מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התאמה למסגרת לימודית.רונית גאון03/09/2008
שלום רב , יש לי אחיין שאובחן ע"י הגננת שלו בגן וע"י מפקחת מטעם משרד החינוך ובשיתוף של אמו הוחלט כי הילד יצורף לגן קטן עם צרכים מיוחדים , כאשר הלכנו בתחילת השנה לפני יוממים לגן פגשנו ילדים שהיו מאד שונים ממנו , הילה הינו ילד פעיל מאד , סקרן מאד נוגע בכל דבר , מפרק , מרכיב , שואל שאלות רבות , ילד חם חברותי ומתקשר עם ילדים בגילו ועם אנשים מבוגרים , ילד עם דמיון מפותח מאד , מהשהות שלי איתו ואני נמצאת איתו לפחות שעה ביום לעיתים אך יותר , הקשיים שאני נתקלת בהם הינם שניים עקריים , הוא שואל את אותה שאלה יותר מפעם אחת לעיתים זה מטריד האם זה תקין , למרות שאני כל כולי איתו ואני עונה , ודבר שני זה שהוא אינו מגיב למרות שלי , "עושה ככל העולה על רוחו" למרות שאני היחדיה מכל בני המשפחה שמצליחה להציב לו גבולות , ולרוב זה מצליח , אני פונה כי יש לי חשש שהוא לא אובחן כראוי , ולאחר המפגש עם הגן המיוחד , מבהלה הוא הוחזר לגן רגיל , החל שם יומיים לאחר תחילת שנת הלימודים , התחושה שלי לרוב היא שהוא משועמם לא פעם כיוון שההיצע שאמו מספקת לו לא מספק , הילד חכם מאד ואינטליגנטי ברמה יוצאת דופן , רגיש לסביבה . אני מבקשת לדעת איך ניתן לכוון אותו לסביבה שבאמת מתאימה לו , איזה גירויים לספק לו ,איך לאשפר לו לצמוח ולהוציא מעצמו יותר , כן יש לו את היכולות . הור ילד מיוחד ובאמת שהשתדלתי להיות אובייקטיבית , אני יכולה להשוות אותו לילדים אחרים בסביבתי בגילו. אולי התפזרתי מעט , אך אשמח להכוונה . תודה רונית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התאמה למסגרת לימודית
ד"ר בן-נון04/09/2008רונית שלום, יש שלושה צדדים בהתאמת ילד למסגרת חינוכית : ישנם אנשי המקצוע המאבחנים את הילד וקובעים את הרמה שלו, ועליהם מקובל להסתמך. ישנה המערכת החינוכית, שמשתדלת להתאים לכל ילד את המסגרת הטובה ביותר, אבל לעולם אי אפשר למצוא גן, שיתאים לכל ילד בדיוק. ישנם ההורים, שהרבה פעמים רואים את הילד בצורה חיובית יותר, קשה להם להתמודד עם החריגות, ויש להם ביקורת לגבי הגן שמציעים להם. כמו הרבה דברים בחיים, ההתאמה היא לא אידיאלית, אבל בדרך כלל טובה : כלומר, הילד מסתגל לגן שמציעים לו, ובהשפעת הטיפולים שהוא מקבל - מתקדם יפה. כל שנה נערכת בדיקה מחודשת, ואם חל שיפור ניכר, מקד'מים אותו. אני מאד מקווה שכך יקרה גם עם הילד הזה. בהצלחה, ושנה טובה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשבר בכתה א
רותי עזרא15/09/2008שלום רב שמי רותי, בני שגיא בן 6 וחודשיים עלה הזנה לכתה א, ביום הראשון היה בסדר, ביום השני החלו הבעיות, הגענו לבית הספר והוא לא הסכים להישאר, כמובן שבעזרת המורה והמנהלת התעקשנו איתו , הוא בכה והחזיק אותי בכול הכוח שלו, זה נמשך כבר 10 ימים, אני לא מראה לו שקשה לי מאוד אלא חוזרת לעבודה, מה עליי לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשבר בכתה א'
ד"ר בן-נון16/09/2008תמונה של תגובה כפי שאת מתארת היא באמת נדירה. רוב הילדים שמחים ללכת לבי"ס, ובתוך מספר ימים מסתגלים. כנראה, שהילד לא היה בשל להתחיל בי"ס מבחינה רגשית, או שהוא ילד רגיש וחרד בדרך-כלל, ולכן מגיב בעוצמה. אני מציעה, שתנסו לברר איתו, מה לא טוב לא בביה"ס : האם זה הילדים, או המורה שנראית לו נוקשה מדי ? נסו לגייס את המורה כדי שתנסה להיות יותר חביבה אליו, ולספר לכם, מה קורה במהלך היום בביה"ס - גם בזמן השיעורים, וגם בהפסקות (אם הוא משחק עם הילדים האחרים או נשאר בודד וכד'). אם הילד לא יירגע בעוד כשבוע, אני מציעה שתפנו לעזרה מקצועית. כמה פגישות עם פסיכולוגית ילדים יכולות בהחלט לעזור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
גמילה מחיתולים והתאפקות לפיפי
ראש שטוח לתינוקת בת חודש
התהפכות תינוקת מהבטן לגב
יעוץ והכוונה אחרי לידה
בן שנתיים מכור למסכים
מציצה של בגדים וכרסום ציפורניים
בני בן שנה ותשעה חודשים שבועיים אחרונים הוא התחיל להכות את הראש בידיים וגם לזרוק את עצמו על הרצפה..
נפילת תינוק אחורה בניסיון לעמוד
התלבטות על מעבר ממשפחתון לגן
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
