מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ריפוי בעיסוק בגיל 3.5?גלית18/01/2009
שלום 1. הבן שלי בן 3.5, ילד מאושר ושמח, בעל זכרון וכושר ביטוי טובים, אוהב מוזיקה ובעל קצב טוב. לפני כחודש וחצי הפנתה הגננת את תשומת ליבי לכך שהוא לא אוחז נכון את העיפרון/ צבע, ולכן מתאמץ ובהמשך , בביה"ס, יתעייף מהר, לאחר כתיבה של כמה אותיות. לדעתה זה עניין של בשלות ויסתדר עם הזמן. בבית תיקנתי לו מעט את האחיזה ונראה לי שזה בלבל אותו עוד יותר. בבדיקת התפתחות בטיפת חלב, טענה האחות שבהחלט יש בעיה באחיזה ושכדאי כבר עכשיו ללכת לריפוי בעיסוק ולפחות לעשות איבחון כי אח"כ כבר קשה לתקן. חזרתי עם זה לגננת - לטענתה באיבחון יאמרו שמוקדם מדי לטיפול והיא הציע לתת לו טושים דקים ואת משחק הפטריות - כדי לאמן את שרירי הכתיבה. אני שומעת דעות לכאן ולכאן - מה דעתך? 2. דמיון אינו צד כ"כ חזק שלו - האם כדאי כבר לעבוד על כך וכיצד? תודה גלית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחיזת צבע בגיל 3 וחצי
19/01/2009גלית שלום,
1. גיל 3 וחצי הוא אכן צעיר מעט, ועדיין "מותר" לילד לאחוז צבע באחיזה לא בשלה, ואת צודקת שבהחלט ייתכן, כי הוא יתקן את האחיזה מעצמו. במכון שלנו, מעדיפים להמתין עד גיל 4 עם התחלת הטיפול. אז גם הילד ערני יותר לעצמו, וקל יותר לטפל בו : הוא מבין טוב יותר מה ההוראות שניתנות לו, והטיפול יותר יעיל.
יחד עם זאת, בהחלט כדאי לתת לו לתרגל באופן קבוע עבודת קואורדינציה של האצבעות, כמו השחלת חרוזים, שיבוץ פטריות וכד'. למדתי מהמרפאות בעיסוק שלנו, שהדרך הנכונה ללמד ילד אחיזה טובה, היא לתת לו צבעי פנדה, ולשבור אותם לשניים, כך שהילד צריך ללמוד לאחוז צבע "קטן". זה מחייב אותו לאחוז בקצות האצבעות.
2. מאד כדאי לפתח את דמיונו של הילד. אפשר בקלות לעשות זאת ע"י משחקי תפקידים (רופא ואחות, ילד וגננת, ילד ואבא/אמא, מוכר בחנות , או כל דמות מהספרות או מהטלויזיה). אפשר להלביש אותו בבגדים תואמים, לחקות את קולה של הדמות,כך שתהייה כניסה "ממשית" לעולם הדמיוני. הזמיני עוד ילד, ותכננו הצגה. זה מצויין גם להורים !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרעיונות נוספים לשיפור אחיזה נכונה
אבישג נווה27/09/2010מספר המלצות לשיפור והכנה לקראת אחיזה נכונה:
1. הרמת חפצים קטנים באמצעות פינצטה והעברתם ממקום למקום (על השולחן).
2. שבירת צבעי פנדה לפיסות קטנות מאוד כך שזה מאלץ את הילד להחזיק בצורה הנכונה יותר כהכנה לאחיזת עפרון.
3 עבודה עם פלסטלינה - גלגול פיסות קטנות לכדורים קטנים בין האצבעות.
4. משחק עם אטבי כביסה - ללחוץ עליהם על מנת שיפתחו.
בעצם העבודה צריכה להיות לחיזוק שרירי האצבעות (במיוחד אגודל, אצבע ואמה) כהכנה לאחיזה נכונה ויציבה של כלי הכתיבה בהמשך.
אבישג נווה - מרפאה בעיסוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקת מכניסה דברים לפה
גמילה מחיתולים והתאפקות לפיפי
ראש שטוח לתינוקת בת חודש
התהפכות תינוקת מהבטן לגב
יעוץ והכוונה אחרי לידה
בן שנתיים מכור למסכים
מציצה של בגדים וכרסום ציפורניים
בני בן שנה ותשעה חודשים שבועיים אחרונים הוא התחיל להכות את הראש בידיים וגם לזרוק את עצמו על הרצפה..
נפילת תינוק אחורה בניסיון לעמוד
התלבטות על מעבר ממשפחתון לגן
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)
