ילד בן 3.5, וגננת עם דרישות.

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן 3.5, וגננת עם דרישות.
    זוהר
    01/06/2010

    בני בן 3.5 ונמצא בגן שבו משולבים גם ילדים של טרום טרום חובה וגם טרום חובה. בני הוא יליד נובמבר ולכן הוא בין הצעירים בגן. בחודשים האחרונים הגננת החלה להתלונן בפנינו שלבני יש קשיים במוטוריקה עדינה כאשר הטענה העיקרית שלה זה שהוא אינו רוצה להחזיק את היעפרון בצורה של מבוגרים. הוא ממש מתנגד לכך. הוא רוצה להחזיק את העיפרין עם כל היד. בנוסף הגננת טוענת שהוא אינו משתדל לצבוע כמו שצריך אלא עושה קשקוש וזהו.
    האם אלו בקשות הגיוניות בגיל כזה או שלפי ההרגשת בטן שלי הוא צריך עוד להתבשל וכמה שהיא לוחצץ על כך כרגע היא רק עושה לו יותר התנגדות ונזק להתפתחות תקינה בעתיד? היא אפילו התחילה "לאיים" עלינו עם התפתחות הילד. האם אני צריכה להיות מודאגת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 3.5, וגננת עם דרישות.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גננת עם דרישות

    04/06/2010

    זוהר שלום,
    מותר לילד בן 3 וחצי לקשקש (לשרבט, בלשוננו) אבל הוא כבר, בתהליך הבשלה טבעי, צריך להחזיק את העפרון או הצבע בקצות האצבעות, ולא בצורה אגרופית, עם כל היד. זה בהחלט עשוי להעיד על סרבול מסויים ביכולת של המוטוריקה העדינה.
    נכון שחלק מהגננות היום מעמידות רף מאד גבוה ולא מציאותי לילדים, אבל אולי בכל זאת היא חשה בבעייה מסויימת, יחסית ליתר הילדים.
    יש לך כאם חופש פעולה : את יכולה להעביר את הילד לגן אחר, את יכולה לא להקשיב לה, ולדחות את טענותיה בנימוס, ולחכות עד שהילד יהיה בן 4. ואפשר גם לבקש הפנייה לבדיקה של מרפאת בעיסוק, ואז תהיי בטוחה באבחנה המקצועית.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו