בת 4 וחודשיים, שלא מצליחה להתחבר...

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בת 4 וחודשיים, שלא מצליחה להתחבר...
    גלית
    03/04/2011

    הבת הגדולה שלי בת 4 וחודשיים והקטנה בת שנתיים ו-8ח'. שתי הבנות חברות מאוד טובות, משחקות הרבה יחד. הבעיה היא בקשרים חברתיים עם ילדים אחרים. הקטנה בסדר גמור, יודעת להשתלב אולם לעיתים מושפעת מהגדולה ועומדת בצד ולא משתתפת. הגדולה, ילדה עדינה, ביישנית ועקשנית. בחברת ילדים ברוב המקרים היא משתלבת ומשחקת אבל, היא הרבה מתעקשת, רוצה שישחקו לפי הכללים שלה, הרבה מאוד בוכה, וגם לפעמים לא משחקת כלל. אתמול היינו עם חברים, והיו בנות בגילה. הבנות שיחקו יחד והיא פשוט התלוננה על כל דבר ורק בכתה. מה עושים? אני מפגישה אותה עד כמה שאני יכולה עם חברים, למרות שאם אני לוקחת ילדים שאני מכירה כדוגמא, אף הורה לא משקיע ומפגיש עם חברים כמו שאני עושה ועדיין הילדים שלהם משתלבים ושלי לא. מה עושים? זה מאוד מפריע לי , הייתי רוצה שהיא תשחק כמו כל הילדים, עוד דוגמא, לכל מקום שהיא הולכת היא רוצה שאתלווה אליה, דבר שגם מפריע לי, ואם אני לא הולכת אז היא לא מוכנה לכלום.

    אשמח לכל תשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 4 וחודשיים, שלא מצליחה להתחבר... - תגובה

    03/04/2011

    גלית שלום,
    את רואה את הפער בין הבנות, כאשר כל אחת עם האופי המיוחד שלה. הגדולה כנראה מסוגרת יותר, פחות עצמאית, אולי יותר חסרת בטחון ולכן דבוקה אלייך, בעוד הקטנה חפשית ועצמאית, חברותית ופתוחה.
    נסי להיות סבלנית איתה, ולהתעלם מהבכי והתלונות. תני לה להתמודד, ולבחור, אם היא רוצה להשתלב במשחק או לא. גם אם תשב בצד ורק תסתכל, זה בסדר.
    רובם של ילדים כאלה מתקדמים יותר לאט בקשר החברתי, אבל משתפרים עם הזמן.
    סבלנות. המשיכי לנסות לעזור לה, אבל אל תבטאי כעס אם זה לא מצליח. להיפך, עודדי אותה שזה לא נורא. הרי באמת קשה לה.
    אם בגיל 5 התמונה עדיין תהייה קשה, תוכלי לחשוב על טיפול רגשי. כרגע, אפשר להמתין.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו