מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הרמת הראש על הבטןnhfk24/09/2008
שלום אני פונה אליך בתחום ההתפתחותי בני בן חודשיים וחצי עולה יפה במשקל, מחייך, ממקד מבט , מסתכל 180 מעלוות. יש לו כוח שרירים טוב. מניע 4 גפיים היטב וכשהוא משחק ממש משתולל עם הגפיים. שונא, אבל ממש שונא לשכב על הבטן. מהלידה שכב כמעט כל הזמן על הגב. עכשיו בימים האחרונים התחלנו להשכיב על הבטן,אבל הוא מאוד מתנגד וממש מסרב לשכב על הבטן. מבחינת הרמת ראש, נראה שהוא ממש מתקשה. הידיים בורחות לו מיד לצדדים, כך שאני מניחה שבמצב כזה מאוד קשה להרים את הראש מה שעוד יותר מכניס אותו לבכי ורגזנות. כשאני מכניסה את הידיים מתחת לכתפיים , ואם הוא רגוע, הוא יודע להרים את הראש לכמה שניות ואז שוב או שהידדים בורחות או שהוא מניח את הראש על הידיים. אני מכירה את המונח head lag , ודווקא אצלו , כשהוא רגזן ובוכה אין head lag בכלל וכשהוא מאוד נינוח או ממש עייף יש Head lag רק בתחילת ההרמה לישיבה ובהמשך ההרמה הראש מתיישר בקו שאר הגוף. עדיין הראש לא יציב בתנוחת הישיבה. שאלותיי הן : האם מה שאני מתארת הן בבחינת נורמה? מה עליי לעשות כדי לשפר את נושא שכיבת הבטן והרמת הראש? האם זה נכון שאני כמו רבות אחרות חטאנו בזה שהילידים שוכבים רבות על הגב ובכך מאבדים את הנוחות והיכולת התנוחתית לשכב על הבטן וכתוצאה מכך מתקשים בהרמת ראש? האם מה שתיארתי לגבי הHead lag ויציבות הראש מתאימים לגיל חודשיים וחצי. סליחה על הפירוט הנרחב אודה לך מאוד אם תוכל להתייחס מעט בפירוט לשאלותיי אלו שנה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכיבה על הגב ואי-הרמת ראש
ד"ר בן-נון25/09/2008שלום, ראשית, אף אחד לא "חוטא" בהשכבת הילד על הגב, אבל זו הנחייה של משרד הבריאות, שיצאה כאשר גילו, שאם משכיבים תינוקות על הגב, יש פחות תמותה של "מוות בעריסה". כנראה שהתנוחה על הגב מקלה על נשימת התינוקות, וזה מאד חשוב. מאידך, את צודקת שהם מתרגלים לשכיבה על הגב, "שונאים" לשכב על הבטן, וכך מתעכבת התפתחות שרירי חגורת-הכתפיים, והיכולת להרים את הראש.והרבה תינוקות כיום באמת מגלים "חולשה" בנושא זה. אנחנו מציעים, כשהילד ער, לנסות להשכיב אותו על הבטן, בכל פעם לזמן קצר, כאשר אנחנו מעסיקים אותו בחפצים שונים. למשל : צעצוע ששמים לו לפניו, או שמראים לו מעל הראש (פעמון, בלון, מובייל מוזיקלי), כך שהוא מוכרח להרים את הראש כדי להביט בו ולעקוב אחריו. בדרך כלל זה מושך את תשומת הלב של התינוק, וכן מביא אותו לתרגל שכיבה על הבטן תוך הרמת הראש. בסופו של דבר, כולם לומדים להרים ראש, ואחר-כך להתרומם על הידיים, וכו'. מילת המפתח היא סבלנות ! שנה טובה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
גמילה מחיתולים והתאפקות לפיפי
ראש שטוח לתינוקת בת חודש
התהפכות תינוקת מהבטן לגב
יעוץ והכוונה אחרי לידה
בן שנתיים מכור למסכים
מציצה של בגדים וכרסום ציפורניים
בני בן שנה ותשעה חודשים שבועיים אחרונים הוא התחיל להכות את הראש בידיים וגם לזרוק את עצמו על הרצפה..
נפילת תינוק אחורה בניסיון לעמוד
התלבטות על מעבר ממשפחתון לגן
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)
