מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בן ארבעה חודשים ןחצייסמין15/06/2010
שלום ' הבן שלי הוא ארבעה חודשים וחצי עולה טוב במשקל הוא מחייך לנו ולאנשים זרים ומגיב ומוציא קולות ומחזיק חפצים ומסתקל על כל דבר ובודק אותו אבל רק התהפך פעמים מהבטן לגב ופעם אחת מהגב לבטן היום הופך רק על הצד ושאני שמה אותו על הבטן הוא מחזיק טוב ומתחיל לזוז כמו שחייה השאלות שלי :
האם יש דאגה שהוא לא התהפך עד היום
האם זה מעיד על בעייה בהתפתחות
אודה על תשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' יצחק לוי16/06/2010הילד מתחיל להתהפך ולכן אין כל דאגה.
אם אין כל התקדמות עוד חודש מציע להתייעץ עם רופא הילדים
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צהבתהלנה15/06/2010
שלום, בני בן 5 שבועות, עדיין צהוב קצת בפנים. עשינו בדיקת דם ואלו תוצאת בדיקת דם שלו
BILIRUB. DIREC 0.69 MG/DL ( 0.10- 0.40) (.........)*
BILIRUB.TOTAL 8.57 MG/DL ( 0.30- 1.20) (.........)*
NEONAT.BILIRUB 8.60 MG/DL ( 0.10- 10.00) (.......*.)
אם אני מבינה נכון הבדיקות הן תקינות. אז מה הסיבה לצבע? מי זה אמור לעבור.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' יצחק לוי16/06/2010הבדיקות מראות על צהבת קלה.
אם התינוק יונק הרי שקצב ירידת הצהבת איטי יותר וזה נורמלי.
מציע לעקוב,
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצהבת
הלנה16/06/2010תודה על התשובה. תוך כמה זמן זה אמור לעבור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת יונקת ללא יציאותאליה15/06/2010
שלום
בתי בת חודשיים
יונקת בלבד
לא עשתה קקי מעל 10 ימים
האם מדובר בעצירות וכיצד עליי לעזור לה
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' יצחק לוי16/06/2010אם היציאה רכה ו"משחתית" אין מה לדאוג.
ניתן להקל על ידי רסק עגבניות שריסקת בפומפיה ונתת מספר כפיות או מיץ שזיפים מספר כפיות.
אם לא עוזר לפנות לרופא ילדים שיבדוק על מנת לשלול בעיות במערכת העיכול ואם הכל תקין מעקב בלבד.
תוודה
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן חצי שנהצופנת15/06/2010
שלום רב,
הבן שלי בן חצי שנה. משקלו 7.700 ק"ג.
שמתי לב לפני כחודשיים כבר שהוא מפתח שדיים כמו של ילדה המתחילה התפתחות.
כשהייתי אצל הרופא הוא בדק ולא מצא גוש או רקמה קשה ואמר שזו לדעתו רקמת שומן.
זהו ילדי השלישי, לאחר שתי בנות, ולא זכורה לי תופעה כזו אצל הבנות בגיל הזה.
השד השמאלי נראה יותר מפותח מהימני אך באופן עקרוני שניהם בולטים מאוד.
הוא ניזון מפורמולת נוטרמיגן בגלל רגישות לחלב.
אני יודעת שבאופן עקרוני בתחליפי הסויה יש הורמוני גדילה בצורה מרוכזת יותר מאחרים ולכן הם גם לא מומלצים לשימוש לטווח ארוך - האם כך גם לגבי הנוטרמיגן?
זה די מטריד אותי.
אודה לקבלת דעתך בנושא
רפואה שלמה לכולם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צופנת שלום
ד''ר קווין שרייבר16/06/2010לא שייך לנותרמגו
עם זה ממשיך הייתי קובע תור לאנדוקרנלוג
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 8 חודשים משלשל כבר שבועאפרת14/06/2010
שלום. בני בן ה - 8 חודשים משלשל כבר שבוע ואני אובדת עיצות.
הוא לא בוכה/"מתלונן", הוא לא מרייר (עוד לא יצאו לו שיניים בכלל),אין לו חום או כל תסמין אחר פרט לשלשול.
הפסקתי לתת לו ירקות והוא אוכל כרגע רק מטרנה ופירות כמו בננה ותפוח. שללנו בעיה של "קילקול מטרנה" לאחר שפתחנו קופסה חדשה.
מה יכולות הסיבות? יש טעם לגשת לרופאת הילדים?
תודה מראש,ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' יצחק לוי16/06/2010להמון ילדים יש בעונה זאת שלשולים הנגרמים על ידי וירוסים.
כל עוד אין חום גבוה או הקאות והוא ערני ושותה היטב אין מה לדאוג.
המחלה חולפת לאחר מספר ימים.
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, שאלה בהמשך - דחוף
אפרת16/06/2010ד"ר יצחק תודה רבה לך.
אתמול רופא ילדים שבדק אותו אמר כי יש לעבור לתחליף חלב צמחי לכמה ימים, אולי הוא פיתח אלרגיה לחלב. שאלתי היא האם הדבר הכרחי? לאור פרשת רמדיה אני חוששת מאוד לעשות צעד זה. הבוקר נתתי לו מטרנה צמחי והוא הגיב בסדר גמור אבל האם לא קיימת סכנה עתידית כי הבנתי שחסרים כמה מרכיבים חיוניים במת"ל הצמחי. אשמח לתשובתך, תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שק דמעות חסום?!tamar14/06/2010
שלום,
בני בן 7 חודשים מאז הלידה הוא סובל מהפרשות מוגלתיות מהעיין כולל אודם סביב העיין, דמעות, גירוד ורטיבות בתוך העיין.
מאחר והוא סובל מאקזמה אני לא יודעת עם זה נובע מאפוטיס דרמטיטיס או משק דמעות חסום.
מה יכול לעזור לו? הוא מאד סובל.
אשמח מאד לקבל תשובה בהקדם!
תודה רבה
תמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' יצחק לוי16/06/2010התופעה שכיחה ומוכרת, לרוב נפתרת מעצמה, אך אם עדיין יש דמעת ודלקות עיניים יש לפנות לרופא עיניי,
באמצעות פעולה כיורגית קלה הדבר יבוא על פתרונו.
לעיתים עיסוי בזוית העין (בהדרכת רופא ילדים) יכול לעזור.
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגנה מהשמש לתינוקותirene14/06/2010
שלום,
האם מותר למרוח לתינוקות כל קרם הגנה מהשמש או שישנם חומרים בתכשירים שונים האסורים לשימוש בתינוקות (גיל חצי שנה)?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר irene שלום
ד''ר קווין שרייבר14/06/2010כדאי להשתמש עם בתמיסות לתינוקות. הם יותר עדינות ומנגנות יותר טוב
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות שינה לתינוקעדן14/06/2010
שלום,
בני בן חצי שנה, לאחר שכבר היה מסוגל ישון ברציפות לילה שלם, מזה כשבועיים לא נינוח בלילה,
מתעורר 5-8 פעמים לאחר ששים לו מוצץ חוזר לישון, בועט הרבה במהלך הלילה במזרן עם הייים והרגליים, עושה רושם כאילו קשה לו להפסיק להניע את היד ולוקח זמן להרגיע את התזוזות שלה.
מה יכול להיות שמפריע לו, האם צריך לפנות לרופא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדן שלום
ד''ר קווין שרייבר14/06/2010כדאי בדיקת רופא
אוזניים, פה,
לפעמיים זה משהוא תנהגותי
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלמוןנעמי13/06/2010
שלום רב,
בתי בת תשעה חודשים האם אפשרי לתת לה את החלמון שבביצה?
ולמה אי אפשר לתת את החלבון?
תודה מראש.
נעמי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נעמי שלום
ד''ר קווין שרייבר13/06/2010האם אפשרי לתת לה את החלמון שבביצה? כן
ולמה אי אפשר לתת את החלבון?בגלל ה חלבונים יש יותר חשד לאלרגיה
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון רוטההלנה13/06/2010
שלום. מה הבדל בין חסון ROTATEQ וROTARIX?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלנה שלום
ד''ר קווין שרייבר13/06/2010הם חברות שונות
(כמו אכמןל ו דקסמול)
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנוק בן 10 חודשים וקצת מה אמור כברענת13/06/2010
לעשות? אשמח אם תכוון אותי למאמר בנושא הגיל הזה.תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוית
ד''ר קווין שרייבר14/06/2010בגיל כזה:
להתישב
להתחיל למשוך לעמידה
זחילה
להתחיל "לדבר"
לשחק עם קוביות
תקבעי תור לדבר עם אחות טיפת חלב אצליך. היא יכולה להעביר לך עוד חומר
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בפריחה לבת 4 חודשיםשחר13/06/2010
שלום,
בתי בת 4 חודשים סובלת מאוד מפריחה באיזור הצוואר והקפלים ברגליים והידיים. שמתי לב שזה קורה בעיקר כשהטמפ' עולות, ובימי החמסין. כל המשחות ללא מרשם רופא כגון א-דרמה ,וולדה ,שמן שקדים וטלק לא עוזרות והפריחה נשארת כבר שבועות (!!!). בעבר רופא הילדים רשם לה משחה בשם מקסיטרול (משחת עיניים במקור אך אמר שזה בסדר למרוח בפנים..) והיא אכן מעבירה את הפריחה ברגע אך ראיתי כי היא מכילה דקסמטזון (סטרואידים)0.1%.
שאלתי היא האם זה מסוכן אפילו במידה קטנה לתת תרופה חזקה שכזו לתינוק באופן קבוע והאם יש תרופה ללא סטירואידים שעושה פעולה אפקטיבית דומה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחר שלום
ד''ר קווין שרייבר13/06/2010היא האם זה מסוכן ----- לא
האם יש תרופה ללא סטירואידים שעושה פעולה אפקטיבית דומה? ------לא
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריכה ויםאביטל12/06/2010
ויש לי עוד שאלה -
האם ניתן להכניס את ביתי בת השנה וחודשיים לים ולבריכה גם אם היא טרם סיימה לקבל את החיסונים של גיל שנה? שוב תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כן
ד''ר קווין שרייבר13/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון של תרופות להורדת חום ושילובןאביטל12/06/2010
שלום רב,
ביתי בת שנה וחודשיים. רציתי לברר לגבי תרופות להורדת חום:
1. איזה גודל של נר אקמולי עליה לקבל וכל כמה שעות?
2. כמה זמן לוקח לנר להספג? (קרה שעשתה קקי לאחר כמה דקות מהכנסת הנר ותהיתי האם הנר נספג או לא).
3. שמעתי שאם החום לא יורד אז כדאי לשלב נרות ונורופן לסרוגין. האם זה נכון?
4. מה הכמות של הנורופן המומלצת? (משקלה 8.5 ק"ג).
5. האם אפשר לשלב נורופן וטיפטיפות של נובימול?
תודה רבה,
אביטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אביטל שלום
ד''ר קווין שרייבר13/06/2010
1. איזה גודל של נר אקמולי עליה לקבל וכל כמה שעות?
150 כל 4 שעות
2. כמה זמן לוקח לנר להספג? (קרה שעשתה קקי לאחר כמה דקות מהכנסת הנר ותהיתי האם הנר נספג או לא).
45 דקות
3. שמעתי שאם החום לא יורד אז כדאי לשלב נרות ונורופן לסרוגין. האם זה נכון?
כן
4. מה הכמות של הנורופן המומלצת? (משקלה 8.5 ק"ג).
4 CC
5. האם אפשר לשלב נורופן וטיפטיפות של נובימול?
כן
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקות ביוכימיה-שתןמיכל12/06/2010
שלום רב,
בעקבות הבדל בגודל האישונים, אצל תינוק בן 9 חודשים (פג בעברו), שאובחן בקוקאין טסט, הופננו למספר בדיקות, בהן, US ראש ובטן ובדיקת ביוכימיה-שתן (שכללה 2 בדיקות, אחת איסוף של 24 שעות והשנייה שתן שנוספה לו חומצה) החשש של הרופאה המפנה היה מ- NEUROBLASTOMA.
ה- US של הראש והבטן יצאו תקינים.
מבקשת עזרה בפענוח התוצאות של הביוכימיה-שתן - מאחר והביקור אצל הרופאה שהפנתה רק בעוד חודש, רציתי לדעת אם יש בתוצאות סיבה לדאגה שמצריכה את זירוז הביקור אצל הרופאה
%creatinine-u sample 22.00 mg
dopamine-usample 1144 H* NV=255-1900 ugr/grCrea
epinephrine u-sample 1.0* NV=51-140 ugr/grCrea
norepi-urine sample 74.0* NV=37-111 ugr/grCrea
metanephrine/crea 0.06 ugr/mgCrea
בברכה ובתודה מראש
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיכל שלןם
ד''ר קווין שרייבר13/06/2010נראה תקין
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

(1).jpg)