בת 9 חודשים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בת 9 חודשים
    רוני
    19/05/2009

    שלום רב,
    ביתי בת 9 חודשים. נולדה 3 שבועות לפני הזמן.
    כל ההתפתחות שלה היתה איטית ומאוחרת. כיום, היא בקושי מתהפכת מהבטן לגב ומהגב לבטן התהפכה אולי פעמיים.
    זוחלת על הגחון (מתקדמת בעיקר באמצעות הידיים, עם דחיפה רק של רגל אחת) והתחילה לזחול על שש לפני כשבועיים. היא עושה 3-4 צעדים על שש, ויורדת לגחון. לא יודעת לטפס ולעבור מכשולים (לא מרימה ידיים ונעמדת על הברכיים), לא מתיישבת ולא יושבת.
    מעבר לזה, היא מגיבה לשמה, מרימה עיניים כששואלים "איפה אור", ויודעת למצוא את אביה כששואלים "איפה אבא", אבל גם זה - רק עם המבט.
    לא מצביעה עם היד, לא עושה שלום ולא מוחאת כפיים.
    כשמושיטים אליה ידיים, היא לא מגיבה.
    התחילה לומר הברה (דה דה דה) לפני כשבועיים, אבל בתדירות נמוכה יחסית.
    מה דעתך?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 9 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 9 ח' , איחור התפתחותי

    20/05/2009

    רוני שלום,
    אני מייעצת לך לבקש הפנייה למכון להתפתחות הילד במקום מגוריך. יש שם צוות רב-מקצועי שמומחה בהתפתחות ילדים, יבדקו את הילדה ויטפלו במידת הצורך.

    כל טוב !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם זה עיכוב התפתחותי???

    נועה
    20/05/2009

    סליחה על ההתערבות, אך יש לי 2 אחיינים בני 10 חודשים שגם כן לא מוחאים כפיים, לא עושים שלום, לא מצביעים, מושיטים ידיים וכו'. אני קוראת בפורום כדי לחפש מענה לשאלה אחרת ובמקרה רואה את השאלה הנ"ל. האם גם עלינו להיות מוטרדים? שכן, ידוע לי שהתפתחות שכזו מתאימה לגיל מינימום 10 חודשים בטווח של אפילו עד שנה וחודשיים. אשמח לחוות דעתך, האם השיקול להפנות לבדיקה הינו גם בגלל שההתפתחות המוטורית שצויינה איטית או משום שבגיל 9 חודשים כבר מצפים מתינוק להגיב בתנועות ידיים שונות.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 10 ח'

    ד"ר יוכי בן-נ
    21/05/2009

    נועה שלום,
    בהערכת רמת ההתפתחות של ילד, מסתכלים על כל ההיבטים : מוטורי, שפתי, שכלי ובו'. תנועות ידיים בלבד אינן סימן מספיק. כדאי לבדוק יותר לעומק, כאשר נראה לנו שילד מאחר בכמה תחומים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו