בן שנתיים ותשע עוד לא מדבר

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בן שנתיים ותשע עוד לא מדבר
    חגית
    14/06/2012

    שלום רב,

    בני מעוכב התפתחות בשל אירועים נוירולוגיים שעבר (בעל רקע של אינפנטל-ספאזם)
    מטופל על ידי צוות פרא-רפואי מגיל חודש.

    עשה התקדמות משמעותית בכל תחומי ההתפתחות למרות שעדיין מעוכב במרבית התחומים ומוגדר בעל עיכוב התפתחותי קל (ישנם תחומים בעיקר בעולם הריפוי והעיסוק שבהם הוא טוב מבני גילו כגון הרכבת פזלים)

    העיכוב המשמעותי ביותר של בני הוא בתחום השפה - הוא אמנם אומר מספר מילים (אמא, אבא, איפה, הנה, דובי, סבתא ועוד...) אך אינם מבטא אותם בצורה רהוטה ומתקשה לחבר שני מילים יחד (מחבר אותם למילה אחת - לדוגמה במקום איפה אבא הוא אומר: אי-אבא), הוא מצליח להביע את עצמו בדרכים אחרות (מצביע, מראה וכד') בנוסף חשוב לי לציין שאין כל עיכוב בחלק של ההבנה והוא מבין את כל מה שנאמר ואף מבצע הוראות.

    הייתי מעוניינת לדעת האם יש דרך לדעת האם יוכל להתגבר על העיכוב הזה באופן מלא ולדבר בעתיד בצורה טובה או שיתכן שהקושי בדיבור ישאר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנתיים ותשע עוד לא מדבר - תגובה

    16/06/2012

    חגית שלום,
    בוודאי שאפשר לעזור לילד להתקדם !!! זהו תחום הטיפול של קלינאיות התקשורת. בקשי הפנייה אליהן. לא ניתן להבטיח לך שהאיחור ייסגר לחלוטין, אבל בוודאי שיהיה שיפור ניכר.
    ויותר מזה - לפי גילו, הוא יכול להיכנס בספטמבר לגן שפתי, שם יקבל התייחסות משמעותית בתחום השפתי.
    לשם כך, את צריכה לפנות למכון להתפתחות הילד, לעבור אבחון ולקבל דו"ח ובו המלצה למסגרת חינוכית מטפלת. עם ההמלצה עלייך לפנות לעיריה/מועצה שלכם.
    כל טוב! בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנתיים ותשע עוד לא מדבר

    חגית
    16/06/2012

    תודה רבה על התגובה.
    בני מטופל על ידי קלינאית תקשורת החל מגיל שנה במסגרת תוכנית פשוש (כמו גם בפזיוטרפיה וריפוי בעיסוק)
    היות והוא זקוק לתמיכה בכל שלושת התחומים הוא עבר ועדת השמה ושנה הבאה יכנס לגן של חינוך מיוחד עבור מעוכבי התפתחות (מה גם שאנו גרים בבאר שבע וכאן לצערי, אין גן שפתי)

    האם לדעתך ישנו משהו נוסף שניתן לעשות על מנת לעזור לילד.

    בנוסף, הקלינאית תקשורת המליצה להכין עבורו לוח כרטיסיות בטענה שזה יעזור לו לדבר כאשר לי ה נראה כמו פתרון קל שיפתור עבורו את הצורך להביע את עצמו ולכן ידחה יותר את הדיבור. מהי המלצך בנושא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנתיים ותשע עוד לא מדבר - תגובה

    17/06/2012

    חגית שלום,
    ראשית, חשוב גם לעבוד עם הילד בבית, בהתאם להנחיות המטפלות שלו בגן, כדי לחזק את הלמידה ככל האפשר. העבודה בבית עם ההורה היא בעלת משמעות רבה, ומאד מקדמת את הילד.
    לגבי הכרטיסיות - אני בהחלט בעד, כאשר כל כרטיסיה מלווה באמירה של ההורה את המילה, כך שהילד רואה את התמונה ושומע את המילה, וכך הלמידה יעילה ביותר. אין כאן עניין של "דרך קלה". חשוב לאפשר לילד לבטא את רצונותיו (ע"י השימוש בתמונה) כל עוד קשה לו לבטא את המלים. ברגע שיוכל להתבטא במלים, מבחינת בשלות התהליך במוח,הדיבור יופיע.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו