מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גמגוםמורן16/04/2012
שלום רב,
בתי בת 2.9,דו לשונית,דיברה עד עכשיו יפה מאוד.לעתים,בעיקר כשהתרגשה, החלה לגמגם מעט-חזרה על מילה מסויימת כמה פעמים ואז השלימה את המשפט.הגננת אמרה שזה נפוץ (המחשבות רצות מהר מדי) ואכן, זה עבר וחזר בזמנים של לחץ (בעיקר בזמן אזעקות). לפני שבועיים היתה כאן אזעקת שווא.הילדה חזרה מהגן בסדר אבל מאז מגמגמת גמגום שונה-לא מצליחה לבטא את המילה עצמה: א-א-א-א-א-א-א-א-אמא. הגננת אמרה שגם זה נפוץ אבל אני רואה עד כמה היא מתסוכלת שאינה מצליחה לבטא את עצמה.מישהו מכיר? התמודד עם זה בעבר? למי כדאי לפנות קודם? ק.תקשורת?פסיכולוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמגום - תגובה
17/04/2012מורן שלום,
כ-30 אחוז מהילדים בין גיל 2-5 עוברים תקופה של "גמגום", שמוגדרת מקצועית כ"אי-שטף". ההסבר לכך הוא פיזיולוגי-התפתחותי : מצב של אי-התאמה בין התפתחות החשיבה, להתפתחות יכולת הדיבור. זה חולף תוך כמה שבועות, ואין צורך לעשות כלום. אל תהיי לחוצה, ואל תלחיצי את הילדה. השלימי את המילים עבורה והמשיכי הלאה.
כל טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
מורן17/04/2012ד"ר יוכי תודה רבה ,
אציין כי היו לה תקופות של גמגום קל שעברו (בהן חזרה על מילה מס פעמים).הגמגום הזה שונה וחריף יותר.היא ממש מתקשה להתבטא-נתקעת בהברות ולעתים לא משלימה מילה. יש לציין כי היום שמתי לב שהמצב מחריף כאשר היא מפחדת (כאשר עובר מטוס לדוגמא-ואצלנו עוברים הרבה כאלו). האם עדיין לתת לזמן לעשות את שלו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
18/04/2012מורן שוב שלום,
בוודאי שמתח או חרדה משפיעים, ומחריפים את המצב.
אני מעריכה שגם הדו-לשוניות אינה תורמת לילדה מבחינת תהליך השימוש בשפות.
כרגע, בגיל זה, ככל שידוע לי, לא מקובל לטפל, ובהחלט ייתכן שהאי-שטף יחלוף ויחזור בתקופה הקרובה.
כפי שאמרתי, העיקר הוא לתת לילדה בטחון, לשדר לה רגיעה. לא להתייחס לאי-שטף בתשומת-לב רבה, להשתדל להתעלם ולהמשיך הלאה.
כל טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגמגום
שולה07/05/2012נכון מאוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקת מכניסה דברים לפה
גמילה מחיתולים והתאפקות לפיפי
ראש שטוח לתינוקת בת חודש
התהפכות תינוקת מהבטן לגב
יעוץ והכוונה אחרי לידה
בן שנתיים מכור למסכים
מציצה של בגדים וכרסום ציפורניים
בני בן שנה ותשעה חודשים שבועיים אחרונים הוא התחיל להכות את הראש בידיים וגם לזרוק את עצמו על הרצפה..
נפילת תינוק אחורה בניסיון לעמוד
התלבטות על מעבר ממשפחתון לגן
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)