פעוט בן שנה ושמונה חודשים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פעוט בן שנה ושמונה חודשים
    אורית
    19/06/2009

    שלום,
    אני מודאגת מאוד מאוד ואשמח לתשובה מהירה!
    הילד שלי הוא מקסים וחכם, הולך לגן כ-3 חודשים (מתוכם היה חלק מהזמן חולה+ניתוח פוליפים וכפתור באוזן).
    הוא יודע המון מילים (חיות, קצת צבעים, שמש עץ, חלקי לבוש, מספרים, מים, מבקש לשתות ועוד)
    מאוד נהנה מקריאת סיפורים כולל מדפדף בעצמו ומספר לעצמו
    הוא לא מצביע (אלא כשיש תמונה בספר ואז מראה עם האצבע ואומר מה זה - אבל לא מצביע עם האצבע מעבר לזה כמו שאנחנו רגילים)
    בגן הוא לא מתחבר עם הילדים - כולם יושבים במעגל והוא עומד בחוץ, כולם בחוץ והוא בפנים וכו' נראה שהוא מפחד ונמנע מילדים למרות שהוא כן מסתכל עליהם מהצד לפעמים (הילדים בגן שלו יחסית גדולים ממנו - הוא בין הקטנים). בגן אמרו לי שהוא בסדר פשוט נראה להם שזה האופי שלו - הוא מופנם ולוקח לו זמן
    הוא מאוד מאוד חם וחייכן אלינו, ילד ראשון בלי הרבה ילדים במשפחה (בן דוד אחדבלבד בן 2 וחצי)
    אם הוא רוצה משהו הוא הולך ומביא אותו או אומר (למשל "לשתות" או "פוצית" שזה בסקויט)
    האם אני צריכה לדאוג? מה אפשר לעשות? אני בינתיים מנסה כמה שיותר להיות איתו בחברת ילדים על מנת שיתרגל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעוט בן שנה ושמונה חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה ו-8 ח'- נמנע מחברת ילדים

    20/06/2009

    אורית שלום,
    את מעלה 2 נקודות שמטרידות אותך :
    הראשונה - שהילד אינו מצביע. למעשה, מתיאורך עולה, שהוא מצביע במצבים מסויימים בלבד, לא תמיד. לי זה נראה סביר. כנראה שלמד לקשר את ההצבעה עם תמונות, כפי שאנחנו בדרך-כלל מלמדים את הילדים, ועדיין איננו מבין מדוע להצביע גם במצבים אחרים (למשל, כשרוצה משהו?)

    הנקודה השנייה - הקושי שלו להשתלב בחברת ילדים. בהחלט ייתכן, שמדובר בילד בעל תכונת אופי של מופנמות וביישנות, מה שמוגדר בשפת הפסיכולוגיה "מתחמם לאט". במקרה כזה, אין הרבה מה לעשות, אלא, באמת, לנסות להרגיל את הילד למפגשים עם ילדים, ולהמתין. בדרך כלל זה משתפר על הגיל, וילדים לומדים להיפתח ולהתגבר על הביישנות.
    צריך לבדוק אם הוא מתקשר עם הגננת, איך הוא בחברת בני-המשפחה - סבים וסבתות, דודים-דודות וכו'.
    אם הקשר איתם נראה לכם בסדר, לא הייתי רואה סיבה לדאגה.

    מאחלת לכם כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעוט בן שנה ושמונה חודשים

    אורית
    03/07/2009

    שלום רב,
    תודה רבה על תשובתך!!
    אני עדיין מנסה להמשיך ולחשוף אותו כמה שיותר לחברת ילדים - נראה שהוא חושש מהם מאוד ומעדיף להימנע מהם כדי לא להיפגע (הוא ננשך בגן כמה פעמים).
    בכל מקרה שאלתי היא: הוא נמצא בגן עם ילדים שחלקם גדולים מאוד (כמעט חצי מהגן הם ילדים בני קרוב ל-4) וכולם נמצאים בקבוצה אחת - אין קבוצות גילאים בגן.
    מה את חושבת על זה? האם זה יכול להיות חלק מהבעיה? הוא בן הקטנים בגן למרות שיש ילדים שקרובים בגילאים (שנתיים, שנתיים וכמה חודשים וכיו"ב). יצויין שבספטמבר הגדולים בני ה-4 עוזבים ומגיעים ילדים יותר קטנים. מתי יודעים שצריך להעביר גן ושילד פשוט לא טוב שם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גן מתאים

    03/07/2009

    אורית שוב שלום,
    זה בהחלט לא רצוי שילד יהיה בקבוצה, בה רוב הילדים קטנים ממנו או גדולים ממנו.
    ובהחלט ייתכן, שאפשר להסביר את התנהגותו, בחלקה, על רקע החשש שלו מתוקפנות של ילדים גדולים ממנו.
    לגבי הרגשתו בגן - ילד מבטא בדרך כלל בצורה ברורה את הרגשתו, וכשילד מרגיש לא נוח בגן יש לכך סימנים : הוא בוכה בבוקר, מסרב להיפרד מאיתנו, הוא עצוב כשבאים לאסוף אותו, יש סימני חרדה רחבים יותר, כמו בכי לא מוסבר במשך היום, בערב וכד'. במצב כזה, כמובן שכדאי לשקול העברה לגן אחר.

    כל טוב, קיץ נעים !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו