הרמת הראש על הבטן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הרמת הראש על הבטן
    nhfk
    24/09/2008

    שלום אני פונה אליך בתחום ההתפתחותי בני בן חודשיים וחצי עולה יפה במשקל, מחייך, ממקד מבט , מסתכל 180 מעלוות. יש לו כוח שרירים טוב. מניע 4 גפיים היטב וכשהוא משחק ממש משתולל עם הגפיים. שונא, אבל ממש שונא לשכב על הבטן. מהלידה שכב כמעט כל הזמן על הגב. עכשיו בימים האחרונים התחלנו להשכיב על הבטן,אבל הוא מאוד מתנגד וממש מסרב לשכב על הבטן. מבחינת הרמת ראש, נראה שהוא ממש מתקשה. הידיים בורחות לו מיד לצדדים, כך שאני מניחה שבמצב כזה מאוד קשה להרים את הראש מה שעוד יותר מכניס אותו לבכי ורגזנות. כשאני מכניסה את הידיים מתחת לכתפיים , ואם הוא רגוע, הוא יודע להרים את הראש לכמה שניות ואז שוב או שהידדים בורחות או שהוא מניח את הראש על הידיים. אני מכירה את המונח head lag , ודווקא אצלו , כשהוא רגזן ובוכה אין head lag בכלל וכשהוא מאוד נינוח או ממש עייף יש Head lag רק בתחילת ההרמה לישיבה ובהמשך ההרמה הראש מתיישר בקו שאר הגוף. עדיין הראש לא יציב בתנוחת הישיבה. שאלותיי הן : האם מה שאני מתארת הן בבחינת נורמה? מה עליי לעשות כדי לשפר את נושא שכיבת הבטן והרמת הראש? האם זה נכון שאני כמו רבות אחרות חטאנו בזה שהילידים שוכבים רבות על הגב ובכך מאבדים את הנוחות והיכולת התנוחתית לשכב על הבטן וכתוצאה מכך מתקשים בהרמת ראש? האם מה שתיארתי לגבי הHead lag ויציבות הראש מתאימים לגיל חודשיים וחצי. סליחה על הפירוט הנרחב אודה לך מאוד אם תוכל להתייחס מעט בפירוט לשאלותיי אלו שנה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הרמת הראש על הבטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכיבה על הגב ואי-הרמת ראש

    ד"ר בן-נון
    25/09/2008

    שלום, ראשית, אף אחד לא "חוטא" בהשכבת הילד על הגב, אבל זו הנחייה של משרד הבריאות, שיצאה כאשר גילו, שאם משכיבים תינוקות על הגב, יש פחות תמותה של "מוות בעריסה". כנראה שהתנוחה על הגב מקלה על נשימת התינוקות, וזה מאד חשוב. מאידך, את צודקת שהם מתרגלים לשכיבה על הגב, "שונאים" לשכב על הבטן, וכך מתעכבת התפתחות שרירי חגורת-הכתפיים, והיכולת להרים את הראש.והרבה תינוקות כיום באמת מגלים "חולשה" בנושא זה. אנחנו מציעים, כשהילד ער, לנסות להשכיב אותו על הבטן, בכל פעם לזמן קצר, כאשר אנחנו מעסיקים אותו בחפצים שונים. למשל : צעצוע ששמים לו לפניו, או שמראים לו מעל הראש (פעמון, בלון, מובייל מוזיקלי), כך שהוא מוכרח להרים את הראש כדי להביט בו ולעקוב אחריו. בדרך כלל זה מושך את תשומת הלב של התינוק, וכן מביא אותו לתרגל שכיבה על הבטן תוך הרמת הראש. בסופו של דבר, כולם לומדים להרים ראש, ואחר-כך להתרומם על הידיים, וכו'. מילת המפתח היא סבלנות ! שנה טובה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו