מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- טיפול בהפטיטיס סימון26/10/2010
אני בת 59 -עושה ספורט, ללא כולסטרול, ללא סכרת.
7 שבועות אני בטיפול עם PEGASYS+COPEGUS
בזמן הטיפול ההמוגלובין ירד עד 9.2, הפריטין (ברזל) עלה ל544 ופוליק אציד עלה ל-39
א) מה יכולה להיות הסיבה לעליית הברזל (אני לא אוכלת הרבה בשר ולא לוקחת ברזל)?
ב) האם ערכים הגבוהים האלו פוגים בכבד?
ג) האם אני לא צריכה להפסיק את הטיפול בגלל הערכים הגבוהים של הברזל?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בהפטיטיס סי - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן27/10/2010הסיבה לפריטין גבוה יכולה להיות דלקת הכבד (לעתים אף מתגברת בשבועות הראשונים של טיפול אנטי ויראלי וזו תופעה חיובית) ובעקר בגלל תמס דם (הרס כדוריות אדומות) בגלל הטיפול הגורם לאנמיה ועליית הברזל בעקבות כך. אין צורך לקחת ברזל מאחר ואין בעייה של חסר ברזל אלא של עודף. העלייה בפריטין אינה פוגעת בכבד ובודאי שאין צורך להפסיק הטיפול בגלל עליית הפריטין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפטיטיס Bחנה26/10/2010
שלום רב.
אני בת 23,לפני חודשיים עשיתי בדיקות לתפקודי כבד שהיו גבוהים, לאחר מכן עשיתי בדיקות להפטיטיס B שראו שאני חולה בהפטיטיס B כרוני, עשיתי גם בדיקת ההפטיטיס כמותי: HBV QUNTITATIVE PCR 30600 (הנורמה 60.0-38000.0). עשיתי בדיקת פיברוטסט: FibroTest F0. ActiTest A0-A1.
כמו כן היית אצל שני רופאי גאסטרו,ושניהם נתנו לי טיפול שונה.
רופא אחד:אמר להתחיל לעשות זריקות במשך שנה כדי להוריד את רמת הכמות של הוירוס.
רופא שני: אמר לחכות עד שיהיה דלקת בביופסית כבד.
אני פשוט לא יודעת מה לעשות. או להתחיל בטיפול או לא להתחיל? או שיש טיפול אחר עם פחות תופעות לוואי....
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס B - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן27/10/2010הטיפול בהפטיטיס B כולל מספר אופציות:
1. זריקות שבועיות של פגסיס (פג-אינטרפרון) במשך כשנה (או יותר). מומלץ בעיקר הצעירים עם רמה לא גבוהה של הנגיף, ללא מחלות רקע ובעקר עם HBeAg חיובי בדם ויש לברר תשובה זו לפני התחלת טיפול. לטיפול יש תופעות לואי שברוה המקרים נסבלות
2. טיפול בטבליות (sebivo או baraclude). טיפול זה יעיל, ללא תופעות לואי משמעותיות אולם ניתן לתקופות ארוכות של שנים ובד"ד לכל החיים. עלולה להתפתח עמידות.
3. המתנה ומעקב בלבד: במקרים של אנשים צעירים עם מחלה קלה או מינימלית (כפי שתיארת ע"פ הפיברוטסט) ועם רמת נגיפים לא עצומה (כפי שאצלך) ניתן להמתין ולהסתפק במעקב (אם HBeAg שלילי). אישית אני הייתי ממליץ שלא נסתפק בפיברוטסטס אלא בביופסיית כבד נאותה ומייצגת ע"מ לקבוע חומרת המחלה מאחר ופיברוטסט לא תמיד מדוייק (אלא אם יש הוראת נגד לביופסיה או חשש גדול מאוד).
לסיכום: 2 האופציות לגיטימיות ואם אנו בטוחים שמדובר במחלה קלה או מינימלית (כפי שתואר אצלך) ניתן להמתין עם טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוגדנים לוירוסמושתל26/10/2010
ד"ר שלום,
בן 23, עברתי ניתוח של השתלת כבד לפני 4 שני, רקע היפטיטיס ב'.
תמיד אני מקבל תרופה דרך הווריד ששמה "omri-heb" זאת תרופה נוגדנים לוירוס, אני מקבל את התרופה לפי בדיקת הדם ששמה Anti-HBS, אם תשובת הבדיקה הזו היא גבוהה אז לא מקבל את התרופה, אם נמוכה עד 300 אז כן.
בתאריך 13.10 ה-anti-HBS היה 900, הלכתי היום כדי להביא את התרופה אבל עדיין התרופה צריכה עוד שבוע כדי שתגיע, אז אני מודאג האם הנוגדנים יורדים בשבועיים עד שהוירוס חוזר לכבד ? או ששבועיים זה בסדר לא צריך לדאוג ?
יש לציין שעשיתי את בדיקת ה-HBsAg ויצאה שלילית באותו תאריך, אז האם היא הופכת לחיובית בשבועיים ? יש לציין כי אני תמיד מקבל את תרופת ה-ormi-HEB כל חודשיים ושבועיים, אז עכשיו זה הזמן, אבל בדיקת ה-anti-hbs היתה 900 ב-13.10, מתי בעצם צריך לקבל את התרופה בדרך כלל ?
אני תמיד במעקב אצל רופא אבל אני תמיד אוהב לדעת !
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא ענית !
מושתל27/10/2010??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנוגדנים לוירוס - תגובה
פרופ` איתן מור29/10/2010תסיר דאגה. עם טיטר של 900 אין סיבה שתדבק וגם כנראה ניתן יהיה לרווח את ההזרקות. שבועיים לא יעשו כלום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאמי התפשט הסרטן לכבדשירה24/10/2010
אמי היקרה חולה כשלוש שנים בסרטן.
התחיל לה בשחלות ובחלל הבטן והיא עברה כריתה.
המחלה עברה, ואז חזרה ושוב עברה ושוב חזרה והפעם ביתר שאת.
בחודשיים האחרונים חלה התדרדרות במצבה והרופאים נתנו לה מספר חודשים לחיות.
יש לה בצקות קשות ברגליים ואף מים סביב הריאות.
היום התברר כי לאחר בדיקת CT נמצא גם גידול של 1.5 ס"מ בכבד.
לצערי הרב מכיוון שהספירה שלה כל הזמן נמוכה אי אפשר לתת לה טיפול כימותרפי. ואז אי אפשר לשפר את מצבה ואת איכות חייה.
האם לא נותר לה זמן רב לחיות? אודה לך אם תענה לי בכנות. אם היא לא יכולה לעשות טיפולים בשל הספירות הנמוכות... האם זמנה אוזל? למה לצפות? מה אפשר לעשות?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאמי התפשט הסרטן לכבד - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן24/10/2010צר לי לשמוע על מצבה הקשה של אמך. איני מצוי בפרטי המקרה. אכן ספירות נמוכות הן לעתים מכשול מגביל לטיפול כמוטראפי. יש להוועץ עם האונקולוג המטפל בקשר לאופציות הטיפוליות הקיימות במקרה זה. אני סבור שהוא (היא) מסוגל לתת המענה המדוייק ביותר כולל לגבי הצפוי בעתיד על פי הנתונים הספציפיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ועוד שאלה ברשותך.
שירה26/10/2010כנראה בשל הגידול בכבד, יש לאמי לחץ מאד חזק בחלק העליון הימני של הבטן.
האם הגענו לשלב בו צריך לתת כבר מורפיום?, הכאבים הפכו להיות בלתי נסבלים עבורה.
האם ישנם משככי כאבים שיכולים להקל עליה מלבד מורפיום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בהפטיטיס סימון16/10/2010
אני כבר 5 שבועות בטיפול עם PEGASYS+COPEGUS
במקביל אני לוקחת גם סילימרינה ,ספירולינה,וויטמין סי ואורסוליט
האם זה אפשרי?
בתודה
מימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בהפטיטיס סי - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן20/10/2010זה אפשרי אולם איני רואה הגיון בטיפול באורסוליט במקביל אלא אם יש סיבה אחרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלות כבדנ15/10/2010
שלום
נאמר לי ע"י רופא המשפחה שמכיוון שאין לי נוגדנים בכבד הסיכויים שלי לחלות במחלות כבד גבוהים... יכול להגיע לסרטן ולמוות... אין ספק שהופחדתי כהוגן
הרופא נתן לי שורה של חיסונים לאורך זמן....
שאלתי היא האם אני חייבת לעשות את החיסונים? האם אין דרך אחרת לפתח את הנוגדנים בגוף? והאם יש מניעה להכנס להיריון כשעושים את החיסונים?
וכמובן אשמח לקבל פרופורציה על המצב... להבין את הבעיה ומה זה אומר פחות או יותר שאין נוגדנים...
אודה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלות כבד - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן20/10/2010מעט קשה להבין לאילו חיסוןנים את מתכוונת אולם אם מדובר על חיסון לנגיף צהבת B ו A במידה ואת לא מחוסנת באופן טבעי מחשיפה קודמת לנגיף (אפשר לבדוק בבדיקת דם) אז רצוי בהחלט לקבל חיסון. הדרך האחרת היחידה לפתח חיסון היא חשיפה לנגיף. אין בעיה להריון תוך כדי החיסונים. אין מקום ל"פחד" או חרדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום ד"רשני13/10/2010
בהריון שבוע 36
החל משבוע 26 גרד ופריחה בגוף שהשתפרו.
חזרתי מספר פעמים על תפקודי כבד שהיו תקינים.
בבדיקה האחרונה יצא Alkaline Phosphatase עם ערך 129.1 U\L (גבול עליון 120)
ALT יצא 12 U\L
AST 18
GGT 7
בילירובין 0.4
אלבומין 3.1
1.האם Alkaline Phosphatase גבוה קשור לגרד והאם יש לשקול יילוד מוקדם?
2.האם מסוכן להריון חריגה זו?
3.הפחידו אותי בעניין כולטזיס.יתכן?
4.שמתי לב ש Alkaline Phosphatase תמיד היה במגמת עליה החל מערך 78 ועד ערך זה.זה תקין?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ד"ר - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן13/10/2010בזמן הריון יש עליה ברמת הפוספטזה הבסיסית הקשורה להפרשה מהשליה. רמה של 129 הינה תקינה להריון ובודאי אין צורך להקדים לידה בגלל סיבה זו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גידול בכבדאורה10/10/2010
שלום רב,
בבדיקת CT אבחנה מבדלת: שני תהליכים בכבד הגדול מבניהם 3X3.5X5 ס"מ . אדנומה או HCC או FNH. מה הבדיקה הדרושה להמשך בירור? האם בדיקת MRI תדע לאבחן את סוג הגידול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גידול בכבד - תגובה
פרופ` איתן מור13/10/2010תלוי בגיל והאם יש או אין מחלת כבד. אם מדובר בחולה בגיל הצעיר ללא מחלת כבד קרוב לודאי שמדובר באדנומה או FNH. יש לכל אחד מהגידולים מאפיינים ב CT טריפאזי ולעיתים מספיק ה CT אם הוא איכותי ולא ניתן להוסיף MRI, אך רצוי שמומחה בתחום יבחן את הצילומים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- באיזה שלב מיילדים בכולסטזיס?פרופ` אלי צוקרמן06/10/2010
שלום רב,
אני בהריון שבוע 35, בתחילת הריון בבדיקות שגרתיות גילו שאני נשאית לצהבת C, היתי במרפאת כבד המליצו לחזור רק לאחר לידה כי בהריון אין שום טיפול, תפקודי הכבד שלי תמיד קצת גבוהים בסביבות 60 U\L. לפני כחודש התחיל אצלי גרד מאוד מציק עד כדי כך שאני לא ישנה בלילות מתעוררת כל שעה, הפנו אותי למיון ושם נאמר לי או שזה גרד הריוני או אלרגיה נתנו לורטדין, לאחר מכן פניתי לרופא עור נתנה לי אהיסטון וקלמין, כל הפתרונות הללו לא כל כך עזרו לי עדיין יש גרד.
אתמול ביצעתי שוב בדיקות דם להלן התוצאה:
LIPEMIC INDEX NORMAL
HEMOLYTIC IND. NORMAL
ICTERIC INDEX +
ALK.PHOSPHAT. 84.00 U/L ( 30.00- 140.00) (...*.....)
ALT(GPT) 65.00 U/L ( 5.00- 40.00) (.........)*
AST(GOT) 100.00 U/L ( 5.00- 40.00) (.........)*
BILIRUB.TOTAL 1.46 MG/DL ( 0.30- 1.20) (.........)*
GGT(GAMMA GT) 41.00 U/L ( 5.00- 38.00) (.........)*
רופא נשים הפנה אותי לרופא המשפחה, ורופא המשפחה הפנה אותי למרפאת כבד ו US כבד , שאלתי לגבי התוצאות אם זה לא מסוכן הוא השיב שהתוצאה גבוהות מהנורמה אבל זה לא קריטי
אני נורא לחוצה בחיפושים באינטרנט לדעתי המקרה שלי הוא כולסטזיז בהריון, ולפי מה שהבנתי זה מסוכן, ואף רופא מטפל שלי לא אמר לי שיכול להיות שזה המקרה.
באיזה שלב מיילדים בכולסטזיס, לאיזה תוצאה מחכים? האם התוצאה שלי היא עדיין לא קריטית?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפקודי כבד - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן10/10/2010שלום מאיה
אכן הופעת גרד בשלב זה של ההריון קשורה לכולסטזיס של ההריון או בשפה רפואית: intrahepatic cholestasis of pregnancy או בקיצור IHCP.אין קשר בד"כ להפטיטיס C וחלק מהסיבוכים קשורים ללידה מוקדמת. אם הUS תקין (כפי שצפוי) הטיפול המומלץ הינו ursodeoxycholic acid הנקרא גם URSOLIT : שלוש טבליות של 300 מ"ג כל אחת. אין לתרופה תופעות לואי משמעותיות והיא אינה מסוכנת בהריון ולהיפך, באינדיקציה הספציפית הזו היא עוזרת הן בהקטנת שיעור ההתכוצויות המוקדמות והלידות המוקדמות והן בהקשר לגדר (60-70%). ההוראה ליילד קשורה בהחמרה בתפקודי הכבד, צהבת או גרד בלתי נשלט או כאשר יש סיבוכים מבחינה מיילדותית. ההפרעה עוברת זמן קצר לאחר הלידה (בד"כ ימים) כמו גם הגרד. בד"כ התרופות האנטי-היסטמיניות (אנטי אלרגיות ) לא מועילות במקרה זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
מאיה11/10/2010תודה על המענה,
היתי במרפאת כבד והרופא אמר שעל פי בדיקות דם זה לא כולסטזיס, חזרתי לרופא משפחה הוא אמר לי להמשיך לקחת אהיסטון בגלל הגרד, והרופא נשים לא ממש נתן מענה אמר שהעניין הזה לא שייך אליו רק נתן לי הפניה לבדיקות דם לתפקודי כבד כדי לעקוב שהמצב לא יחמיר.
האם ניתן לקחת אורסוליט כאשר יש גרד ואין כולסטזיס.
הגרד ממשיך, אני ממש לא יודעת מה לעשות כי רופא משפחה אומר שהוא לא מבין בזה ורופא נשים גם לא מבין אני לא יודעת למי לפנות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן13/10/2010גם אם אין הפרעה משמעותית באנזימי הכבד המהלך הקליני מתאים לכולסטזיס של הריון מאחר והאבחנה מבוססת על גרד שמופיע בשליש האחרון של ההריון בהעדר סיבה בולטת אחרת ועם US תקין גם ללא הפרעה משמעותית באנזימי כבד מאחר ואצלך לא ניתן להפריד בין עלית אנזימי כבד בגלל הפטיטיס C או עליה קלה נוספת על העליה הבסיסית, המיוחסת לכולסטזיס של הריון. מציע כהצעתי המקורית לשקול טיפול באורסוליט עד סוף ההריון. אין לי ספק שהגרד יעלם סמוך ללידה מה שיתמוך בכולסטזיס של הריון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
מאיה14/10/2010שלום,
בשעה טובה שכנעתי את רופא משפחה, נתן ל מרשם לאורסופלאק 250 מ"ג,
אמר לי לקחת כדור 1 אחרי אוכל, אני מבינה שזה אותו הדבר כמו אורסולית.
האם המינון בסדר?תוך כמה זמן זה אמור להשפיע?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן20/10/2010המינון 3 טבליות ליום של 250 אורסופלק או 300 מ"ג אורסוליט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלייה באנזימי הכבד אצל בן 13לימור05/10/2010
פרופ' צוקרמן, שלום !
זה כב כמה שנים שהתגלו אצל בני בן ה-13 ערכים קצת גבוהים של אנזימי הכבד.
לפני כחצי שנה, אובחן באולטרסאונד כבד שומני. הוא נער ששוקל 76 ק"ג, גובה 1.62.
לפני יומיים עשינו בדיקות דם חוזרות , ע"פ בקשת הרופא המטפל, והתגלה שחלה עלייה משמעותית באנזימי הכבד:
Protein Total (B) 7.7 g/dl 5,7 - 8,0 .(........*.).
Albumin (B) 4.7 g/dl 3,7 - 5,8 .(....*.....).
Bilirubin Conjugated 0.0 mg/dl 0,00 - 0,20 .(*.........).
ALKP-Alkaline Phosphatase 182.9 u/l 74,0 - 390, .(..*.......).
ALT (GPT) 88 U/l 0 - 37 .(..........)*
AST (GOT) 59 U/l 10 - 37 .(..........)*
עלי לציין שבבדיקות דם שעשה לפני 8 חודשים, הערכים היו כדלקמן:
ALKP-Alkaline Phosphatase |= 216 u/l | (
*
ALT (GPT)= 41 | (
AST (GOT)= U38.5 /| (
כיצד ניתן להסביר את העלייה הזאת בערכים תוך 8 חודשים ? האם זה מצביע על החרפה של בעייה בכבד המצריכה בירור יסודי וטיפול ?
אודה לך מאוד-מאוד באם תוכל להשיב ולייעץ מה לעשות.
הרבה תודה,
לימור - אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עלייה באנזימי הכבד אצל בן 13 - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן10/10/2010לימור שלום
ראשית, גם ההפרעה האחרונה שציינת אינה כה חמורה ואין צורך בחרדה מיותרת לחלוטין. כאשר מדובר בהשמנה (BMI 28), הפרעה כמצוין באנזימי הכבד וממצא של כבד שומני ב US, סביר להניח שהסיבה להפרעה הינה כבד שומני ושסיבות אחרות נשללו בבירור מקובל שאני מניח שבוצע. יש תנודות ברמות אנזימי הכבד שאינן בהכרח מעידות על החמרה. מאידך, אנזימי הכבד עלולים לעלות כתוצאה מעליה נוספת במשקל, עלייה ברמת הסוכר ו/או בשומני הדם בעקר טריגליצרידים (האם נבדקה רמתם?). עם נקיטת אמצעים לירידה במשקל כולל דיאטה מתאימה (לירידה במשקל ודלת פחמימות) ופעילות גופנית מודרכת ורציפה, עשוי בהחלט להיות שינוי לטובה ברמת אנזימי הכבד מאחר והפרעה זו הפיכה בחלק ניכר של המקרים המטופלים כראוי ומתגלים בזמן. יש להקפיד על תזונה נכונה וירידה במשקל באופן קבוע ורציף מה שיביא לשיפור ואף ל"נירמול" מלא של ההפרעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך. רמת הטריגליצריד
לימור10/10/2010ים נבדקה והיא : 66
להלן תוצאות שאר הבדיקות שנערכו:
Glucose (B) 89 mg/dl 70 - 100 .(.....*....).
Urea (B) 20 mg/dl 13 - 36 .(..*.......).
Creatinine (B) 0.50 mg/dl 0,26 - 0,77 .(....*.....).
יוניש לח 19.05.08 ךיראתמ לחה
,שדח לויכ בקע סוחייה יכרעב
.םידדמנה םיכרעב הדיריל םרוגה
Cholesterol 185 mg/dL
ץלמומ: <200 mg/dL
Triglycerides 66.00 mg/dl 10,00 - 250,00 .(.*........).
ךרעה תא גציימ ונניא המרונה ךרע
ןטק אוה ץלמומה ךרעה ,יוצרה
.150 mg/dl-מ
HDL-Cholesterol 53.50 mg/dl
ץלמומ: >40 mg/dL
Non-HDL Cholesterol 131.00 mg/dl
ץלמומ: <160
(תרכסו בל ילוחל: <130)
ילובג: 160-189
הובג: >190
אפורה םע ץעוויהל שי הרקמ לכב
ךל יוצרה הרטמה ךרעל רשאב לפטמה
LDL-Cholesterol 118.20 mg/dl
ץלמומ: <130 mg/dL
(תרכסו בל ילוחל: <100 mg/dL)
ילובג: 130-159 mg/dL
הובג: >160 mg/dL
הרבה תודה על ההתייחסות ,
לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך. רמת הטריגליצריד - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן13/10/2010ערכי שומני הדם בגדר התקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. הרופא המטפל של הילד החליט
לימור14/10/2010שלעת עתה הוא לא מרחיב את הבירור של העליה באנזימים, אלא ביקש שנחזור על בדיקת תפקודי הכבד בעוד חודשיים ורק אם אז עדיין תירשם עליה באנזימים, יפתח בבירור מקיף יותר.
האם לדעתך היה מקום לפתוח כבר כעת בבירור מורחב ?
בתודה מראש,
לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. הרופא המטפל של הילד החליט - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן20/10/2010החלטת הרופא בהחלט מקובלת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאביםמושתל29/09/2010
שלום רב,
אני מושתל כבד כ-4 שנים,בן 23, אני כבר שנה מקבל תרופות ברמות גבוהות , וכשאעשה בדיקת רמת הפרוגרף התוצאה יוצאת שגויה !
אני מאזור צפון עוד שבועיים אני הולך לבית חולים הדסה עין כרם לעשות בדיקות. אני מודאג בקשר לתפקודי הכליות, אני תמיד מרגיש בבוקר כאבים בגב במקום הכליות .
ולפעמים במשך היום, האם זה מעיד על בעיה בתפקודי כליות ?
מה היא רמת הפרוגרף הנורמאלית ?
תודה וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מושתל
פרופ` איתן מור03/10/2010בכל יחידת השתלה העוקבת אחריך יש מתאמת או רופא שיענו על שאלות אלו. חבל לקבל ייעוץ חיצוני. ,ככלל רמות הפרוגרף הרצויות בשלב זה לאחר ההשתלה הן בין 5-8 אך אם עיש החחמרמה בתפקוד הכליה ניתן להוסיף סלספט או תרופה אחרת ולהוריד את מינון הפרוגרף ושוב בהתאם להמלצה של יחידת המעקב. השינויים לא נעשים על ידי המושתל. כאבי גב אינם מסמנים ביעה כלייתית והם שכיחים בגיל הזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ALT GPT גבוה וAST גבוהאלעד28/09/2010
שלום
אני בן 35
אתמול קיבלתי תוצאות בדיקות דם
התוצאות:
ALT GPT 80
AST GOT 38
לפני כארבעה חודשים
התוצאות היו:
ALT GPT 51
AST GOT 31
בזמנו שלחו אותי לאולטראסונד כבד אשר נמצא תקין.
בנוסף יש לי רוק מאוד דביק מזה מספר חודשים
ורציתי לדעת אם זה קשור.
כמו כן, התחלתי לקחת סימבטסין להורדת כולסטרול לפני כשלושה חודשים ורציתי לדעת אולי זה גם השפיע על התוצאות של הכבד?
ובסיכום, מה עליי לעשות ועד כמה הערכים חריג.
תודה רבה על זמנך
אלעד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעה באנזימי כבד
פרופ` אלי צוקרמן29/09/2010ההפרעה הנ"ל אינה חמורה אולם דורשת בירור ע"פ פרוטוקול מקובל כאשר הסיבה השכיחה להפרעה הינה כבד שומני (משקל יתר?, יתר שומני הדם?, סוכרת?) ויש להוציא מחשבון גם מחלות כבד ויראליות (הפטיטיס B ו C), עליית אנזימי כבד בגין תרופות שונות, ומצבים ומחלות אחרות. יש לפנות לרופא המטפל או למומחה למחלות כבד להמשך הבירור. התנודות באנזימי הכבד שהזכרת אינן בהכרח מעידות על החמרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תיקון הודעה קודמת. ממצא= בלוטה בשערמימי28/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
בלוטה בשער הכבד
פרופ` אלי צוקרמן29/09/2010לא ברור לאיזו הודעה התיקון. קשרית ("בלוטה") לימפה בשער הכבד אינה מעידה בהכרח על ממאירות והינה ממצא שכיח למדי. מאידך, בקונטקסט של מחלה ממארת מאובחנת בכבד, יש להתייחס אל הממצא בחשדנות. תלוי גם במראה ובגודל הבלוטה ב CT.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CT תלת-פאזימימי28/09/2010
שלום רב,
לאחר US שעני עושה אחת לשנה - בה נראה ממצא של 1.4 ס"מ בשער הכבד, הופניתי לביצועCT תלת-פאזי.
מהו ההליך המדובר?
האם יש מבחינתי שוני מCT רגיל.
תודה מראש
מימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CT תלת פאזי
פרופ` אלי צוקרמן29/09/2010הממצא כפי שכתבתי בתשובתי הנוספת שכיח ודורש מעקב בלבד. CT תלת פאזי הינו מדוייק יותר לנגעים בכבד מאשר CT רגיל. קרוב לודאי לא יימצא ממצא משמעותי ויידרש מעקב ב US בלבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן בכבדסיגלית25/09/2010
שאלה נוספת האם זה נכון שסרטן לא יכול להתחיל בכבד אלא ממקום אחר ולהגיע לכבד
מהי בלוטה פורטוקוולית?
תודה סיגלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן כבד
פרופ` אלי צוקרמן27/09/2010סרטן כבד עלול להתפתח בכבד כמקור הגידול (סרטן ראשוני של הכבד) או גרורות לכבד ממקור חיצוני לכבד.
בלוטה פורטוקבלית הינה קשרית (בלוטת) לימפה אשר עלולה להיות מוגדלת בגלל תהליך סרטני גרורתי בתוכה או לעתים בגלל תהליך דלקתי-תגובתי ולאו דוקא סרטני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

