מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פגיעה בשיניים עליונות לבן שנתייםטלי 221004/12/2008
עקב פגיעה ישירה חזקה נפגעו בפיו של בני בן השנתיים 3 שיניים עליונות, והן נכנסו לבפנים. על פי צילום והתייעצות עם רופאת שיניים, כיום לאחר המכה, הן נותרו שלמות - שתיים "מציצות" (ועקומות) ואחת כלל לא נראית. מה הסיכוי לירידתן בחזרה למקומן? מה מידת הסיכון לשיניים הקבועות עקב המכה? אודה מאוד על תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כניסה של שיניים קדמיות
פרופ' חיים סרנת05/12/2008כניסה פנימה של שיניים קדמיות עקב חבלה, אינה נדירה. אצל ילדים קטנים , כשהשורש עדיין לא סיים את התפתחותו השיניים שבות ובוקעות מעצמן במקרים רבים. אולם יש לעקוב אחר ההתפתחות כי לרוב יש גם נמק במוךץ כמו כן כששלוש שיניים נכנסו הריפוי יכול להיות שונה . מיקום השיניים וכיוונן בעת החבלה יקבע באם נפגעו גם השיניים הקבועות. לכן דרוש מעקב מסודר למנוע סיבוכים של פגיעה בנבטי השיניים הקבועות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר אמייל בשןדליה01/12/2008
ביקרתי עם ביתי בת 3.5 אצל רופאת שיניים מומחית לילדים שאמרה שיש לביתי חורים בשינייה הטוחנות עקב מחסור בציפוי אמייל בשן שהתפתח עוד בהריון.היא הפנתה אותי לבי"ח שניידר לצורך טיפול בהרדמה מלאה שיכלול סתימות וכתרים. אני מאוד לחוצה מהמידע הזה ותוהה מהם הסיכונים הכרוכים בהרדמה מלאה, היא יעצה לעבור זאת בהרדמה מלאה כי צריך לטפל ב 4 שיניים. ומה הסיכונים בסדציה.ואיזה עוד אפשרויות ישנן שיתאימו לילדה בגיל זה שאגב, שיתפה פעולה מצויין. מקריאה קצרה בשאלות קודמות ובתשובותיכם נראה שד"ר רויטל יותר מתנגדת להרדמה ופרופ' סרנת יותר בעד(?)אך לא מצאתי מידע לגבי הסיכונים. אני חוששת מאוד מכל התהליך הזה ומנסה לחפש כמה שיותר מידע בנושא. אשמח אם תעזרו לי באינפורמציה ואם תוכלו לומר לי מה היא עצתכם תודה מראש דליה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר אמייל בשן - תגובה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן27/07/2016פשוט מאוד
בהרדמה כללית את חותמת שיודעת שיש סכנת מוות.
לכל חומר יש גרף מינון כנגד תגובה.
חומר שיודע בהגברת מינון להפסיק נשימה מסוכן יותר
כל עוד משתמשים לסדציה בחומר שטווח פעולתו אינו כולל הפסקת נשימה יש פחות סיכון.
יש פרוצדורות רפואיות שדורשות הרדמה כללית והיא פחות מסוכנת מסדציה בכל מיני קוקטיילים. אבל טיפול שיניים ב4 שיניים הקסם היחידי כיום לבצעו בהרדמה כללית הוא שזה בחינם.
אותי זה מזעזע , מכעיס אבל קשה להתמודד עם אפקט החינם....
עניתי לך בכנות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
חוסר אמיל בשן
פרופ' חיים סרנת02/12/2008לעתים, חלה הפרעה בתהליך ההסתיידות של הזגוגית (אמיל) בשן היוצרת פגם בכותרת השן. פגם זה מהוה מקום נוח לחיידקים לפתח עששת והתוצאה הרס של השיניים הפגועות זמן קצר אחר בקיעתן. ההחלטה אם לטפל בהרדמה או בסדציה תלויה בשיקול דעתו של הרופא , עומס הטיפולים והעדפת ההורים. כל טיפול רפואי כגון סדציה או הרדמה כרוך בסיכון כלשהו אך כשהוא ניתן ע"י רופאים מיומנים בעלי ציוד מתאים במרפאה מתאימה ,ניתן לתת טיפול יעיל וטוב לילד. לגבי סיכונים ספציפיים יש לשןחח עם הרופא המטפל או הרופא המרדים. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם יש דרך להגן על השן ?
מרסל27/07/2016האם יש דרך להגן על השן אם יש חוסר אמייל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שיניים בדורמיקום בילדה בת 5דורית01/12/2008
אני מעוניינת לדעת האם כל רופא שיניים מוסמך להשתמש בדורמיקום והאם מחוייב רופא מרדים בטיפול זה? הילדה צריכה לעבור 3 סתימות, עברה כבר 4 סתימות בגז צחוק, ואינה מוכנה יותר לשתף פעולה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול בדורמיקום
פרופ' חיים סרנת02/12/2008אין חובה כיום של נוכחות רופא מרדים בעת סדציה עם דורמיקום במרפאת שיניים. כמובן שעל הרופא להיות מומחה , מיומן בשיטה ועם המיכשור המתאים לניטור וכד'.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוצץטלי01/12/2008
קראתי שאם נותנים לתינוק מוצץ - עדיף תמיד לתת לו את המידה הכי קטנה. המטפלת של הבן שלי (בן שנה) טוענת שאם אנחנו נותנים לו מוצץ שמיועד לגיל 3 חודשים אנחנו גורמים לו נזק, ושחייבים לתת לו מוצץ גדול יותר. מה נכון? והאם בכלל יש קשר בין מוצץ למבנה השיניים/לסת מאוחר יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מוצץ
פרופ' חיים סרנת02/12/2008יש קשר בין שימוש ארוך ואינטנסיבי במוצץ לבין מבנה הלסת. בחלק גדול מהמקרים אם המציצה מסתיימת יחסית מוקדם ,חוזר המצב לקדמותו. מכיון שיש שינוי בעמדת השיניים עקב המוצץ , ככל שהמוצץ יהיה קטן יותר השינוי יהיה קטן יותר ולכן אין טעם להגדיל מוצצים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חבלה בשיני בני בן ה-3.5אלכס30/11/2008
שלום רב יובל בן 3.5 נחבל לפני שבועיים בדיוק בשתי שיניים קידמיות עליונות. ירד הרבה דם והשיניים "יצאו ממקומן". רצנו לרופאה היא עשתה צילום ניסתה "להכניסן" למקומן ואמרה כי אין לנגוס בשיניים אלו במשך שבועיים....ובערך זהו. נכון להיום - השיניים השחירו ועדיין מתנדנדות. אין לילד כאב וזה לא מפריע לו לאכול. השאלה - האם נצטרך לעקור את השיניים? אם לא - האם יש אפשרות לקבע אותן לאלו שליידן או אולי כתר...או כל אופציה אחרת על מנת שנוכל להמנע מעקירה אם כן - האם חייבים הרדמה???? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חבלה בשענים של בן 3.5
פרופ' חיים סרנת02/12/2008לפי התיאור שנתת של שיניים שעברו חבלה, שינו צבע והן ניידות לאחר שבועיים, ייתכן ולא יהיה מנוס מעקירתן. שנוי הצבע מעיד על נמק במוך השן והניידות על כך שהריפוי של הרקמות הסובבות אינו שלם וקיים חשש לזיהום וסיבוכים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן חומהמיטל29/11/2008
שלום גיליתי לביתי בת השנתיים וחצי שהשן התוחנת שלה כולה חומה נראית לי רקובה לחלוטין. היא אוכלת מתוקים אבל לא עד כדי כך שהיא תגיע למצב כזה,יש לציין שהנקתי אותה עד גיל שנתיים וחודשיים היתכן שבגלל זה?? מה זה יכול להיות טיפול שורש?עקירה או אולי כלום??? איך מטפלים בגיל הזה בשיניים???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן חומה
פרופ' חיים סרנת02/12/2008ניתן לטפל בילדים בגיל שנתיים וחצי, גם טיפולים מסובכים בעזרת תרופות הרגעה (סדציה). כדאי שיראה את השן רופא מומחה לילדים שיאבחן את מצבה ויחליט לאיזה טיפול היא זקוקה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חור בשן חלביתאמא28/11/2008
בת שלי היא בת 6. הרופאה אמרה שיש לה חור עמוק בשן חלבית תוחנת וצריך לעשות סתימה. רציתי לדעת האם חובה לטפל בחור של שן חלבית, הרי היא אמורה לנשור בעתיד הקרוב ובמקומה תצא שן אחרת. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חור בשן חלבית
פרופ' חיים סרנת28/11/2008לדבריך החור (שהוא ביטוי של מחלת העששת) הוא בטוחנת ראשונית. טוחנות בוקעות בגיל שנתיים- שנתיים וחצי ומסיימות את תפקידן בגיל 11 -12. כלומר עליהן להיות בפה שנים רבות ועליהן עיקר עומס הלעיסה. לכן חשוב מאד לטפל בשנים אילו לפני שהחידקים יגיעו למוך השן ויגרמו לכאבים עזים ולזיהום (אבצס). בנוסף, לזמן ולחשש מכאב וזיהום הרי מציאות חיידקים בפה בשנים אילו תדביק גם את השיניים הקבועות שמתחילות לבקוע לחלל הפה בערך מגיל 6. . לכן - השן לא תישור בקרוב וכדאי לטפל בהקדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים מתפוררותיעל25/11/2008
בתי בת 12 סובלת מבעיות חוזרות בשיניים ובחניכיים למרות שמקפידה מאד על צחצוח/שטיפות/חוט דנטלי. המצב בעייתי ביותר בשיניים תחתונות קדמיות שם כבר עשו מספר פעמים סתימות ובכל פעם מחדש לאחר מספר חודשים שוב נופלת סתימה או נשברת חתיכת שן. האם יש פתרון אחר מלבד לשוב ולעשות סתימה באותו מקום שוב ושוב ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיניים מתפוררות
פרופ' חיים סרנת26/11/2008כמעט תמיד יש פתרונות, תלוי מהי הסיבה ל"התפוררות, ייתכן וצריך לעשות ציפוי כלשהו מחומר מרוכב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשירת שיניים טוחנות?עדי23/11/2008
שלום, לבתי בת ה- 8 מתנדנדת שן טוחנת (השלישית מסוף הלסת) האם זה נורמלי? האם שן טוחנת אמורה לנשור בתהליך התחלפות השיניים? נא תשובתכם המהירה. אני דואגת מאוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נשירת שיניים
פרופ' חיים סרנת23/11/2008לילד יש 20 שיני חלב (שיניים ראשוניות) -כולן ! מתחלפות. תהליך ההחלפה נמשך מגיל 6 בערך ועד 12 ולעתים יותר. לכן החלפת טוחנצ ראשונית היא נורמלית ותתחלפנה גם כל השאר בהדרגה- אין כל סיבה לדאגה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום!שלום!22/11/2008
למה חשוב לשתות כוס חלב ברגע שבלענו פלואוריד ( ג'ל כפות פלואוריד)? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כו ס חלב
פרופ' חיים סרנת23/11/2008אין שום צורך לשתות חלב אחרי הנחת ג'ל פלואוריד , אלא אם כן יש חשש לבליעת יתר ואז הסידן שבחלב מנטרל את עודף הפלואוריד ומונע תגובות לא רצויות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשירת שיני חלב תחתונותעינב22/11/2008
ביתי בת 4 שנים ושמונה חודשים. היום בבוקר נשרה לה שן חלב חותכת, תחתונה והמקבילה שלה מתנדנדת וגם היא עתידה לנשור. באותה נשימה גם מבצבצות לה שיניים שצומחות במקום האם זהו מצב מקובל או שמא עליי לסור במהירות לברר את הנושא?, בכל מקרה קבעתי לה תור אצל רופא השניים שלי אך הוא אינו ממוחה ברפואת שיניים לילדים. תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נשירת שיני חלב
פרופ' חיים סרנת23/11/2008קרוב לודאי שאכן בתך מחליפה את השיניים בתהליך טבעי , אם כי קצת מוקדם אך לא בהכרח מצביע על בעיה. כדאי בכל מקרה שבתך תעבור בדיקה אצל רופא שיניים המשפחתי או אצל רופא שיניים לילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חבלה בשניים!!!!שרון21/11/2008
שלום רב!!! לפני כחודש נפל בני בן ה-4 ונחבל בשני שיניו העליונות הקדמיות.מיד שמתי לו קרח ועצרנו את הדימום שהיה בכמות לא גדולה. בשבוע האחרון שמתי לב שיש שינוי בצבע השיניים(עד כדי השחרה עכורה). שאלתי האם הצבע יוסיף ויעשה שחור יותר? האם שניים אלו שהינם חלביות ינשרו קודם,לפני הזמן? האם עד אז יש איזה טיפול או כמו שהבנתי רק מעקב? תודה מראש!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חבלה בשיניים
פרופ' חיים סרנת23/11/2008שן שהשחירה בעקבות חבלה , קרוב לודאי שנפגעה הספקת הדם לשן והיא בשלבים של נמק המוך. כדאי לעשות מעקב למנוע נזק לנבט השן הקבועה. המעקב צריך להיעשות ע"י רופא שיניים לילדים וחשוה שיכלול גם צילומי רנטגן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך!!!
שרון24/11/2008מה לגבי שאלותי הנוספות!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן כלואהלילדה בת 9מיה20/11/2008
שלום רב כשהיתה בת 4 נפלה ביתי וקבלה מכה בשיני החלב הקידמיות, לפני כשנה התבסרנו כי השן הקידדמית (מס 11) היא שן כלואה והמליצו לנו להמתין. בביקורת שיגרתית אצל רופא שיניים נשלחנו בבהילות לאורטודנט, לאחר צילום פנורמי אובחן לאחרונה כי השן כלואה (הילדה בת 9) ובנתיים השיניים הסמוכות סוגרות את המקום ליציאת השן. האורטודנט במסגרת קופת החולים לא רצה לקחת אחריות על סוג של טיפול כזה. מה ניתן לעשות במקרה של שן קידמית כלואה? האם ישנה מרפאת מומחים לגיל כה צעיר שתוכלו להמליץ לי עליה? תודה מיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן כלואה
פרופ' חיים סרנת23/11/2008משום מה לא נקלטה תשובתי הראשונה. כליאה של שן קדמית יכולה להיות תוצאה של חבלה בשיניים בגיל צעיר. זמן הבקיעה של חותכת עליונה הוא בסביבות גיל 7. כדאי לגשת לכירורג פה ולסת שעובד בשיתוף פעולה עם אורתודונט על מנת לחשוף את השן ולאפשר את בקיעתה. ניתן לקבל יעוץ וטיפול גם בביה"ס לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שן כלואה
פרופ' חיים סרנת23/11/2008משום מה לא נקלטה תשובתי הראשונה. כליאה של שן קדמית יכולה להיות תוצאה של חבלה בשיניים בגיל צעיר. זמן הבקיעה של חותכת עליונה הוא בסביבות גיל 7. כדאי לגשת לכירורג פה ולסת שעובד בשיתוף פעולה עם אורתודונט על מנת לחשוף את השן ולאפשר את בקיעתה. ניתן לקבל יעוץ וטיפול גם בביה"ס לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צחצוח שיניים לפעוטמיטל19/11/2008
בבתי מרקחת שונים הומלץ לי לרכוש משחת שיניים טבעית (של חברת וולדה) לבני בן השנה ושמונה חודשים. זכור לי כי ישנה המלצה שלא להשתמש במשחה לפני גיל 3- עד העלמותו של רפלקס הבליעה. האם להשתמש או לחכות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צחצוח לפעוט
פרופ' חיים סרנת19/11/2008אתחיל את תשובתי בכך שאציין שהוספת משחה (במיוחד משחה המכילה פלואוריד תורמת וחשובה למניעת עששת.אכן לעתים עד גיל ו 5 ויותר יש ילדים שבולעים חלק ממשחת השיניים. מסיבה זו נקבעו כמה כללים שמקטינים את הבעיה. קודם כל יש לבחור משחת שיניים המיועדת לילדים שבה ריכוז הפלואוריד נמוך (אך עדיין אפקטיבי). שנית ההורה אחראי על כמות המשחה ומגביל אותה לפירור קטן (בגודל אפון קטן או גודל צפורן הזרת של התינוק). כאשר ההורים אחראיים על המשחה ועל הצחצוח (כי בגיל זה אין יכולת מוטורית מספיקה לילד) הרי ששימוש במשחה הוא טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חבלה בשן חלבשלומית19/11/2008
שלום ביתי בת 6 וחצי נחבלה בשיניה הקדמיות לפני שבועיים. כתוצאה מכך היה דימום ממושך ונפיחות באזור.לפני יומיים ראיתי כי אחת מהשיניים הקדמיות שינתה צבע ונעשתה עכורה .מה עושים?האם זה ישפיע על השיניים הקבועות? תודה על תשובה מהירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חבלה בשן חלב
פרופ' חיים סרנת19/11/2008שנוי צבע השן לאחר חבלה מצביע אולי על פגיעה במוך השן. רצוי שהילדה תבדק אצל רופא שיניים לילדים ויתכן ויהיה צורך בצילום רנטגן ומעקב, לודא שלא נגרם נזק או עלולה להפגע גם נבט השן הקבועה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)




