מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סרטן בכבדסיגלית25/09/2010
אבקש הסבר "תהליכים שאתיים בשתי אונות הכבד עם מעורבות בלוטה פורטוקוולית"
תודה סיגלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן בכבד
פרופ` איתן מור26/09/2010מדובר כפי הנראה על רורות מתהליך שאתי שמחוץ לכבד שמקורם בדF מגידול במעי הגס הלבלב או הקיבה. ממליץ להתייעץ עם רופא אונקולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקודי כברמאיה22/09/2010
שלום רב,
אני בת 44 ולאחרונה ובעקבות מיחושים רבים כגון סחרחורת כאבי ראש בחילות כאבי מפרקים כאבים ונפיחות בבטן עליונה ובצד ימני של הבטן פניתי לבירור אצל הרופא
לחץ הדם תקין והרופא הפנה לבדיקות(ברקע המשפחתי מחלת סכרת ולחץ דם גבוהה)
להלן התוצאות החריגות.
דם:
Glucose (B) 113
Creatinine (B)0.5
ALT (GPT)58
AST (GOT)36
Fe - Iron 53
Glucose 120' (75g)260
Vitamin D 25 (OH)7
ESR 1 hour 24
26 MCH-Mean Cell Hemoglobin
RDW- red Cell Distri.Width 16
Lymphocytes %47
שתן:
Leucocytes (U)100
אימונולוגיה:
C.R.P 1.7
שאר הבדיקות בגבול הנורמה.
הרופא טוען שמדובר בסכרת האם אכן מדובר רק בסכרת?מה לגבי תפקודי הכבד הבחילות והכאבים בבטן האם מיחושים אלו בעקבות הסכרת? אני חוששת שיש משהו נוסף מעבר לכך
האם יש סיבה לחששותי והאם יש צורך בחוות דעת נוספת
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפקודי כבד
פרופ` אלי צוקרמן27/09/2010אכן על פי הבדיקות מדובר בסוכרת , אם כי קלה וייתכן התחלית.
ההפרעה בתפקודי (אנזימי ) כבד הינה קלה אולם דורשת הערכה וברור כמקובל להפרעה מסוג זה. יש להוציא מחשבון כבד שומני (האבחנה הסבירה להפרעה זו הקשורה לסוכרת), מחלות ויראליות ואחרות וזאת ע"י סדרה של בדיקות דם ואולטרסאונד (רופא המשפחה או רופא מומחה למחלות כבד).
ההפרעה הנ"ל עשויה להיות הפיכה עם ירידה במשקל ואיזון הסוכרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גידול מעל הכבדרונה20/09/2010
לבן זוגי מצאו גידול מעל הכבד עבר ניתוח להסרתו ולאחר מכן בפתלוגיה גילו שזה סרטן שנכנס לתוך הכבד כרגע המליצו על 4 טיפולי כימוטרפיה כל שבוע.האם ניתן לעצור את התפשטות הסרטן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גידול בכבד
פרופ` אלי צוקרמן21/09/2010מהעדר חוסר פרטים מספק ובכלל רצוי במקרה כזה להתייעץ עם האונקולוג המטפל או להסברים עם רופא אונקולוג כאשרכל פרטי המקרה מוצגים לפניו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול כמוטרפי לגידול בכבד
פרופ` איתן מור21/09/2010לפי דברייך הוא כבר מקבל את הטיפול המתאים. טיפולים אלו מותאמים לסוג הסרטן הראשוני וסיכויי עצירת הגידול הם בהתאם לסוג הגידול ומידת התגובה לטיפול כפי שמוערכת עפ"י בדיקות הדמיה חוזרות. כל זאת באחריות האונקולוג המטפל. שיהיה בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוסף תזונה LIVERUPמיטל19/09/2010
לאחרונה קיבלתי פרסום בנוגע לתוסף זה.
הנני סובלת מבעיות בכבד (PSC) ולכן התייעצתי עם הרופא המטפל שלי והוא אסר את השימוש בו (כמו כל צוות הרופאים סביבו). אשמח לדעת אם התוסף עלול לפגוע, ובמידה וכן במה?
להלן מספר נתונים על התוסף כפי שהופיעו בפרסום המודעה:
מטרה : פורמולה לניקוי וחיזוק הכבד.
פעילות:אדפטוגנית, אנטי ויראלית, אנטי דלקתית. מפחיתה הצטברות טסיות, מורידה את רמת השומנים בדם, ממריצה את מערכת החיסון, מעודדת את הגוף לסילוק של
הרעלים שמצטברים בו. בנוסף היא מזרזת את מערכת העיכול, גורמת לייצור של
מיצי מרה וגורמת לחידוש של תאי הכבד. הפורמולה יעילה לטיפול בהפטיטיס
ובצירוזיס של הכבד. הפורמולה מסייעת מפני תופעות של אלרגיה ומחלות עור.
פעילות אנטי אוקסידנטית בגוף.
אופן לקיחה מומלץ : יש לטפטף מס' טיפות השוות למחצית ממשקל הגוף בחצי כוס
מים/מיץ פעמיים ביום לפני האוכל.
זמן לקיחה מומלץ: מומלץ ללקיחה של 3 חודשים
הרכב הצמחים בפורמולה :
שינן רפואי – (Taraxacum off. Radix)
משפר תהליך נטרול רעלים, מעכב התפתחות של חיידקים. מכיל פקטין המרחיק מתכות כבדות מהרקמות, מגביר הפרשת מיצי מרה, משתן עדין, משלשל עדין ומסייע לעיכול.
גדילן מצוי – (Silybum Marianum)
נוגד הרעלות כבד הגורמות לדימומים, מפחית רמת שומנים בדם, מגן על תאים מפני חדירת רעלנים, מנטרל רדיקלים חופשיים, חוסם את פעילות הטוקסינים על ממברנות של התאים ובכך מונע חדירת רעלים .
קלנדולה – (Calendula off.)
מגביר הפרשת מיצי המרה, מרחיב כלי דם היקפיים, מוריד את רמת השומנים בדם, אנטיספטי ומעודד פגוציטוזיס ( בליעה של תאים רעים ע"י תאים של המערכת החיסונית ).
ארטישוק – (Cynara Scolimus)
מנטרל רעלים בכבד, מסייע לרגנרציה (בנייה מחדש) של הכבד ע"י זירוז חלוקת תאים, מפחית את רמת הכולסטרול, מעכב סינתזה של הכולסטרול בכבד ומזרז את הפרשתו עם מלחי המרה, מגביר ייצור מיצי המרה .
כורכום - (Curcuma Longa)
אנטי אוקסידנט יעיל, מנטרל רדיקאלים חופשיים, מונע נזק לתאים ולרקמות ואנטי דלקתי.
שוש קרח – (Glycyrrhiza Glabra)
פעילות ספסמוליטית, פעילות נוגדת אלרגיה, אנטי אוקסידנט ,מגן על הכבד.מחזק טחול, מנטרל רעלנים, מרכך, מזרז ייצור פרוסטגלנדינים, אנטי בקטריאלי, מפחית תגובות של רגישות יתר, מחזק את בלוטות האדרנל.
אשמח לקבל תשובה, מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר LIVERUP
פרופ` אלי צוקרמן21/09/2010התכשיר בחלקו כולל חומרים לא מזיקים ןאפילו מועילים במידה חלקית במחלות כבד אחרות כמו גדילן מצוי. אין בחומרים ובצמחים שהוזכרו כדי לממש את מה שהם מתימרים לגרום בפרסום ואין כל הוכחה מדעית מבוקרת להשפעתם לטובה או לשיפור המצב ב PSC. מציע בשלב זה להמנע ולא לפתח ציפיות רבות מדי מתכשירים אלה ודומיהם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלת כבדמושתל17/09/2010
שלום רב,
עברתי השתלת כבד לפני מספר שנים ועכשיו אני מקבל תרופות ברמות גבוהות, אני מקבל סלספט 1000מ"ג ביום ופרוגרף 4מ"ג ביום וגם תרופה נגד וירוס הפטיטיס ב' ששמה הפסרה או אדיפוביר .
עשיתי בדיקת דם בתקופה האחרונה ויצא שהבילירובין גבוה,ישנם שלושה סוגים של בדיקת הבילירובין ושלושתם גבוהות, שאלתי היא האם זה מעיד על בעיה בתפקודי כבד ? או שזה משהו נורמלי ? האם צריך טיפול דחוף בזה ?
וגם כן ה-Neutrophils שלי נמוך עם שתי בדיקות מסוג הזה נמוכות, האם זה בגלל התרופות? האם יש סכנה כשזה כל הזמן יהיה נמוך ? ומה צריך לעשות בכדי לתקן את זה ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלת כבד
פרופ` איתן מור18/09/2010עליך לפנות למרפאת המעקב למושתלים ולבצע בדיקות נוספות בהתאם להוראות הרופאים. בעיות מהסוג הזה לא נפתרות בתכתובת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשתלת כבד
מושתל28/09/2010האם אתה מתכוון שבעיות אלה הם בעיות חמורות שצריך לטפל בזה דחוף ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשתלת כבד
פרופ` איתן מור28/09/2010התשובות לשאלותיך דורשות מענה של מרפאת מעקב למושתלים שיבחנו את הבדיקות וישקלו אם יש לבצע בדיקות נוספות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיצד נבדקת התאמה לתרומת כבד מהחי?גלית07/09/2010
אני מבינה שההתאמה קשורה לסוג דם האם רק סוג דם זהה יכול לתרום אונה מהכבד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרומת כבד מן החי
פרופ` אלי צוקרמן12/09/2010התאמת סוג דם בהחלט מספקת לא בהכרח סוג דם זהה אלא מתאים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרומת כבד מהחי
פרופ` איתן מור12/09/2010תרומת אונת כבד דורשת 4 תנאים:
1. התאמה בסוג הדם, אלא אם כן התורם הוא סוג דם O שיכול לתרום גם לסוגי דם אחרים.
2. מצב בריאותי ובדיקות דם תקינות מבחינת תפקודי הכבד ונשאות של נגיפי כבד.
3. גודל אונת הכבד- הגודל צריךלהתאים לגודל המקבל בילד נלקחת חתיכה קטנה יחסית של הכבד בעוד למבוגר נתרמת האונה הימנית המהווה כ 60% ממשקל הכבד
4. לאחרונה, צרילך אנטומיה שתאפשר את פיצול הכבד ל2 חלקים מבחינת כלי הדם הנכנסים והיוצאים מהכבד- דבר שנבדק כשלב אחרון ע"י ביצוע CT תלת-פאזי ו MRCP* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיקום כאב נגרם כבדענת06/09/2010
אמנם נענייתי שכנראה זה לא איבר פנים ואולם כיוון והמיחושים הלא צפויים מופיעים רנדומלית - מבקשת לדעת מה המיקום של כאב הנגזר מבעיית כבד ראשונית שלא אובחנה. יש לנו במשפחה הסטוריה של מחלות כבד ומבקשת להבין אם לחוצה לשווא או שיש צורך בכ"ז לבדוק. תודה ושנה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בכבד
פרופ` אלי צוקרמן12/09/2010אכן מחלת כבד אינה כואבת בד"כ אלא אם מדובר באבנים בדרכי המרה, גידול או אבצס (זיהום). הכאב בבטן ימנית עליונה ולעתים קורן לגב מימין או לרום הבטן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבד שומנישרי06/09/2010
האם יש כמות מסויימת של אלכוהול שמותר לשתות כאשר יש כבד שומני?
אני יודעת שאומרים שאלכוהול זה לא טוב לאנשים עם כבד שומני אבל האם תריך להתנזר לגמרי או האם יש כמות מסויימת שמותר וזה בטוח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבד שומני ואלכוהול
פרופ` אלי צוקרמן06/09/2010שתיית אלכוהול עם כבד שומני אינה רצויה אולם אינה מזיקה במיוחד אם צריכת האלכוהול מתונה מאוד כלומר לא יותר מכוס יין ליום או drink של משקה אלכוהולי ליום. (כלומר פחות מ 25 ג' אלכוהול ליממה). במידה של שתית אלכוהול בכמות גבוהה יותר הנזק לכבד גדול וקצבו מואץ באופן משמעותי. התנזרות מוחלטת אינה מחויבת המציאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בליטהשרי06/09/2010
שלום!
בן זוגי גילה על ידי מישוש מין כדור או בליטה בחלק העליון של הבטן (סרעפת? קיבה? באמצע של הצלעות?) הוא בן 31, מעשן, שותה מידי פעם כי הוא ברמן, החל לאכול בריא וללכת לחדר כושר בעקבות כבד שומני ורזה כבר 3 קילו.
שאלתי היא- מה זה יכול להיות?
האם לרוץ להבדק?
הכדור לא כואב לו פשוט הבהיל אותו שבכלל אפשר להרגיש את הבליטה הזו.
אין לו גיהוקים, כאבים בחזה, או צרבות.
תודה על ההקשבה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש תת עורי
פרופ` איתן מור06/09/2010מדובר כנראה בגוש תת עורי מסוג ליפומה או ציסטה של בלוטת חלב שאינם קשורים לכבד שומני. מציע שייבדק עך ידי כירורג באיזור מגוריו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשת עזרה, מפרופ' צוקרמןשייקה29/08/2010
לפרופ' צוקרמן שלום,
אני פונה אליך בייאוש רב, מקווה שאולי אתה תצליח להאיר לי את המצב .
אני בחור בן 37 שוקל 95 קילו גובה 193, ללא תלונות גופניות, חשוב לי לציין כי אני לא מעשן (כל סוג של עשב) או שותה אלכוהול. הכל התחיל לפני 5 שנים בבדיקת דם שיגרתית בה יצאו הערכים הבאים :
alk.pho 160
alt 119
ast 57
cmv igg חיובי
cmv igm שלילי
ebv igg חיובי
hbs שלילי
hiv שלילי
התחלתי ברור שחלקו נערך בניו יורק שם גרתי, עברתי שם ביופסיה של הכבד ללא ממצאים (כך אני מבין כי רופאים הסתכלו על התוצאה ) כמו כן עברתי us שגם נרשם שהכבד לא שומני רק שיש לי כליות בגודל 14.8 ומערכת מאספת כפולה. לפני שנה הגעתי לארץ והמשכתי את הברור שכן לא נמצאה סיבה לתפקודי כבד שהמשיכו להיות גבוהים אך סביב אותם ערכים בערך , אך כל רופא רצה להמשיך את הברור ולא נתן לי תמונת מצב . אקצר ואומר בשנה האחרונה נמשכו הברורים בארץ וערכי בדיקות הדם שלי :
Alpha-1-Antitrypsin 201
ALKP-Alkaline Phosphatase 137
ALT 97-118
GGT 31
AST 39
Creatinine (U) /24h 2.4
MCHC-M.Cell Hb cont. 36.4
בדיקת נחושת בנורמה וכן בדיקת עיניים לשלילת קייזר תקינה .
ב - MRI לשלילת כבד שומני, נרשם - כבד תקין במבנהו משערתו כ - 18 ס"מ ללא הסננה בולטת, דרכי מרה אינן מורחבות , שאר איברים ללא ממצא חריג, טחול מעט מטגדל כ- 14.5 ס"מ הומוגני , טחולון 2 ס"מ.
מקווה שאתה עדיין קורא ולא התייאשת : ) , ניסיתי להציג את המצב, מיותר לציין שאני מאוד ישמח לשמוע את דעתך המקצועית , כל התייחסות תבורך.
בברכת שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעה באנזימי כבד
פרופ` אלי צוקרמן30/08/2010אכן מדובר בהפרעה באנזימי כבד כאשר כל הברור ה"קונבנציונלי" בוצע ללא ממצא. המשקל תקין והגדלת הטחול עשויה להיות קשורה לממדי הגוף הגדולים. במספר עבודות שבוצעו במקרים מסוג זה (לא נדירים), ב65% מהמקרים מדובר בכבד עם הסננה שומנית אע"פ שלא נראה ב US וגם בביופסיה ניתן להחמיץ ממצא זה אם אינה גדולה מספיק (יש לברר אורכה כנתון קריטי) או אם ההסננה קלה מאוד ואינה מתבטאת בביופסיה. בחלק מבמקרים הביופסיה תקינה לחלוטין או הפרעה קלה מסוג דלקת לא ספציפית או שינויים אחרים ללא משמעות. מה שברור, המהלך באותם אנשים מסוגך עם הפרעה ממושכת באנזימי כבד ללא סיבה ברורוה ועם ביופסיה תקינה או ללא ממצא משמעותי, שפיר לחלוטין ודורש מעקב בלבד.
בנוסף: האם אתה עוסק בספורט באופן אינטנסיבי? לעתים אנזימים המשתחררים מהשריר "מחקים" הפרעה באנזימי כבד למרות היחס שכביכול אינו מתאים בין ALT ו AST וזאת בגלל דינמיקת הפינוי של האנזימים הללו.
בכל מקרה רצוי מעקב וייעוץ מסודר גם בארץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב מכבד שומניתום28/08/2010
שלום רופא יקר
אני בן 33 עם כבד שומני ברמה ביניונית לאורך שנים חוץ מזה האולטראסונד תקין . בבדיקות דם בעבר היה עלייה קלה בתפקודי כבד אך כיום תקין. הערך היחיד החורג זה קראטינין של הכליות שלאורך שנים זה 1.3 .וסוג של אנימיה (מיקרוצטמיה ?)
לפעמים לאורך השנים כואב לי באזור הכבד ובזמן האחרון יותר.כאב עמום של דקירה שחולפת.
הרופא אומר שיש כזה דבר שכבד שומני מכאיב ויש רופאים שאומרים שכבד לא כואב רק כשהוא במצב קשה.
השאלה ממה הכאב ? והאם הוא מדאיג?
תום
אני שוקל 100 בגובה 170 ועושה קצת הליכות ואוכל המון פחמימות בגלל קיבה רגישה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבד שומני וכאב
פרופ` אלי צוקרמן29/08/2010תום שלום
אכן תלונה של אי נוחות או כאב עמום ולא ספציפי (לעתים גם "דקירות") הינה שכיחה למדי בקרב חולי כבד שומני ואין היא מעידה על בעייה קשה או מצב חמור כלל ועיקר כך שינך צריך להיות מודאג. אם מדובר בכאב עז, שאינו מרפה ומלווה בסימפטומים אחרים יש לברר הסיבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה מלאך
תום29/08/2010תודה רופא יקר
נרגעתי .
מה הם הסימפטומים הנוספים שיצריכו בירור נוסף?
אכן הכאב בא והולך .
האם יש משהו שעוזר לכאב הזה ? חוץ מהורדה במשקל כמובן
תום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב וכבד שומני
פרופ` אלי צוקרמן29/08/2010הסימפטומים הם שינוי משמעותי בעוצמת ובאופי הכאב ושינוי דרמטי בבדיקות הדם. אין טיפול ספציפי לכאב וגם לר רצוי להשתמש במשככי כאב לאורך זמן. בד"כ ניתן ל"סבול" את הכאב ולהתרגל אליו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יועץנטע27/08/2010
פרופ' צוקרמן שלום,
ברצוני להתייעץ עמך בנוגע לטיפול נגד פטרת ציפורניים בעזרת כדורים LAMISIL. העניין הוא שלפני כארבע חודשים סיימתי טיפול נגד הפטיטיס סי שארך כשנה. התגובה לטיפול הייתה טובה. שלושה חודשים אחרי טיפול נבדקתי על הוירוס והתוצאה היא שלילית. השאלה שלי האם מותר לי לקחת את התרופה הנ"ל היות ושמעתי שהיא יכולה להזיק לכבד..
תודה מראש,
נטע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למיזיל
פרופ` אלי צוקרמן29/08/2010שלום נטע
אין מניעה לשימוש בלמיזיל למרות הרקע שציינת, כמובן תוך נקיטת אמצעי הזהירות המקובלים של מעקב תכוף אחרי תפקודי הכבד (פעם ב 3-4 שבועות).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלכוהוליזם ונזק לכבדויקי27/08/2010
שלום רב
מזה מס' שנים הפכתי לצערי לאלכוהוליסטית עקב טרגדיות אישיות (לא לפורום הזה).
אני בת 38, בריאה בדר"כ, שותה מזה 3-4 שנים ברמה יומית
שאלתי היא - תוך כמה זמן משפיע אורח חיים קלוקל זה על הכבד?
האם ניתן לגלות בעיה בכבד בבדיקות דם שגרתיות?
ברור לי שעליי להפסיק לשתות, אך הייתי רוצה לשמוע מה רמת הנזק שכבר נעשתה לכבד ולשאר המערכות?
לפני כחודשיים עשיתי בדיקות דם כלליות, והכל היה תקין!
אנא עזרתכם.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלכוהול וכבד
פרופ` אלי צוקרמן27/08/2010אכן אלכוהול גורם לנזק לכבד (לא רק לכבד) במספר רמות. הפגיעה השכיחה היא כבד שומני. הנזק הינו מצטבר ומה שחשוה- הוא הפיך בהפסקת השתיה אם לא נגרם נזק כבד מידי. לאחר מספר שנים של שתיה עלול להווצר נזק המתבא בדלקת קשה והצטלקות של הכבד עד שחמת הכבד על סיבוכיה.
בדיקות דם ספציפיות לכבד מראות בהחלט הפרעה אולם יש ציין שלא תמיד וייתכן נזק לכבד כאשר רוב הדיקות תקינות. כשאת מציינת "בדיקות תקינות" יש לברר האם בוצעו אלה הרלבנטיות לאפיין "פרופיל" כבדי מקיף? (ALT, AST,GGT, ALP, בילירובין, חלבוני דם, PT, ספירת דם, שומני הדם ו US כבד)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב חד ספוראדיענת22/08/2010
למרות CT בטן תקין, אני סובלת מתופעה נשנית (אחת לכמה שבועות) של כאב נקודתי חד מאד שמשתק נשימה ותנועה לשניות ארוכות כאשר מתכופפת במצב עמידה למתיחה לכפות הרגליים בתנועה זורמת. התנועה הינה קבועה בתרגול שלי מזה שנים ורק בחודשים האחרונים קורים הארועים המדאיגים הללו. הנקודה הכואבת היא מימין ל"פופיק" , זוית של כ 20=10- מעלות מטה בקדמת הבטן. האם זה הכבד? האם יש בדיקה נוספת על CT שניתן לעשות כדי לשלול דלקת או גידול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב חד
פרופ` איתן מור22/08/2010אם הכאב מופיע בתנועה סביר להניח שמקורו בשריר בדופן הבטן ולא איבר פנימי. ודאי לא מהכבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פגיעה בכבדrotem20/08/2010
שלום,
אמא שלי החליקה ולאחר בדיקות הרופאים יש חשש לפגיעה בכבד. בנוסף יש לה דימון בשתן. אנא עזרתך- מה ההשלכות של פגיעה מסוג זה? כיצד ניתן לרפא? להחלים ממנה?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פגיעה בכבד
פרופ` איתן מור22/08/2010רב הפגיעותבכבד כתוצאה מחבלה מסוג זה נרפאות מעצמן ואין צורך לניתוח. גם הדימום בשתן יחלוף כנראה לאחר 24 48 שע'- הוא תוצאה של חבלה בכליה.
מובן שקשה לתת לך תשובה ברורה ללא נתונים של בידקת ה CT או האולטראסאונד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

