כיצד לפתח חושים?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כיצד לפתח חושים?
    גילה
    02/03/2009

    בני בן שנה+9 חודשים בתי בת 4, בתי בגיל צעיר יותר נרתעה מלגעת בחול,דבק ופלסטלינה (כיום כבר לא), ובני גם לא מתלהב מזה.יש לציין שבבית יש המון מגע (חיבוקים, דיגדוגים) וחשפתי אותם למגוון רחב של מרקמים שונים 1. מה אוכל לעשות כדי לפתח את החושיהם שלהם? 2.בני עדיין מכניס מדי פעם חפצים לפיו - האם זה עדיין בגדר הנורמה? 3. למרות שהבית יחסית רגוע בני מאוד אלים בגן- האם יתכן שהסיבה לכך נובעת מבעיה תחושתית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כיצד לפתח חושים?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • "פיתוח" חושים

    02/03/2009

    מזי שלום,
    יש ילדים, שקולטים גרויים בחושים שלהם, בעוצמות שונות משלנו : יותר חלשות (וזה נקרא תת-תחושתיות) או יותר חזקות (וזה נקרא תחושתיות-יתר).
    ייתכן שלבתך היתה תחושתיות יתר, והמגע של חומרים מסויימים היה לה לא נעים והרתיע אותה, בעוד שלבנך יש תת-תחושתיות, ולכן הוא מחפש גרויים, מכניס לפה, וכד'.
    התופעה מתמתנת עם הגיל, ובדרך כלל בגיל 5 כמעט נעלמת.
    תפקידנו הוא לעזור לילד להתמודד עם הגרויים לקראת תחושה נורמלית : כשצריך - לעודד להתנסות עם חומרים שונים, וכשצריך - ללמד את הילד להימנע מגרויי-יתר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו