בכל זאת דאגת !!! האם יש מה לעשות . נכדי בן שלוש ועשרה חודשים .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיניים שנפלו
פרופ' חיים סרנת09/12/2008שיניים שיצאו עקב חבלה בגיל צעיר משאירות חלל שבדרך כלל לא מטופל. בגיל 7 בערך תבקענה השיניים הקבועות. לא נראה לי שיש בעיה של עובי הלסת. אם את דואגת אולי תבקשי יעוץ נוסף אצל מומחה לרפואת שיניים לילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צחצוח שיניים - פעוט בן שנתייםשיר07/12/2008
שלום, תודה על התייחסותכם. בני בן שנתיים וחודשיים בקרוב. עדיין אינו מצחצח שיניים. לעיתים מחקה אותי כשאני מצחצחת שיניים לידו, תוך שהוא מחזיק את מברשת השיניים (ללא שום משחת שיניים עליה) ו"מצחצח" את שיניו הקדמיות. לאחר מכן משחק במברשת השיניים, ללא מגע בשיניים. ואחר כך נותן לי את מברשת השיניים על מנת שאחזיר לכוס בה אנו שמים את המברשות ומשחות השיניים. זה מטריד אותי שבני עדיין אינו מצחצח שיניים, ולצערי אני ובעלי אשמים בכך משום שאיננו מתעקשים שיצחצח ומשום שאין לנו שגרת צחצוח בכל ערב. אחת לכמה שבועות אנו מגישים לו המברשת שיניים על מנת שיצחצח ואז קורה כמתואר לעיל. 1. האם בגיל זה חייב לצחצח שיניים? 2. האם בגיל זה (כאמור שנתיים וחודשיים) עליו לצחצח שיניים ממש עם מברשת שיניים ועם משחת שיניים? 3. איזו מברשת ובעיקר איזו משחת שיניים מומלצת לילד בגיל שנתיים? (האם משחה המכילה פלואוריד או נטולת פואוריד? 4. לפני מס' חודשים ביקרנו במרפאת שיניים לראשונה, והרופא אמר שהכל נראה תקין ושנבוא לביקור נוסף כעבור חצי שנה. מה דעתכם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צחצוח שיניים לפעוט
פרופ' חיים סרנת07/12/2008בהחלט חשוב לצחצח שיניים מיום בקיעת השן הראשונה. יחד עם זאת ברור שמטלה זו מוטלת על ההורים. עד גיל 6-7 לרוב הילדים אין עדיין מיומנות מספקת לצחצןח יעיל. ההורה צריך לבחור מברשת בעלת ראש קטן, סיבים רכים וידית גדולה ,להשתמש במשחה , המכילה פלואוריד- בכמות קטנה עד גיל 6 כי ילדים רבים בולעים את המשחה ולצחצח פעמים ביום את שיני ילדיהם. הילד יכול גם הוא להחזיק את המברשת ,לחקות את ההורים "ןלצחצח" לבד וההורה משלים אחריו,
טוב עשיתם שהלכתם לביקור ראשון וכדאי להמשיך באופן סדיר ולקבל הדרכה ויעוץ מהרופא הבודק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום פנורמי לבן 3סמדר07/12/2008
שלום, בני בן ה-3 נשלח לצילום פנורמי, מכיוון שזיהו אצלו חורים רבים בשיניים הטווחנות. אולם הוא מסרב בתוקף לשתף פעולה, ומשתולל. האם יש דרך אחרת,מלבד צילום פנורמי, על מנת לקבל תמונת מצב של שיניו לפני הטיפול? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צילום פנורמי בגיל 3
פרופ' חיים סרנת07/12/2008מאחר ויש לילד מוקדי עששת רבים ואינו משתף פעולה, קרוב לודאי שהטיפול יעשה בעזרת סדציה או הרדמה כללית לכן כדאי שבהיותו תחת השפעת התרופות יעשה הצילום. עדיף לשם זיהוי עששת צילומים בתוך הפה (צילומי נשך) ולא צילום פנורמי שמטרותיו שונות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה יותר מומלץ הרדמה כללית או סדציה?מסיקה ענבל07/12/2008
שלום, שמי ענבל ואני אמא לנועם בן השנתיים נועם צריך לעבור טיפול של 2 כתרים בשיניו הקדמיות עקב חבלה ועוד 4 סתימות ויש לו עששת חמורה עד לפני שבוע הוא עוד ינק הנקת לילה חופשי. כמובן שלא הייתי מודעת לכך שהנקת לילה מזיקה לשניים וברגע שידעתי הפסקתי מיד אני מאוד מפחדת גם מטישטוש וגם מהרדמה כללית אך נאמר לי שמצב שיניו לא טוב והוא צריך מהר ככל האפשר לטפל. אינני יודעת מה עדיף טישטוש וגז צחוק ,או הרדמה כללית? אודה מאוד לתשובתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סדציה או הרדמה
פרופ' חיים סרנת07/12/2008ההחלטה לגבי סוג הטיפול הרצוי תלויה בגיל הילד בהיקף הטיפול ובחומרתו וכן במיומנותו של הרופא בשיטות השונות. ההורה צריך להחליט יחד עם הרופא המטפל מהו הטיפול העדיף לילד .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



