גמילה מחיתולים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גמילה מחיתולים
    אמא
    09/11/2008

    שלום רב, בני בן שנתיים ותשעה חודשים, הקטן מבין שלושה בנים, מסרב להיגמל מחיתולים. לפני מספר ימים אף אמר לי שהוא מפחד "מהחור" של האסלה וליפול פנימה. יש ישבנון, יש סיר, יש עצים להשקות ו-כלום... גם אם הוא מסכים לשבת על האסלה ללא חיתול, ומספר טיפות יצאו ינסה לעצור את ההמשך. מה עושים? האם מחכים שיגדל? האם מנסים בכל זאת בשיטות שונות לגרום לו להתיידד עם השירותים? מנגד, יש לציין כי לפני זמן מה הודיע באופן עצמאי, מבלי שדיברנו איתו כלל על הענין כי אינו צריך את המוצץ יותר (השתמש בו רק בלילה לצורך הירדמות). תודה מראש, אמא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מחיתולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה

    ד"ר בן-נון
    10/11/2008

    שלום, גיל שנתיים ו-9 ח' הוא עדיין בנורמה למצב של טרום-גמילה. אני מבינה מדברייך, שהילד מסוגל לשלוט בסוגרים, לפחות באופן חלקי, אבל חושש מעשיית הצרכים באסלה. הוא גם מבטא את הפחד שלו באופן מילולי, בצורה ברורה. ילדים רבים פוחדים "מהחור באסלה", וככל הנראה יש כאן חשש בסיסי מאד, שפרויד כבר דיבר עליו, מפרידה מוזרה "מחלק מהגוף שלנו", שנשטף במים. ילדים רבים מוטרדים מהשאלה לאן הולך החור הזה, איפה הוא נגמר, וכד', גם כחלק מתהליך הדמיון המתפתח בגיל זה. לרובם הגדול של הילדים, זה שלב התפתחותי, שחולף. אפשר לחכות, לפחות כמה חדשים, בלי לעשות כלום, בלי ללחוץ על הילד, פשוט להתעלם ולהניח לו. אפשר לנסות, בעדינות, להמשיך לעודד אותו להגיע לאסלה - ע"י דיבורים, ע"י כך שתהייו איתו בשרותים ותשתדלו להנעים לו את הזמן שם (לקרוא לו סיפור, להשמיע לו קלטת), ואפשר להנהיג תכנית חיזוקים : שיקבל פרס קטן בכל פעם שהצליח לעשות בשרותים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו