ריפוי בעיסוק בגיל 3.5?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ריפוי בעיסוק בגיל 3.5?
    גלית
    18/01/2009

    שלום 1. הבן שלי בן 3.5, ילד מאושר ושמח, בעל זכרון וכושר ביטוי טובים, אוהב מוזיקה ובעל קצב טוב. לפני כחודש וחצי הפנתה הגננת את תשומת ליבי לכך שהוא לא אוחז נכון את העיפרון/ צבע, ולכן מתאמץ ובהמשך , בביה"ס, יתעייף מהר, לאחר כתיבה של כמה אותיות. לדעתה זה עניין של בשלות ויסתדר עם הזמן. בבית תיקנתי לו מעט את האחיזה ונראה לי שזה בלבל אותו עוד יותר. בבדיקת התפתחות בטיפת חלב, טענה האחות שבהחלט יש בעיה באחיזה ושכדאי כבר עכשיו ללכת לריפוי בעיסוק ולפחות לעשות איבחון כי אח"כ כבר קשה לתקן. חזרתי עם זה לגננת - לטענתה באיבחון יאמרו שמוקדם מדי לטיפול והיא הציע לתת לו טושים דקים ואת משחק הפטריות - כדי לאמן את שרירי הכתיבה. אני שומעת דעות לכאן ולכאן - מה דעתך? 2. דמיון אינו צד כ"כ חזק שלו - האם כדאי כבר לעבוד על כך וכיצד? תודה גלית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריפוי בעיסוק בגיל 3.5?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחיזת צבע בגיל 3 וחצי

    19/01/2009

    גלית שלום,

    1. גיל 3 וחצי הוא אכן צעיר מעט, ועדיין "מותר" לילד לאחוז צבע באחיזה לא בשלה, ואת צודקת שבהחלט ייתכן, כי הוא יתקן את האחיזה מעצמו. במכון שלנו, מעדיפים להמתין עד גיל 4 עם התחלת הטיפול. אז גם הילד ערני יותר לעצמו, וקל יותר לטפל בו : הוא מבין טוב יותר מה ההוראות שניתנות לו, והטיפול יותר יעיל.
    יחד עם זאת, בהחלט כדאי לתת לו לתרגל באופן קבוע עבודת קואורדינציה של האצבעות, כמו השחלת חרוזים, שיבוץ פטריות וכד'. למדתי מהמרפאות בעיסוק שלנו, שהדרך הנכונה ללמד ילד אחיזה טובה, היא לתת לו צבעי פנדה, ולשבור אותם לשניים, כך שהילד צריך ללמוד לאחוז צבע "קטן". זה מחייב אותו לאחוז בקצות האצבעות.

    2. מאד כדאי לפתח את דמיונו של הילד. אפשר בקלות לעשות זאת ע"י משחקי תפקידים (רופא ואחות, ילד וגננת, ילד ואבא/אמא, מוכר בחנות , או כל דמות מהספרות או מהטלויזיה). אפשר להלביש אותו בבגדים תואמים, לחקות את קולה של הדמות,כך שתהייה כניסה "ממשית" לעולם הדמיוני. הזמיני עוד ילד, ותכננו הצגה. זה מצויין גם להורים !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רעיונות נוספים לשיפור אחיזה נכונה

    אבישג נווה
    27/09/2010

    מספר המלצות לשיפור והכנה לקראת אחיזה נכונה:
    1. הרמת חפצים קטנים באמצעות פינצטה והעברתם ממקום למקום (על השולחן).
    2. שבירת צבעי פנדה לפיסות קטנות מאוד כך שזה מאלץ את הילד להחזיק בצורה הנכונה יותר כהכנה לאחיזת עפרון.
    3 עבודה עם פלסטלינה - גלגול פיסות קטנות לכדורים קטנים בין האצבעות.
    4. משחק עם אטבי כביסה - ללחוץ עליהם על מנת שיפתחו.

    בעצם העבודה צריכה להיות לחיזוק שרירי האצבעות (במיוחד אגודל, אצבע ואמה) כהכנה לאחיזה נכונה ויציבה של כלי הכתיבה בהמשך.
    אבישג נווה - מרפאה בעיסוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו