מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בת 9 חודשיםרוני19/05/2009
שלום רב,
ביתי בת 9 חודשים. נולדה 3 שבועות לפני הזמן.
כל ההתפתחות שלה היתה איטית ומאוחרת. כיום, היא בקושי מתהפכת מהבטן לגב ומהגב לבטן התהפכה אולי פעמיים.
זוחלת על הגחון (מתקדמת בעיקר באמצעות הידיים, עם דחיפה רק של רגל אחת) והתחילה לזחול על שש לפני כשבועיים. היא עושה 3-4 צעדים על שש, ויורדת לגחון. לא יודעת לטפס ולעבור מכשולים (לא מרימה ידיים ונעמדת על הברכיים), לא מתיישבת ולא יושבת.
מעבר לזה, היא מגיבה לשמה, מרימה עיניים כששואלים "איפה אור", ויודעת למצוא את אביה כששואלים "איפה אבא", אבל גם זה - רק עם המבט.
לא מצביעה עם היד, לא עושה שלום ולא מוחאת כפיים.
כשמושיטים אליה ידיים, היא לא מגיבה.
התחילה לומר הברה (דה דה דה) לפני כשבועיים, אבל בתדירות נמוכה יחסית.
מה דעתך?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 9 ח' , איחור התפתחותי
20/05/2009רוני שלום,
אני מייעצת לך לבקש הפנייה למכון להתפתחות הילד במקום מגוריך. יש שם צוות רב-מקצועי שמומחה בהתפתחות ילדים, יבדקו את הילדה ויטפלו במידת הצורך.
כל טוב !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם זה עיכוב התפתחותי???
נועה20/05/2009סליחה על ההתערבות, אך יש לי 2 אחיינים בני 10 חודשים שגם כן לא מוחאים כפיים, לא עושים שלום, לא מצביעים, מושיטים ידיים וכו'. אני קוראת בפורום כדי לחפש מענה לשאלה אחרת ובמקרה רואה את השאלה הנ"ל. האם גם עלינו להיות מוטרדים? שכן, ידוע לי שהתפתחות שכזו מתאימה לגיל מינימום 10 חודשים בטווח של אפילו עד שנה וחודשיים. אשמח לחוות דעתך, האם השיקול להפנות לבדיקה הינו גם בגלל שההתפתחות המוטורית שצויינה איטית או משום שבגיל 9 חודשים כבר מצפים מתינוק להגיב בתנועות ידיים שונות.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן 10 ח'
ד"ר יוכי בן-נ21/05/2009נועה שלום,
בהערכת רמת ההתפתחות של ילד, מסתכלים על כל ההיבטים : מוטורי, שפתי, שכלי ובו'. תנועות ידיים בלבד אינן סימן מספיק. כדאי לבדוק יותר לעומק, כאשר נראה לנו שילד מאחר בכמה תחומים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקת מכניסה דברים לפה
גמילה מחיתולים והתאפקות לפיפי
ראש שטוח לתינוקת בת חודש
התהפכות תינוקת מהבטן לגב
יעוץ והכוונה אחרי לידה
בן שנתיים מכור למסכים
מציצה של בגדים וכרסום ציפורניים
בני בן שנה ותשעה חודשים שבועיים אחרונים הוא התחיל להכות את הראש בידיים וגם לזרוק את עצמו על הרצפה..
נפילת תינוק אחורה בניסיון לעמוד
התלבטות על מעבר ממשפחתון לגן
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)